taas vikakoodeista

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
vienoka
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: To Marras 19, 2009 19:29

taas vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja vienoka »

kävipä mukavasti . juuri alkuviikosta sain imusarjan ja EGR-ventiilin putsattua ja vikakoodin poistettua ja nyt hyytyi SC 1,9 TIDS aut. -07 maptun kokonaan. onneksi kotipihaan.ennen kotiin tuloa kaikki puhti hävisi, ajattelin jo ilmamäärämittarin vikaa,mutta sitä se nyt ei ilmeisesti ole. kokeilin ilman anturin johtoa, ei käynnistynyt.laitoin johdon kiinni , ei käynnisty. auto ikään kuin lupaa mutta ei jää käymään. no , vikakoodin luentaan . ensin oli koodit:
P0100-08 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction, tämä tuli ilmeisesti kun johto oli irti.
P0100-21 Intake Air Tempereture Sensor Circuit Malfunctio, ilmeisesti samasta syystä.
P0340-28 Camshaft position Sensor Circuit Range/Performance, tämä on huolestuttavampaa.

nollasin koodit ja kokeilin uudelleen käyntiin. sama tulos ; ei jää käyntiin ja sama virhekoodi :P0340-28

mistä tässä nyt on kysymys? kiitos jo etukäteen saabisteille.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: taas vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

0340-28, nokka-akselin asentoanturia herjaa tuolla koodilla.
vienoka
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: To Marras 19, 2009 19:29

Re: taas vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja vienoka »

niinpä niin siihenhän se viittaa. nyt on koneelta hävinnyt WISsikin. mistä mun pitäisi etsiä sitä anturia. vois ensin tarkistaa johdot ja sitten alkaa hommata uutta anturi.
onko muilla kokemuksia nokka-akselin asentoanturin kanssa?
vienoka
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: To Marras 19, 2009 19:29

Re: taas vikakoodeista

Viesti Kirjoittaja vienoka »

laitetaan nyt piste tähän ketjuun ja kerron mikä oli vikana. ennen hyytymistä auto oli korjaamolla, imusarja irroitettiin ja puhdistin sen ja EGR venttiilin joka oli tyystin jumissa.
osat kasattiin ja ajelin muutaman päivän , kunnes alussa mainittu vikakoodi ilmaantui ja auto ei enää käynnistynyt.

auto takaisin korjaamolle ja vikaa etsimään. tulos oli että nokkahihna oli hypännyt kaksi pykälää. hihnassa oli selvä jälki, jotain oli ollut välissä. eli nokka-akselin anturin antama tieto ei ollut synkronissa esim kampiakselin anturin tietoihin ja moottorinohjaus ei antanut koneen käydä.

ehdin jo ostaa uuden nokka-akselin anturin ( 80€) mutta muuten ei kustannuksia tullut. korjaamo myönsi reilusti sen mahdollisuuden , että jotain oli mahdollisesti joutunut vikapaikkaan kun imusarja oli korjauksessa. vaikka hyppäys tapahtui vasta paripäivää auton kotiutuksen jälkeen.
Vastaa Viestiin