9-3 SC ostoksille

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Ylikylä
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Joulu 11, 2012 10:47

9-3 SC ostoksille

Viesti Kirjoittaja Ylikylä »

Hei arvoisa saab-klubi! Täällä olis tilanne sellainen että auto on vaihtumassa mahdollisimman pian, ehkäpä jo lähipäivinä. 9-3seen olen iskenyt silmäni totaalisesti ja kuume on kova. Malli farmari, sedanikaan ei aivan täysin pois vaihtoehdoista jätetty. Saab on minulle täysin uusi tuttavuus eikä tuo autonvaihtaminen yleensäkään ole ihan jokavuotista puuhaa.

Nettiauton ilmoituksista lähinnä silmään tällä hetkellä osuu pari vaihtoehtoa:

http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5189397
- 2008
- Aika paljon jo kilometrejä takana? Jo 171km mittariin kertynyt. Hintalappu isohko(?) Olenko täysin väärässä?
- Vain Linear varustelu? Taitaa kuitenkin kuvien perusteella olla business sellainen? (kokonahat?)
- Manuaaliloota olkoot plussa, näin aina manuaalina ajaneelle
- Siinä ja siinä meneekö tämä omaan budjettiin lainkaan, ellei saa tinkattua
- Omaan silmään on kyllä komian näköinen
- Äänentoistojärjestelmä: Saab Navigation Plus. Onko kellään mitään kerrottavaa tästä?

http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5228492
- 2006
- Vector business!
- km/€ ehkä vähän sopivampi omalle kukkarolle
- Vain 1.8t
- Automaatti
- Ei lainkaan hassumman näköinen mustakaan
- Aux-liitäntää ei taida tämän vehkeen vakiomankasta löytyä lainkaan

Keltanokkainen tuleva saabisti kaipailisi siis kovasti kaikenmoisia vinkkejä, tietoja, vertailuja ja huomioita, ehkä myös sinne mahdollisille koeajoille. Kummankaan myyjän suuntaan en ole vielä kysymyksiä heittänyt saati sitten koeajamassa käynyt.



ps. huomasin että tuolla oli tuoreehko 9-3 ostamassa -topic. Viestistä tuli kuitenkin sen verran pitkä että päätin asialleni omistaa kokonaan oman topicin, kiitos ja anteeksi! :P
LIFAD
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2012 09:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 SC ostoksille

Viesti Kirjoittaja LIFAD »

Myöskään tuossa 2006 autossa ei ole automaatti-ilmastointia. Molemmissa moottorit samoja, vain softa ero. Muutama asia vain mainitakseni.
Saab 9³ SS 2006 2.0TS Vector
PanuO
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Elo 05, 2009 10:48
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: 9-3 SC ostoksille

Viesti Kirjoittaja PanuO »

En tiedä onko soveliasta vastata näin mutta minulla olisi musta -06 9-3 SC myynnissä :D. Pikkaisen reilu satatonnia rullattu.
aamu-uninen
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Kesä 28, 2012 14:38
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 SC ostoksille

Viesti Kirjoittaja aamu-uninen »

Itselläni on diesel, mutta sen verran vinkkaisin, että kuulostele koeajolla kaikkia nitinöitä, natinoita ja kolinoita, joita auton alusta ja sisusta ehkä ääntää. Nämä ovat yksilökohtaisia mutta ärsyttäviä.

Ymmärtääkseni tuossa faceliftissä on myös xenon-valot, jotka ovat selkeästi -06 halogeeneja paremmat. Navigointilaite taitaa olla enemmän esteettinen juttu koska uusien karttojen hommaaminen tuohon voi olla haastavaa.
Saab 9-3SC 1.9TiD -09
TMY
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 16:03
Paikkakunta: Pori

Re: 9-3 SC ostoksille

Viesti Kirjoittaja TMY »

Kaksilitrainen kone tuossa 1.8t:ssäkin on, toki 25hv pienempi tehoisena. Mutta siihen vaan sitten ohjelmapäivitystä jos ei 150hv piisaa...itse olisin ostanut 2008 mallisen jos oisi budjetti kestänyt...on vaan niin paljon paremman näköinen, mutta oon kyllä ihan tyytyväinen omaan nollakutoseen ollut. Paitsi nuo halogeeni ajovalot ovat kyllä surkeimmat joita maa päällään kantaa. Omalla rullailtu jo 260tkm mutta kaikki pelaa niin kuin pitää..koputellaan nyt kuitenkin puuta :P
9³ sc 1.8t -06
9-5 2.3t wagon -02
muumu
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 23:40
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 SC ostoksille

Viesti Kirjoittaja muumu »

aamu-uninen kirjoitti:Ymmärtääkseni tuossa faceliftissä on myös xenon-valot, jotka ovat selkeästi -06 halogeeneja paremmat. Navigointilaite taitaa olla enemmän esteettinen juttu koska uusien karttojen hommaaminen tuohon voi olla haastavaa.
Halogeeneilläkin pärjää oikein hyvin kun laittaa esim GE H7 Ultra polttimot ja vaihtaa lyhyiden valojen polttimot kerran vuoteen (kauempaa ei H7 kestä). Halvemmaks tulee silti kun Xenonin kärähähtäminen.
Saab 9-3 SS -06/my-07 1.8t -=- Suzuki Bandit 1216A
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: 9-3 SC ostoksille

Viesti Kirjoittaja Risto »

aamu-uninen kirjoitti:Ymmärtääkseni tuossa faceliftissä on myös xenon-valot
Ilmoitustekstin ja kuvien perusteella ei ole.
aamu-uninen
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Kesä 28, 2012 14:38
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 SC ostoksille

Viesti Kirjoittaja aamu-uninen »

Risto kirjoitti:
aamu-uninen kirjoitti:Ymmärtääkseni tuossa faceliftissä on myös xenon-valot
Ilmoitustekstin ja kuvien perusteella ei ole.
Seison korjattuna. Tämä olikin mulle uutta tietoa, sillä luulin että ne tuli faceliftissä vakiona.

Semmoista tuli vielä mieleen, että äänentoistolaitteisiin kannattaa kiinnittää huomiota, sillä 9-3:n karvalakkiversiota moittivat kovin vaatimattomaksi. Luulen tosin, että nämä vinkit on kyllä moneen otteeseen kerrottu noissa muissa ostoon liittyvissä ketjuissa.
Saab 9-3SC 1.9TiD -09
Isosceles
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2011 20:31
Paikkakunta: Lahti

Re: 9-3 SC ostoksille

Viesti Kirjoittaja Isosceles »

Tämmönen osu silmään jossa ainakin paperilla kaikki ok, eli varusteet/kilsat/hinta.
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5155512

Jos ei aloittaja vielä ole huomannut.

Tosissaan noista halogeneista, vaihdoin juuri n. 1.5v olleet peruspolttimot Night Breaker+ mallisiin ja kyllähän noissa eroa on eli kannattaa välillä vaihtaa niitä vaikka eivät palaisikaan loppuun, xenonit on ihan omassa luokassaan. Pitkät on ihan hyvät kuitenkin.
ex: 9-3 1.8t Vector
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: 9-3 SC ostoksille

Viesti Kirjoittaja VKe »

Minusta kyllä ei voi sanoa että minkään 9-3-mallisen halogeenit tai xenonit ovat huonot tai paremmat. Noh, uusimmat lyhyet halogeenit on kyllä aika huonot...

TM 1/2006 lehdestä voipi kahtoa xenon/halogeenien valokuvioita jos kiinnostaa:
Xenonit, valokuvio lyhyillä 100 m ja pitkillä 190 m
Halogeenit, valokuvio lyhyillä 90 m ja pitkillä 200 m

TM 1/2009 lehdestä voipi kahtoo xenon/halogeenien valokuvioita jos kiinnostaa:
Xenonit, valokuvio lyhyillä 100 m ja pitkillä 190 m
Halogeenit, valokuvio lyhyillä 70 m ja pitkillä 190 m

Kyllä noilla näkee 8) .
Sininen Saab 9-3, '99
TMY
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 16:03
Paikkakunta: Pori

Re: 9-3 SC ostoksille

Viesti Kirjoittaja TMY »

Kyllä mäkin oon noi lamput just vaihtanut ja säädin samalla aavistuksen ylöspäin mutta ei vieläkään voi millääntavalla hyviksi sanoa jos vertaa vaikka emännän zafiraan jossa on todella hyvät halogeeni valot. Onko muilla sitten jotkut saabi lasit päässä? 8) Tuohon audio puoleen kyllä kannattaa kiinnittää huomiota, itse ajattelin että kait noi 4 kaijutinta menee kun ei hirveesti tuu rokiteltua, mutta kyllä nyt jo oon pähkäillyt että millä tuota ääntä saisi paremmaksi.
9³ sc 1.8t -06
9-5 2.3t wagon -02
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 SC ostoksille

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
aamu-uninen
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Kesä 28, 2012 14:38
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 SC ostoksille

Viesti Kirjoittaja aamu-uninen »

Itselläni meni 150tkm-184tkm ajalla jonkin verran kuluvia osia. Vaihtoon meni pyöränlaakerit molemmin puolin edestä, tuulilasi sekä jarrupalat ja -levyt. Vaihdoin myös vaihteistoöljyt, mikä on tehty ainakin tuossa faceliftissä. Ostajan kannalta ois tietty kiva jos nämä ei tule heti eteen vasta hankitussa autossa.
Saab 9-3SC 1.9TiD -09
2xturbo
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Loka 24, 2009 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 SC ostoksille

Viesti Kirjoittaja 2xturbo »

Vectorin penkit ois itellä ehdoton minimivaatimus. Konetehoista ei kannata niin välittää, kun softia ja vaihto-osia aina saa.
BMW f11 535xd -13
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 9-3 SC ostoksille

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Otan tämän topicin haltuuni kun sattuu olemaan sama aihe.. :)

Eli, farkku ysikolmosta olen katselemassa femman tilalle. Hakusessa olisi max 150tkm ajettu diesel automaatti farkku, facelift-malli.

Muutama mielenkiintoinen yksilö on jo löytynyt, joita olen käynyt katselemassakin.

Tätä kävin kokeilemassa, klubitarra ja kilventausta oli paikallaan joten onkohan jonkun täällä pyörivän exä? http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5322776

Onko jotain mitä tarvitsisi erityisesti tarkastella kun autoa katsoo? Ajossa ainakin tuo linkin yksilö oli hyvä, automaatti vaihtaa ok yms. Kuskin penkin reuna vain oli kulunut puhki 8O

Vaikuttaako vain, vai onko ng9-3 oikeasti heikkolaatuisempi sisustusmateriaaleiltaan kuin femma? Ihmeellistä kulumaa nappuloissa ja kahvoissa vaikka autolla ei aivan älyttömästi ole ikää ja kilsoja.

Entäs näistä moottoreista, tids vai ttid malli? Onko erityisemmin eroa kulutuksessa, kestävyydessä tms?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Vastaa Viestiin