![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Käytetyn kun ostaa, niin ainahan sitä pelko perseessä mennään ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
93SC TTiD
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Pikku oiretta taitaa taas olla.. 08 TTiD M6 edelleen ja laskettu kulutus nyt 7,75 l/100km. Vähän täristelee kylmänäkin, EGR.. ![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Välimatka Nokia - Vaasa on 240 km ... ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Ollaan pohdittu tuolla diesel puolella mahdollista meettinkiä jossain päin suomea, kaikilla tuntuu olevan pitkä matka vaasaan. Kaikki riippuu tietysti jcarlsonista.Ristom kirjoitti:Pikku oiretta taitaa taas olla.. 08 TTiD M6 edelleen ja laskettu kulutus nyt 7,75 l/100km. Vähän täristelee kylmänäkin, EGR..
Olen itse tulossa tampereelle mahdollisesti marraskuun toiseksi viimeisellä viikolla saapilla. Olisikohan tuota ryhmä egr-disblointi tilaisuuttaa mahdolista järjestää tampereelle?
Savossakin oli ilmeisesti parilla tarvetta..
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Onhan se mahdollista järjestää, muistaakseni vesa67:n kanssa joskus sellaista mietittiin. Missään marketin parkkiksella en haluaisi ruveta ohjelmoimaan.
Minulle sopii kyllä, kunhan tulijoita on riittävästi (ainakin 3). Eli ei muutakuin joku innokas keräämään loput yhteen ryhmään niin sovitaan sitten aika ja paikka kun homma on konkreettisemmalla tasolla.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Yksi mahdollisuus on myös yhdistää vaimon kotipaikkakunnalla käyntiin, eli Hartolassa joka on ehkä vähän keskemmällä Suomea.
Minulle sopii kyllä, kunhan tulijoita on riittävästi (ainakin 3). Eli ei muutakuin joku innokas keräämään loput yhteen ryhmään niin sovitaan sitten aika ja paikka kun homma on konkreettisemmalla tasolla.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Yksi mahdollisuus on myös yhdistää vaimon kotipaikkakunnalla käyntiin, eli Hartolassa joka on ehkä vähän keskemmällä Suomea.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Vaasaan minun puolestani ei ole pitkä matka, voisi olla mukava käydäkin joku perjantai.. Eli Tampereen kimppakin kyllä kiinnostaa. Asiaan vaan liittyy muitakin aspekteja:
Auto on keväällä palvellut sen 5 vuotta mitä suunniteltiin, EGR ei ole ainoa murhe, ainahan on myös Ebermurheita ja eiköhän jotain muutakin vielä ilmene. Toimintatonni ja vähän ylikin palaa jossain vaiheessa joka tapauksessa (voisi sanoa joka toinen vuosi). Jos autoa ei aio pitää kauaa, niin voi myös käydä vain siivouttamassa EGR:ää vielä kerran - parikin, varsinkin kun lisätehoja ei kiinnostaisi tuosta jo kohtuullisen viritetystä koneesta ottaa. Katsotaan..
Sitten sitä ollaan todella ihmeissään kun pitää Saabista luopua, vaihto menisi aina huonompaan suuntaan, ellei lähde luokkaa isompiin ja kalliimpiin.
Auto on keväällä palvellut sen 5 vuotta mitä suunniteltiin, EGR ei ole ainoa murhe, ainahan on myös Ebermurheita ja eiköhän jotain muutakin vielä ilmene. Toimintatonni ja vähän ylikin palaa jossain vaiheessa joka tapauksessa (voisi sanoa joka toinen vuosi). Jos autoa ei aio pitää kauaa, niin voi myös käydä vain siivouttamassa EGR:ää vielä kerran - parikin, varsinkin kun lisätehoja ei kiinnostaisi tuosta jo kohtuullisen viritetystä koneesta ottaa. Katsotaan..
Sitten sitä ollaan todella ihmeissään kun pitää Saabista luopua, vaihto menisi aina huonompaan suuntaan, ellei lähde luokkaa isompiin ja kalliimpiin.
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Ei se TTiD nyt niin loppuun asti viritetty tehtaalta ole että hajoamista tarvitsisi pelätä.
Dieselmoottorithan on aika paljon helpompia kuin ottomoottorit siinä mielessä. Turbot on yleensä se heikoin lenkki, mutta ahtoja tarvitsee nostaa vain hyvin maltillisesti, alle 10%.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Mulle Vaasa on turhan kaukana lähteä käymään täältä etelästä, mutta tapaaminen lähempänä voisi kiinnostaa, jahka aikataulu saadaan sopimaan... ja rahatilanne ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Helsingissä tulen itse käymään n. viikon päästä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Kärsiikö laittaa ohjehintoja näkyville?
Olisiko sellaisessa mitään järkeä että poistaa softalla pelkän egr:n eikä päivittele ohjelmaa muuten?
Olisiko sellaisessa mitään järkeä että poistaa softalla pelkän egr:n eikä päivittele ohjelmaa muuten?
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Dieselit ja muut ei-Saabin moottorit (eli ei Trionic) 400e, sis. EGR poiston softasta.
Ei kannata ottaa vain EGR:ää pois, hinta on sama eli lisäteho tulee kaupan päälle.![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
DPF poisto onnistuu myös mutta se on lisähinnasta, samoin pöntön poisto putkesta (pakollista jos poistaa ohjelmasta myös) onnistuu Vaasassa, periaatteessa tietysti missä vaan jossa osataan leikata ja hitsailla..
Bensaturbo Trionicithan on sitten puoleen hintaan tuosta, tämä on aiheuttanut jonkin verran epäselvyyttä.
Ei kannata ottaa vain EGR:ää pois, hinta on sama eli lisäteho tulee kaupan päälle.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
DPF poisto onnistuu myös mutta se on lisähinnasta, samoin pöntön poisto putkesta (pakollista jos poistaa ohjelmasta myös) onnistuu Vaasassa, periaatteessa tietysti missä vaan jossa osataan leikata ja hitsailla..
Bensaturbo Trionicithan on sitten puoleen hintaan tuosta, tämä on aiheuttanut jonkin verran epäselvyyttä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Tuli käytyä Helsingissä..
Matka ei alkanut kovin vakuuttavasti, kun kone leikkasi tehot pois ennen moottoritielle kiihdytystä. Palautui kyllä windows-kikalla.
Tech tuumasi sitten perästäpäin, että DPF siellä on ollut tukossa, oli kyllä sitten poltellut itsensä kuntoon moottoritiellä.
EGR:ää katsottiin samalla Techin kautta, venttiili kiinni 14 g/s, kun pitäisi olla puhtaana 16-17 g/s, ilmeisesti ilmamäärä. Pakottamallahan Techillä sen saa aukeamaan ja ilmamäärät tippuu alle kymppiin, mutta ei palautunut kuin ensin 13:een ja sitten 14:ään.
Kai sitä pitää alkaa vakavasti harkita tuon tappamista, ennen kuin talvi tulee. Eihän siitä tule kylmillä mitään jos jo plussakelillä on oireita.
Matka ei alkanut kovin vakuuttavasti, kun kone leikkasi tehot pois ennen moottoritielle kiihdytystä. Palautui kyllä windows-kikalla.
Tech tuumasi sitten perästäpäin, että DPF siellä on ollut tukossa, oli kyllä sitten poltellut itsensä kuntoon moottoritiellä.
EGR:ää katsottiin samalla Techin kautta, venttiili kiinni 14 g/s, kun pitäisi olla puhtaana 16-17 g/s, ilmeisesti ilmamäärä. Pakottamallahan Techillä sen saa aukeamaan ja ilmamäärät tippuu alle kymppiin, mutta ei palautunut kuin ensin 13:een ja sitten 14:ään.
Kai sitä pitää alkaa vakavasti harkita tuon tappamista, ennen kuin talvi tulee. Eihän siitä tule kylmillä mitään jos jo plussakelillä on oireita.
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Itse aivan samat ongelmat (ja vikatilat) moneen kertaan läpi käyneenä suosittelen lämpimästi Vaasan reissua. Tuplaturbossa erityisesti näyttää dpf olevan heikko kohta - oliskohan jostain konsernin heikkotehoisemmasta vehkeestä lainattu. Eikä egr:n toimintavarmuuttakaan kukaan ole vielä kehunut.
Muutoin olen kulkineeseen ollut oikein tyytyväinen![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Muutoin olen kulkineeseen ollut oikein tyytyväinen
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
BMW f11 535xd -13
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Itse pitkän ja hartaan pohdiskelun jälkeen luovuin käyttöautossa saabista vaikka mietin pitkään noita uusimpia 9-3 ttidejä. Hain Saksan maalta 2010 A4 farkun 3 litran dieselillä 4 veto aut, varusteita riittää yli 30t euron edestä Suomen hinnoilla 2010 vuonna, tehtaan vaihtoauto takuu voimassa ja kulutus ollut yllättävän pieni 7,2 seka-ajossa 60% maantietä ja loput hidasta kaupunki köröttelyä. Katotaan miten tuo pelaa, nyt hiukan yli 100tkm ajettu ja itse ajettu 5 tkm. Hiukan ollut ikävä saabia ajofiiliksissä, tuo sähkötehostin on aika hajuton ja mauton eli tunto ei ole paras mahdollinen suorassa maantieajossa vaikka auto menee muuten hyvin suoraan, mutkatie kyllä maistuu ja muuten hiljainen auto.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Vanhempien Saabina on Saab 9-3SS TTiD vm.2008 180hv man.vaihteet. Tuli viikonvaihteessa ilmoitus ajotietokoneeseen kait (en ole nähnyt itse) "limited performance". Missä vika? Voiko huono ja erittäin koloinen tie aiheuttaa tämän? Onko EGR-vika tai tämä DPF (mitä tarkoittaa?)?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003