9-3 ostamassa
Re: 9-3 ostamassa
Kirjoitampa tänne kun en uuttakaan viitsi avata ja kyllähän tämäkin liittyy 9-3SS ostamiseen. Olen ehkä palaamassa Saabin rattiin, en ole ihan vielä itseni kanssa sinut oston kanssa ja mietityttää muutamat seikat:
-Varaosat ja niiden saatavuus? (oliko tässä jotain sopimusta että osien tuotanto jatkuu, Saabhan ei tietenkään itse niitä valmista)
-Mitä ongelmia odotetavissa 150tkm + ajetuissa 2L bensaturboissa
-Alkuperäiset lisävarusteet, saako miten (onko Ebay oikea/ainut osoite)
-Onko tietoa Oulussa osaavaa huoltoa vai pitääkö kaikki tehdä itse?
Kiitos vastauksista
-Varaosat ja niiden saatavuus? (oliko tässä jotain sopimusta että osien tuotanto jatkuu, Saabhan ei tietenkään itse niitä valmista)
-Mitä ongelmia odotetavissa 150tkm + ajetuissa 2L bensaturboissa
-Alkuperäiset lisävarusteet, saako miten (onko Ebay oikea/ainut osoite)
-Onko tietoa Oulussa osaavaa huoltoa vai pitääkö kaikki tehdä itse?
Kiitos vastauksista
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: 9-3 ostamassa
Varaosia ja lisävarusteita kannattaa ainakin kysyä aina lähistön merkkiliikkeestä. Jos Saabin varasto on nollassa, eikä jaksa odotella esim. 2 kuukautta, niin eBaysta voi löytyä nopeammin ja välillä jopa halvemmalla.
Re: 9-3 ostamassa
Saab 9-3:ssa saat mielestäni eniten vastinetta rahalle, koska uudehkojenkin autojen hinnat ovat kohtuulliset tästä Saabin tilanteesta johtuen. Varaosien saatavuudessa on ollut muutamia ongelmia ja niitä on vieläkin, mutta tilanne on koko ajan paranemassa, kun Saab Parts etsii uusia valmistajia niille tuotteille, joiden tekijät ovat kyykähtäneet Saabin tehtaan mukana tai sen seurauksena. Merkkihuolloista käsittääkseni suurin osa on jatkanut huoltotoimintaa ja varaosien myyntiä. Speedparts/PCS:lla on myös tarjolla varaosia kohtuulliseen hintaan.
Eski
Eski
Re: 9-3 ostamassa
Kuinka tämän projektin kanssa kävi?Eski kirjoitti:Jep, kävin mittaamassa digitönärillä taitettua putkenpäätä ja ulkohalkaisija on 60mm. Elikkä linkittämäni motonjetin ovaalipää saattaisi olla hyvinkin sopiva, jos sen vain jotenkin saa hitsattua kiinni vaimentajaan. Taittuvan putken päässä on tosiaan todella lyhyt suora osa. On siellä motossa jotain rosterisia putkenpäitä, mutta Aeron putken päätkin on tuollaiset kromatut ovaalit. Aeron alaspoilerin tilasin jo PCS:ltä...
Pistä kuvia jos valmis, samanlainen operaatio on ollut ajatuksissa...
Re: 9-3 ostamassa
Eipä ole aeron alaspoileri vielä tullut PCS:lle, joten homma seisoo. Motonetin ovaalipäät on jo hankittu. Jos vain diisselin taittoputkien päät on lähelläkään samalla kohdalla kuin aerossa (eli alaspoilerin aukot osuvat kohdaleen), niin isoa ongelmaa ei pitäisi olla. Tämä selvinnee ensi viikolla, kun Spedepartsin lähetys saapuu PCS:lle...
Eski
Eski
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
Re: 9-3 ostamassa
Kyselen kaverin puolesta eli miten sen SID:ssä oikeassa alakulmassa näkyvän "trippimittarin" tms. saa pois/nollattua?
Autona -09 9-3 SC Vector 2.0t Biopower
Autona -09 9-3 SC Vector 2.0t Biopower
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
Re: 9-3 ostamassa
Onko kaverilta käyttöohjekirja hukassa..? Trippimittarin nollausnappi löytyy mittaristosta nopeusmittarin ja kiekkamittarin välistä.
Eski
Eski
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
Re: 9-3 ostamassa
Kysytäänpä täältä, ettei uutta ketjua tarvitse tehdä.
Olisi nyt varmaan ensimmäisen Saabin ostoaika. Kiinnostaiskin saada vähän lisätietoa juuri 9-3 mallista.
Miten konehuone kestää n. 200tkm rääkin BSR lastun kanssa? Olisi yksi sopiva auto missä juurikin BSR Stage II saatu 150>210HV irti ja 170tkm ajettu. Aiheuttaako tämä karvoja nousemaan vielä tässä vaiheessa? Auto vuosimallia -03 ja 2.0 turbo koneella manuaalilaatikolla. Voiko kytkin sanoa itsensä irti näillä hepoilla?
Eniten kiinnostaa autojen elinkaari ylipäätänsä.
Huollot ja varaosat ovat ilmeisesti tällä hetkellä ok tilassa, joten niistä turhempi udella sen enempää.
Olisi nyt varmaan ensimmäisen Saabin ostoaika. Kiinnostaiskin saada vähän lisätietoa juuri 9-3 mallista.
Miten konehuone kestää n. 200tkm rääkin BSR lastun kanssa? Olisi yksi sopiva auto missä juurikin BSR Stage II saatu 150>210HV irti ja 170tkm ajettu. Aiheuttaako tämä karvoja nousemaan vielä tässä vaiheessa? Auto vuosimallia -03 ja 2.0 turbo koneella manuaalilaatikolla. Voiko kytkin sanoa itsensä irti näillä hepoilla?
Eniten kiinnostaa autojen elinkaari ylipäätänsä.
Huollot ja varaosat ovat ilmeisesti tällä hetkellä ok tilassa, joten niistä turhempi udella sen enempää.
Re: 9-3 ostamassa
Yksilöitähän nämä autot ovat, mutta ainakin asiallisella huolenpidolla kestävät kyllä pientä virittämistäkin. Velipojalla on juurikin tuollainen alunperin 150hv bensaturbo, joka on piristetty Hirschin virisoftalla (~200hv). Mittariin pyörähti juuri 200tkm ja mitään ongelmia ei ole esiintynyt moottorissa tai voimansiirrossa.
Eski
Eski
Re: 9-3 ostamassa
Laitan nyt tämän tänne kun eilen kirjoittelin kysymyksiä. Jatko kysymykset toisella mallikohtaisella osiolla
Eli tuosta edellisestäkin lauseesta voi päätellä, perheeseen 2-autoksi ei tullutkaan 9-3 jota alunperin etsiskelin, eikä sedan joka oli ykkösenä Saabeista mielessä, vaan... tittiditii MY08 9-5 farkku
rumahan se on kuin petolinnun se, mutta tilaa melko mukavasti ja kun "halvalla" sai niin jäi mustapekka kouraan.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: 9-3 ostamassa
Kiitos vastauksesta.
Onko mitään erityistä mihin pitäisi kiinnittää huomiota kun lähden koeajamaan ko. autoa? Miten suuri kulutus näissä muuten on, 9L/100km kiepeillä vai ollaanko korkeammalla?
Onko mitään erityistä mihin pitäisi kiinnittää huomiota kun lähden koeajamaan ko. autoa? Miten suuri kulutus näissä muuten on, 9L/100km kiepeillä vai ollaanko korkeammalla?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 ostamassa
Oma 1.8t vie bensalla ajettaessa seka-ajossa 9,5-10litraa ja keskinopeus silloin 30-45km/h.
Matkassa talvella kuuden pintaan ja kesällä seiskan seutuun.
Nyt jos käyt pikkupakkasilla ajamassa niin kuuntele ne perinteiset kolinat ja jos edestä kuuluu sellanen pieni ´"kumiseva" ääni tai klonksahtelu käännöksissä, niin kääntölaakerit on finaalissa.
Haulla lisää näistä kaikista jutuista ja esim. BSR:stä.
Edit: kesivät peilinjalat voi alkaa ottamaan päähän jos ei ole vaihdettu tai muuten laitettu kuntoon![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Matkassa talvella kuuden pintaan ja kesällä seiskan seutuun.
Nyt jos käyt pikkupakkasilla ajamassa niin kuuntele ne perinteiset kolinat ja jos edestä kuuluu sellanen pieni ´"kumiseva" ääni tai klonksahtelu käännöksissä, niin kääntölaakerit on finaalissa.
Haulla lisää näistä kaikista jutuista ja esim. BSR:stä.
Edit: kesivät peilinjalat voi alkaa ottamaan päähän jos ei ole vaihdettu tai muuten laitettu kuntoon
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Re: 9-3 ostamassa
Riippunee siitä, missä kuosissa konehuone on ja paljonko sitä on rääkätty. Täällä tuli pistettyä uusi softa tommosen BSR-virityksen tilalle yhteen vastaavaan Saabiin. Kävi ilmi, että Saab kävi laihalla ja nakutteli rutkasti, mutta BSR:n softa antoi silti ahtaa täysillä.Gradon kirjoitti:Miten konehuone kestää n. 200tkm rääkin BSR lastun kanssa? Olisi yksi sopiva auto missä juurikin BSR Stage II saatu 150>210HV irti ja 170tkm ajettu. Aiheuttaako tämä karvoja nousemaan vielä tässä vaiheessa?
Re: 9-3 ostamassa
Pitää varmaan käydä muutamaa kattomassa ja vaikka mukaanlukien Aerot.
Voishan sitä kysellä autoliikettä pistämään siihen lastuun vaikka 6kk takuun, ettei kone mene täysin nutturalle sen aikana, onnistumismahdollisuudet siinä tosin 2% rajamaata.
Viimekin autokaupassa eräs iso liike viilasi niin pahasti linssiin, että melkein tukisin yksityistä.
Voishan sitä kysellä autoliikettä pistämään siihen lastuun vaikka 6kk takuun, ettei kone mene täysin nutturalle sen aikana, onnistumismahdollisuudet siinä tosin 2% rajamaata.
Viimekin autokaupassa eräs iso liike viilasi niin pahasti linssiin, että melkein tukisin yksityistä.