-05ss puutumista

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
ss9-3tid
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 15:58
Paikkakunta: Kangasala

Re: -05ss puutumista

Viesti Kirjoittaja ss9-3tid »

Täällä kans vikakoodien lukemisen jälkeen (p0033 ja kiitokset vesa67:lle) näyttäis tuo bypass:in kalvo väsähtäneen. Kyselin paikallisesta gm edustajalta korjaussarjaa. Semmoinen on saatavissa ja toimitus olisi heti viikolla 44.
Onkohan 9-3ss 1,8t 2008 mikä ahdin? Ja meneekö siihen toi volvon kalvo 271801 (sitä numeroo ei paikallisen volvo varaosamyyjän mukaan ole varasto-ohjelmassa)?
Tekis mieli saada auto kuntoon ja hävinneet kaakit takas, vaikka jollakin tarvikeventtiililläkin.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: -05ss puutumista

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

1.8t -08 on Mitsu TD04-11T. Volvon kitti taitaa olla siihen vanhempaan Garrettiin. Tuota mitsun bypassin korjaussarjaa voisi kysellä jostain turbohuolloista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
ss9-3tid
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 15:58
Paikkakunta: Kangasala

Re: -05ss puutumista

Viesti Kirjoittaja ss9-3tid »

Kiitos jcarlson , taas kerran.
Signum 2.0T
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07

Re: -05ss puutumista

Viesti Kirjoittaja Signum 2.0T »

täälä kanssa ihmetellyt puutumista ja pistänyt vaan tottumisen piikkiin kun ei enää tunnu niin pirteältä.

tämän topicin luin läpi ja kävin samantien nappaamassa bypassin auki,kas reikähän se sielä kalvossa oli :lol: nyt sikaliimalla korjattu ja kuivumassa,tämä vain väliaikainen korjaus kun saa uuden kalvon.

auto siis Vectra C Biopower.

muutama päivä jcarlsonilla vierailun jälkeen rupesi ahdot seilaamaan,molemmat magneettiventtiilit vaihtoon ja tuli kuntoon nyt meni sitten tuo kalvo. :lol:
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: -05ss puutumista

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Itsellä sen verran prokkis edennyt että Napen kanssa ihmeteltiin autoa tunnin verran, ja päädyttiin siihen päätelmään että toteutunut ilmamassa on liian matala ja että auto tosiaan tuntuu puutuneelta. Nappe kiinnitti myös huomiota siihen seikkaan, että auto kuulostaa hiljaiselta niin tyhjäkäynnillä kuin vedätettäessä. Ensi viikon torstaina menee auto nostimelle ja katkaisen pakoputken ja tarkistan ettei katti ole antautunut ja päästänyt sisälmyksiä putkeen.

-Örkki-
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
ksenon
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Heinä 24, 2005 23:34
Paikkakunta: Oulu/Espoo

Re: -05ss puutumista

Viesti Kirjoittaja ksenon »

Skandixista tilasin Volvon korjaussarjan (Su iltana tilasin, torstaina oli iltapäivällä paketti kotiovella). Vanha kalvo oli ratkennut noin 2-3cm matkalta, ilmankos ei paineet pysynyt. Uudet hilut sisään ja taas matka taittuu hymyssä suin :D
MY03 Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector+BSR
Korruptio
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: La Joulu 15, 2007 20:46
Paikkakunta: Oulu / Paltamo

Re: -05ss puutumista

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Signum 2.0T kirjoitti:muutama päivä jcarlsonilla vierailun jälkeen rupesi ahdot seilaamaan,molemmat magneettiventtiilit vaihtoon ja tuli kuntoon nyt meni sitten tuo kalvo. :lol:
Kun sanot että ahdot rupesi seilaamaan niin miten se ilmeni? Tasakaasulla ajettaessa auto tuntuu itsekseen kiihdyttävän ja hidastavan? Mulla on sellainen oire tällä hetkellä päällä, tulee noin 2500 rpm tienoilla tietyissä tilanteissa. Kaasuun ei kosketa mutta auto 'kaasuttaa' ja sitten 'nostaa kaasua' itseksiään.

Ahtopainemittaria ei ole autossa joten mitään painearvoja en voi antaa, vain se turbomittari ja sen neula luonnollisesti seilaa tuon hyökkimisen mukana ylös alas. OPCOM löytyy mutta sitä on jotenkin niin paskamaista käyttää ja koittaa kytätä ajaessa, muutenkin ihan tarpeeksi sakkoja alla niin ei perse kestä enää ottaa lisää hetkeen.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: -05ss puutumista

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mielestäni tuo itsekseen kaasuttelu viittaa läppäkoteloon ensisijaisesti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: -05ss puutumista

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Op-Com:sta vaan tallennus päälle niin ei tarvitse ajon aikana kytätä.
Tulee exel taulukko, josta voi vaikka grafiikan vääntää havainnollisuuden parantamiseksi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Korruptio
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: La Joulu 15, 2007 20:46
Paikkakunta: Oulu / Paltamo

Re: -05ss puutumista

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Jaaha kai se pitää kohta ruveta asiaa tutkimaan, tänään pari kertaa rivakammin kiihdyttäessä taisi mennä fuelcutille nykimisestä päätellen.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: -05ss puutumista

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Fuelcutin yleisin syy on hukkaportin mankkuvena joka alkaa takerrella.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Korruptio
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: La Joulu 15, 2007 20:46
Paikkakunta: Oulu / Paltamo

Re: -05ss puutumista

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Pitääpä vaihtaa ne venttiilit, onhan noilla jo kohta 10v ikää niin ei ole mikään ihme jos alkaa temppuilla. Spedepartsilla näyttivät Pierburgin valmistamat olevan yhteishintaan 600SEK eli tämän päivän kurssilla noin 70€.

Järkyttävän threadikaappauksen tuella asiasta kolmanteen, jos nykiminen loppuu mutta eräänlainen 'puutuminen' alkaa häiritä enemmänkin niin kannattaako tuohon etanolisoituun ja automaattivaihteistolla olevaan 9-3 SS 2.0t autoon heittää garretin tilalle vaikkapa TD04HL-16T, 18T ehkäpä jopa 19T vai pitääkö pysyä 14T:ssä? Turbomeckin listalla ei puusilmiini näy kuin 16T pienimpänä, englannista taas irtoaa edullisesti 14T, hintaerolla nyt ei juuri ole käytännön merkitystä kunhan ei mitään kiinaturboa tule näppiin. Noista aeron suuttimista ei varmaan kyllä taida riittää keittoa niin paljon että saisi ulosmitattua edes sen mitä 16T pystyy puhkumaan...

Ja onhan se vähän niin että jos ne bypassin kalvot ovat vaikka puhki niin kivempihan se on koko turbo samalla vaihtaa isompaan kun turata joidenkin kumilärpäkkeiden kanssa.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: -05ss puutumista

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Aeron suuttimet loppuu hieman kesken jo 14T kanssa etanolilla.. Sanoisin että putkiston vaihdolla ja suutinten vaihdolla reipas 260hv voisi etanolilla irrota tuolla turbolla.

Melkein se 14T on viisain ratkaisu ku on täysin bolt-on, ja aivan pilkkahintainen uutena.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Atticus
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Loka 12, 2012 09:37
Paikkakunta: Turku

Re: -05ss puutumista

Viesti Kirjoittaja Atticus »

Kattokaas mitä maptunille on tullut myyntiin: http://www.maptunparts.se/motordelar/tu ... 03-06.html

Kuva

Ihan miellyttävä homma, ainakin jos miettii mitä alkuperäinen korjaussarja maksaa.
2021 Tesla Model 3 Performance
mvuorinen
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 09:58
Paikkakunta: Mikkeli

Re: -05ss puutumista

Viesti Kirjoittaja mvuorinen »

TD04-ahtimeen vahvistettu setti (Volvo) http://www.ipdusa.com/products/4898/114 ... pass-valve
9-3 SC 2008
Vastaa Viestiin