9-3 SC

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

9-3 SC

Viesti Kirjoittaja NoNI »

Kaveri haluaisi tuollasen -08> mallisen farkun. Mieluummin manuaali ja vector, bipower sais olla kanssa.

Mulla kokemuksia 9-5, mites 9-3:ssa esim. missä maleissa on mitsun turbo? Näkeekö VIN-koodista jotenkin? Onko vain 210 heppases? Jonkinlainen muistikuva ois, et vois olla muissakin uudemmissa jo garretti heitetty mäkeen?

Mitäs muuta huomionarvoista tulee mieleen?
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 SC

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

9-3:ssa on mitsu 11T (06 alkaen), tai vanhemmissa vastaavankokoinen garrett jos on 1.8t tai 2.0t. 210hv 2.0T on 14T mitsu.

Ei tarvi miettiä ahtimen merkkiä noissa, garrettit kestää ihan yhtä hyvin kuin mitsut, oikeastaan noissa SS:issä ei itse ahtimet hajoa melkein ikinä.. bypassin kalvot vain.

1.8t/2.0t 5-vaihteisen kytkin on heikko. 6-vaihteisissa on vahva kytkin. Automaatti kestää myös ainakin 400Nm eli on sikäli viriystävällisempi kuin 5-vaihteinen manuaali.

Jos katsoo 2008-> (no käytännössä varmaan 08 koska 09 ja uudempia on paljon paljon vähemmän markkinoilla), niin 2.0t ja 2.0T on sikäli mielenkiintoisempia että ovat 6-vaihteiselle manuaalilla. 1.8t on 5-vaihteisella, paitsi taisi olla 09 alkaen myös 6v optio. Automaatit muuten samoja 5-lovisia paitsi 2.0T on ne välivaihteet mitä ei löydy 1.8t/2.0t.

1.8t man on matalimmat co2 päästöt eli halvin tuoda jos ulkomailta ostaa. Manuaalissa ylipäänsä myös huomattavasti matalammat päästölukemat kuin automaatissa.

Niin ja joo, Vector on hyvä valinta, penkit on huomattavasti paremmat kuin Linearin.

Biopowerin saa kaikkiin 07-> pelkällä softalla jos ei ole jo valmiiksi. Suuttimet on samat kaikissa noissa, 11T taipuu n. 210hv bensalla ja 225hv etanolilla. 14T noin 245hv bensalla sekä etanolilla (etanolilla isommilla suuttimilla voisi saada ehkä 260).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 SC

Viesti Kirjoittaja NoNI »

Kiitos taas kattavasta info-pläjäyksestä JC!
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 9-3 SC

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Vielä tarkennus automaatteihin kun ne mainittiin. Eli XWD mallin automaatti on kuusilovinen aina. Ja sano kaverilles että hakee nelivedon. Sillä on kiva ajaa 12kk/vuosi ;)
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: 9-3 SC

Viesti Kirjoittaja tosu »

Marko A kirjoitti: Sillä on kiva ajaa 12kk/vuosi
Tai ainakin sen ajan mitä kyseinen neliveto ei ole korjaamolla vai miten se olikaan...... :wink:
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 9-3 SC

Viesti Kirjoittaja Marko A »

tosu kirjoitti:
Marko A kirjoitti: Sillä on kiva ajaa 12kk/vuosi
Tai ainakin sen ajan mitä kyseinen neliveto ei ole korjaamolla vai miten se olikaan...... :wink:
No näinhän se. Mutta ei yksi auto nelikoista huonoja tee. On niitä vikoja muissakin malleissa, jopa ehkä enemmänkin...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin