Kulkee, ei kulje.
Kulkee, ei kulje.
Mikähän tuota saabia ny risoo.. vaihdoin eilen tuohon omaani vapaavirtaussuodattimen ja sitten testiajolla tuli bypassin kalvoon reikä ja meno loppui siihen. Eilen illalla sitten liimasin sikaflexillä sitä kalvoa koska reikä ei ollut iso niin ajattelin että sillähän se korjaantuu, mutta kun tänä aamuna lähdin testiajolle nii auto ei enää ottanutkaan kuin 0,8bar piikkinä ja laski puoleen baariin ennenku kierroksia oli 4000. Pari tuntia sitten kävin pikku ostos reissulla ja samalla testaamaassa autoa matka-ajossa. Ajelin normaalisti vakkari päällä semmoista vajaata 90:ä ja yhtäkkiä vakkari lähti pois päältä eikä sitä saanut enää päälle, ajelin sitte ilman vakkaria ja lähdin yhtä autoa ohittamaan ja huomasin että, sehän ottaa normaalisti paineet eli sinne pikkusen päälle kiloon, ajattelin sitte että problem fixed, mutta sitten jouduin pysähtymään risteykseen ja kun siittä lähdin nii auto ei ottanu enää ollenkaan ahtopainetta ja oikein härnäämälläkin vain 0,2bar. sammutin auton ja käynnistin uudelleen kunnes moottorin häiriövalo sytty ja taas otti vain vakio paineet eikä vakkari toiminut.. Niin että mikähän tota nyt risoo?
ja tuon bypassin kalvon liimauksen totesin onnistuneeksi koska ohjauspaineletkussa ei kulkenu ilma kumpaankaan suuntaan.
Autona 9-3SS 2.0t
ja tuon bypassin kalvon liimauksen totesin onnistuneeksi koska ohjauspaineletkussa ei kulkenu ilma kumpaankaan suuntaan.
Autona 9-3SS 2.0t
Saab 9-5 2.3t Vector stage 2,5
Re: Kulkee, ei kulje.
Koita selvittää vikakoodit, niin voi saada vähän osviittaa ahto-ongelmaan.
Re: Kulkee, ei kulje.
Eikös ne syy ja seuraus ole jo tuossa viestissä?[Moksu] kirjoitti:Mikähän tuota saabia ny risoo.. vaihdoin eilen tuohon omaani vapaavirtaussuodattimen ja sitten testiajolla tuli bypassin kalvoon reikä ja meno loppui siihen. Eilen illalla sitten liimasin sikaflexillä sitä kalvoa koska reikä ei ollut iso niin ajattelin että sillähän se korjaantuu, mutta kun tänä aamuna lähdin testiajolle nii auto ei enää ottanutkaan kuin 0,8bar piikkinä ja laski puoleen baariin ennenku kierroksia oli 4000. Pari tuntia sitten kävin pikku ostos reissulla ja samalla testaamaassa autoa matka-ajossa. Ajelin normaalisti vakkari päällä semmoista vajaata 90:ä ja yhtäkkiä vakkari lähti pois päältä eikä sitä saanut enää päälle, ajelin sitte ilman vakkaria ja lähdin yhtä autoa ohittamaan ja huomasin että, sehän ottaa normaalisti paineet eli sinne pikkusen päälle kiloon, ajattelin sitte että problem fixed, mutta sitten jouduin pysähtymään risteykseen ja kun siittä lähdin nii auto ei ottanu enää ollenkaan ahtopainetta ja oikein härnäämälläkin vain 0,2bar. sammutin auton ja käynnistin uudelleen kunnes moottorin häiriövalo sytty ja taas otti vain vakio paineet eikä vakkari toiminut.. Niin että mikähän tota nyt risoo?
ja tuon bypassin kalvon liimauksen totesin onnistuneeksi koska ohjauspaineletkussa ei kulkenu ilma kumpaankaan suuntaan.
Autona 9-3SS 2.0t
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... us#p890285
Re: Kulkee, ei kulje.
p0101 tuommosen koodin anto... eli MAFfi vaihtoon?
Saab 9-5 2.3t Vector stage 2,5
Re: Kulkee, ei kulje.
1. jos ilmansuodattimen vaihdon jälkeen alkaa valittaa ilmamassamittaria niin voisi kuvitella että vika löytyy jostain missä äskettäin ropattiin, eli ilmamassamittarin liitin irti, ilmaputki irti ahtimesta tai jotain muuta vastaavaa, ei olis ensimmäinen kerta.
P0101 tosiaan viittaa vialliseen ilmamassamittariin.
2. Kannattaako bypassin kalvoa ihan oikeasti LIIMATA SIKALLA???
3. Vapaavirtausputsari ilmamassamittariautossa on yleensä varaosamyyjälle hyvä kauppa, pääsee kohta myymään ilmamassamittaria...
Vakiosuodattimet ei kuitenkaan kovin kalliita ole ja pienemmällä työllä pääsee jos vaihtoehtona on paperisuodattimen vaihto tai suodattimen pesu.
Paperisuodatin motonetistä 11.50e
Spedeparts VVS 48e+puhdistusaine 16e = 64e (10kr/eur kurssilla, ei toimituskuluja)
= Vakiosuodattimen vaihtaa 5 kertaa ja jää vielä rahaa yli.
+immu n.70e, taas vaihtais 5 kertaa suodatinta
P0101 tosiaan viittaa vialliseen ilmamassamittariin.
2. Kannattaako bypassin kalvoa ihan oikeasti LIIMATA SIKALLA???
3. Vapaavirtausputsari ilmamassamittariautossa on yleensä varaosamyyjälle hyvä kauppa, pääsee kohta myymään ilmamassamittaria...
Vakiosuodattimet ei kuitenkaan kovin kalliita ole ja pienemmällä työllä pääsee jos vaihtoehtona on paperisuodattimen vaihto tai suodattimen pesu.
Paperisuodatin motonetistä 11.50e
Spedeparts VVS 48e+puhdistusaine 16e = 64e (10kr/eur kurssilla, ei toimituskuluja)
= Vakiosuodattimen vaihtaa 5 kertaa ja jää vielä rahaa yli.
+immu n.70e, taas vaihtais 5 kertaa suodatinta
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Kulkee, ei kulje.
Yhtään mitään yhtään mistään tietämättä muistelen, että eikös tällä foorumilla jossain ketjussa ko. kikkaa mainostettu? Voi tietysti olla että muistan väärin...Nappe kirjoitti:2. Kannattaako bypassin kalvoa ihan oikeasti LIIMATA SIKALLA???
Saattoi liittyä siihen, että uusi alkuperäinen kalvo maksoi mansikoita ja maltaita ja ties mitä ja volvon (?) "halpa" korjaussarjakaan ei tainnut käydä kaikkiin 9-3:iin...
Vai tarkoititko sitä, että tuon kalvon liimaamiseen on parempiakin aineita olemassa?
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Re: Kulkee, ei kulje.
En kyllä alkaisi tuota kalvoa ranettamaan, hyvässä lykyssä kun se liima irtoaa ja päätyy klönttinä turbon siipiin niin voi tulla puhaltimen vaihto eteen.
Tuo Volvon korjaussarja sopii <- 2006 mallisiin ei-Aero Garrettin matalapaine -ahtimilla varustettuihin autoihin.
Tuo Volvon korjaussarja sopii <- 2006 mallisiin ei-Aero Garrettin matalapaine -ahtimilla varustettuihin autoihin.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Re: Kulkee, ei kulje.
Nappe ja Ristom jos kaipaan luentoa suodattimista nii pyydän sitä kyllä
Tuo liimaus on väliaikanen vain tarkoitus on kyllä hommata uusi kalvo, voi olla että huomenna saanki ehjän kalvon..
Kävin just ottamassa akun kengän irti vähäks aikaa nii nähään auttaako se.
Näin niinku offtopickina kysyisin että mistä johtuu että SID ilmottaa että yks jarruvaloista on pimee vaikka poltin on ehjä ja palaa normaalisti?
Tuo liimaus on väliaikanen vain tarkoitus on kyllä hommata uusi kalvo, voi olla että huomenna saanki ehjän kalvon..
Kävin just ottamassa akun kengän irti vähäks aikaa nii nähään auttaako se.
Näin niinku offtopickina kysyisin että mistä johtuu että SID ilmottaa että yks jarruvaloista on pimee vaikka poltin on ehjä ja palaa normaalisti?
Saab 9-5 2.3t Vector stage 2,5
Re: Kulkee, ei kulje.
Nonii kävin testiajolla taas... vika paheni vain ku käytti akunkengän irti. 3 ja 4 vaihteella täyskaasulla nykäs kummallakin vaihteella kerran sitten pysähdyin risteykseen ja otin rivakan lähdön eli ykköselläkin melkein rajottimelle asti ja sitten taas loppui kulku
Ja tuo vika on siittä mielenkiintoinen ku tehot kasvaa mitä suuremmalla vaihteella vedättää . 1 vaihteella täysin hengetön, 2:lla melkein ottaa jo painetta, 3:lla 5000rpm 0,5bar, 4:lla 0,9bar ja vitosella 0,9bar... niin ja semmoinen vika tuli vielä että polttoainemittari lakkasi toimimasta...
Ja tuo vika on siittä mielenkiintoinen ku tehot kasvaa mitä suuremmalla vaihteella vedättää . 1 vaihteella täysin hengetön, 2:lla melkein ottaa jo painetta, 3:lla 5000rpm 0,5bar, 4:lla 0,9bar ja vitosella 0,9bar... niin ja semmoinen vika tuli vielä että polttoainemittari lakkasi toimimasta...
Saab 9-5 2.3t Vector stage 2,5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Kulkee, ei kulje.
Olikos vielä muuta viriä kuin tuo suodatin...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Kulkee, ei kulje.
Sitä vaan tuossa, että kannattaako tuossa kunnossa olevaa autoa "vetää rajoittimelle" asti
[Moksu] kirjoitti:Nonii kävin testiajolla taas... vika paheni vain ku käytti akunkengän irti. 3 ja 4 vaihteella täyskaasulla nykäs kummallakin vaihteella kerran sitten pysähdyin risteykseen ja otin rivakan lähdön eli ykköselläkin melkein rajottimelle asti ja sitten taas loppui kulku
Re: Kulkee, ei kulje.
Vikakoodi on massamittarin signaalin poikkeama imusarjan paineen perusteella lasketusta ilmamassasta.
Vikavaihtoehdot todennäköisyysjärjestyksessä:
1. Ilmavuoto
2. VV-filtteri sotkee IMM signaalin
3. IMM viallinen
Ahtojen puuttuminen viittaa ehkä eniten vaihtoehtoon 1.
Vikavaihtoehdot todennäköisyysjärjestyksessä:
1. Ilmavuoto
2. VV-filtteri sotkee IMM signaalin
3. IMM viallinen
Ahtojen puuttuminen viittaa ehkä eniten vaihtoehtoon 1.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kulkee, ei kulje.
Täytyy huomenna ottaa se bypassi vielä auki ja tsekata se. Se alkuperäinen tiiviste meni niin moneen osaan että siittä ei saanu enää kalua joten levitin sormella ohuen kerroksen gaskettia siihen ja laitoin takasi paikoilleen..
Saab 9-5 2.3t Vector stage 2,5
Re: Kulkee, ei kulje.
Nojoo gasketti oli pitänyt ja laitoin ehjän kalvon nyt vanhan tilalle.. siltikin ongelmana on se ettei ota yli 0.8bar painetta ja välillä nykäisee kun kiihdyttää kaasupohjassa. vikavalo ei pala.
Saab 9-5 2.3t Vector stage 2,5