Terve,
Saab 2.2tid- on kysessä oleva auto.
Saabissa on ollut ostosta lähtien ärsyttävä vika.
Auto käynnistyy huonosti, jos:
- On seisonut kauemmin käyttämättä. Kesälläkin.
- Pakkasilla vuorokaudenkin seisottamisen jälkeen.
Milloin ja miten vika ilmenee:
-Eberiä kun käyttää talvella, niin lähtee hyvin käyntiin.
-Jos auto ei ensimmäisellä startilla lähde käyntiin, niin starttia saa hinkata pitkään. Yleensä tämän epäonnistuneen 1. startin jälkeen auto lähtee parhaiten käyntiin kun pumppaa kaasupoljinta starttauksen yhteydessä. Tuskallista se silti on.
-Auto lähtee ns. iloisesti käyntiin, jos lähtee tällä ensimmäisellä startilla. Koneen ollessa lämpimänä ongelma ei ikinä esiinny.
Auto on ollut korjaamolla ja siihen on vaihdettu ilmavuotoepäilyjen takia:
Alipaineletkujen T-kappaleet + paluuletkuja vaihdettu:
GM T-Liitin PA-Paluuputken
GM PA-letku 3.3mm
Omat päätelmät viasta:
Tuntuu, että siltikin saa jostain ilmaa?
kylmänä startatessa polttaa jo sisällä olevat dieselit, jonka jälkeen ei saa helposti uutta polttoainetta koneeseen, jolloin tukehtuu. Tämän jälkeen pitkällä startilla herää.
Diesel suodatin vaihdettu pari vuotta sitten, voiko aiheuttaa vikaa?
Hehkujen kunnosta ei mitään hajua. -13 asteen pakkasilla hehkutti kylmänä n. 7 sekunttia, eikä triplahehkutuksestakaan huolimatta käynnistynyt, vaikka hörähti lupaavasti alkuun.
Saab käynnistyy huonosti kylmänä
Re: Saab käynnistyy huonosti kylmänä
Mårå
itsekin 2,2 TiDin omistaneena.
-ilmavuotoja polttoaineputkiston paluupuolella
-ilmavuotoja polttoainesuodattimen "istukassa", ei välttämättä vuoda ulospäin nesteitä
-polttoaine suodattimen väihtovälinä 2 vuotta on liian pitkä....vaihtoon
-huono akku, näyttäisi pyörittävän hyvin mutta kun ei pyöritä, tuo 2,2 TiD: tosiaan vaatii että akku on hyvässä kunnossa
-huono starttimoottori, tuntuu että pyörii suht koht ok mutta ei kuitenkaan ole kunnossa.
(2,2 TiD:i on kohtalaisen kranttu tuon startin pyörimisen kanssa ja koska diesel polttoaineena tarvitsee kovan paineen syttyäkseen niin pyöritysnopeudella on väliä.)
Tuossa autossa tuo hehkutus on onneton lämpötila-alueella +5-0 C, hehkuttaa todella vähän aikaa. Oireista päätellen kuitenkin voisi sanoa että jossain on ilmavuoto jos ei lähde käyhntiin pakkasella kunnon hehkutuksen jälkeen.
itsekin 2,2 TiDin omistaneena.
-ilmavuotoja polttoaineputkiston paluupuolella
-ilmavuotoja polttoainesuodattimen "istukassa", ei välttämättä vuoda ulospäin nesteitä
-polttoaine suodattimen väihtovälinä 2 vuotta on liian pitkä....vaihtoon
-huono akku, näyttäisi pyörittävän hyvin mutta kun ei pyöritä, tuo 2,2 TiD: tosiaan vaatii että akku on hyvässä kunnossa
-huono starttimoottori, tuntuu että pyörii suht koht ok mutta ei kuitenkaan ole kunnossa.
(2,2 TiD:i on kohtalaisen kranttu tuon startin pyörimisen kanssa ja koska diesel polttoaineena tarvitsee kovan paineen syttyäkseen niin pyöritysnopeudella on väliä.)
Tuossa autossa tuo hehkutus on onneton lämpötila-alueella +5-0 C, hehkuttaa todella vähän aikaa. Oireista päätellen kuitenkin voisi sanoa että jossain on ilmavuoto jos ei lähde käyhntiin pakkasella kunnon hehkutuksen jälkeen.
Re: Saab käynnistyy huonosti kylmänä
Kiitos hyvästä vastauksesta.
Uuden (Bosch) merkkisen akun ostin kuukausi sitten, eikä mitään eroa entiseen.
Dieselsuodattimen voisi vaihtaa.
Muut pitänee laittaa korjausehdotuksiin, kun ei itsellä ole pajaa eikä taitoja katsoa niitä. Startin hinta pitää katsoa.
Uuden (Bosch) merkkisen akun ostin kuukausi sitten, eikä mitään eroa entiseen.
Dieselsuodattimen voisi vaihtaa.
Muut pitänee laittaa korjausehdotuksiin, kun ei itsellä ole pajaa eikä taitoja katsoa niitä. Startin hinta pitää katsoa.