Etujousi Katki
Re: Etujousi Katki
motonetin kääntö laakerit on just samat kuin alkuperäiset
Re: Etujousi Katki
Måråt
Löytyykö muuten jostain etujousien värikoodi paitsi tietysti siitä kierrejousesta. MY08 SC 1,9TiD alkanut kolista edestä ja eiköhän siellä ole katkennut jousi. Saisi tuon nuo värikoodit jostain niin voisi hommata uudet jouset ennen vanhojen purkua.
Okay, siis B-pilarista, pitää tarkistaa kun jälkikasvu palauttaa auton:)
180 tuh menty jo ilman mitään nivelien vaihtoa...voipi olla että nuo Petrisa:n mainitsemat asiat vaativat huomiota.
Löytyykö muuten jostain etujousien värikoodi paitsi tietysti siitä kierrejousesta. MY08 SC 1,9TiD alkanut kolista edestä ja eiköhän siellä ole katkennut jousi. Saisi tuon nuo värikoodit jostain niin voisi hommata uudet jouset ennen vanhojen purkua.
Okay, siis B-pilarista, pitää tarkistaa kun jälkikasvu palauttaa auton:)
180 tuh menty jo ilman mitään nivelien vaihtoa...voipi olla että nuo Petrisa:n mainitsemat asiat vaativat huomiota.
Viimeksi muokannut Nuts, La Joulu 22, 2012 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Etujousi Katki
Ei sieltä välttämättä jousi ole poikki.
Vika voi yhtä hyvin olla iskunvaimentajassa tai vakaajan koiranluussa.
Alustakoodi löytyy auton b-pilarista.
Vika voi yhtä hyvin olla iskunvaimentajassa tai vakaajan koiranluussa.
Alustakoodi löytyy auton b-pilarista.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Etujousi Katki
No niin, vasen etujousi poikki täälläkin, pitää hirveätä mekkalaa kun kääntelee. Uskaltaakos tuolla ajaa korjaamolle asti vai tuhoaako jotain muutakin?
Onkos pk-seudulta jotain hyvää ja edullista korjaamoa tiedossa jousien vaihtoon?
Onkos pk-seudulta jotain hyvää ja edullista korjaamoa tiedossa jousien vaihtoon?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Etujousi Katki
T.Holmberg, google kertoo loput. No oke linkki vielä jos et jaksa googlettaa vatsa täynnä kinkkuapezi kirjoitti:No niin, vasen etujousi poikki täälläkin, pitää hirveätä mekkalaa kun kääntelee. Uskaltaakos tuolla ajaa korjaamolle asti vai tuhoaako jotain muutakin?
Onkos pk-seudulta jotain hyvää ja edullista korjaamoa tiedossa jousien vaihtoon?
http://m.fonecta.fi/yritykset/Vantaa/87 ... berg+Oy+Ab
#6940
Re: Etujousi Katki
Muutama kirosana päästy ja joku innokas oli taas laittanu kyllä kunnolla momenttiin noi pultit ja yhtä oliki yritetty porata irti tuloksetta. Viisana kaverina oli sitte liimannu sen paikoilleen!
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Etujousi Katki
Nyt ois hyvät neuvot kalliit, kun auto lojuu purettuna mokomien osien takia.
#3272
Re: Etujousi Katki
Speedpartsilta löytys. Hmm onkos toi kuvassa oleva nyt tarvike? Kun speedpartsin sivuilla tarvike on väriltää musta ja orggis on hopeinen
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Etujousi Katki
Kukahan tuonkin on keksinyt, aivan idioottimainen rakenne verrattuna mitä oli esim 9-5
#3272
Re: Etujousi Katki
Ei tuossa mitään idiotismia ole .
Ihan hyvä rakenne se on. Ei se rakenteen eli mcpersonin vika ole, jos siihen valmistetut osat eivät kestä. Lähinnä tarkoitan jousia ja kääntölaakereita, joita niistä rikki menee.
Itselläni ei ole mennyt yhtäkään kääntölaakeria, yksi jousi kylläkin.
Sitä vaan kyllä ihmettelen, että miten ihmeessä nuo kaikki kolme yläpään korin kiinnityspulttia ovat voineet mennä poikki . Joku on aiemmin tunaroinut pahemman kerran. Jos on vastakierretappisarja, niin sillä voisi kokeilla lähteekö ne katkenneet pätkät ulos.
Ihan hyvä rakenne se on. Ei se rakenteen eli mcpersonin vika ole, jos siihen valmistetut osat eivät kestä. Lähinnä tarkoitan jousia ja kääntölaakereita, joita niistä rikki menee.
Itselläni ei ole mennyt yhtäkään kääntölaakeria, yksi jousi kylläkin.
Sitä vaan kyllä ihmettelen, että miten ihmeessä nuo kaikki kolme yläpään korin kiinnityspulttia ovat voineet mennä poikki . Joku on aiemmin tunaroinut pahemman kerran. Jos on vastakierretappisarja, niin sillä voisi kokeilla lähteekö ne katkenneet pätkät ulos.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Etujousi Katki
Måråt
Ei kai nuo katkenneet pultit ole pultteja vaan tatitavat olla ns. pinnapultteja. Ne saattaa pystyä lyömään ulos tuurnalla ja vaihtamaan uusin jos jostain saa irtotavarana.
Ei kai nuo katkenneet pultit ole pultteja vaan tatitavat olla ns. pinnapultteja. Ne saattaa pystyä lyömään ulos tuurnalla ja vaihtamaan uusin jos jostain saa irtotavarana.
Re: Etujousi Katki
Juu kyllä ne aikasempi kaveri oli tiukkaan vääntäny, omasta mielestään varmaan momenttiin laittanu. Oli sen verran peltiki menny pulttien alta lommolle.
Veikkaan että noita pulttien jämiä on tuosta turha alkaa irrottelemaan, sillä toi levy on aika pahoin syöpyny! Pahempaa syöpynää oli vielä toisella puolella. Tohon kun kolautti meisselillä pari kertaa, niin karisti ku kuusi neulaset lattialle..
Veikkaan että noita pulttien jämiä on tuosta turha alkaa irrottelemaan, sillä toi levy on aika pahoin syöpyny! Pahempaa syöpynää oli vielä toisella puolella. Tohon kun kolautti meisselillä pari kertaa, niin karisti ku kuusi neulaset lattialle..
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Etujousi Katki
Ei ne ole pinnapultteja vaan ihan normipultteja. Mulla ne ovat torx-kantaisia, mutta aika monessa muussa vastaavassa Saabissa olen nähnyt niiden olevan tavallisella kannalla.
Pultti on melko vaatimattoman kokoinen (kokoa en muista) ja varsinkin, jos se on ollut tuolla torx-kannalla, niin sen saa vedettyä erehdyksessä aivan liian tiukkaan. Sitten siihen päälle tuosta kuvastakin näkyvää korroosiota niin tiukkaan jää kiinni. Ja auki käännettäessä seuraavan kerran tulos on se mitä on.
Miten ihmeessä Nuts ajattelit niiden olevan pinnapultteja .
Eikö se vasta ihme ratkaisu olisi. Tuossa yläpään levyssä on ihan kierteet.
Ne kolme kiinnityspistettä eivät muuten ole tasajaolla tuossa kehällä, näin vaan mielenkiintoisena huomiona.
Pultti on melko vaatimattoman kokoinen (kokoa en muista) ja varsinkin, jos se on ollut tuolla torx-kannalla, niin sen saa vedettyä erehdyksessä aivan liian tiukkaan. Sitten siihen päälle tuosta kuvastakin näkyvää korroosiota niin tiukkaan jää kiinni. Ja auki käännettäessä seuraavan kerran tulos on se mitä on.
Miten ihmeessä Nuts ajattelit niiden olevan pinnapultteja .
Eikö se vasta ihme ratkaisu olisi. Tuossa yläpään levyssä on ihan kierteet.
Ne kolme kiinnityspistettä eivät muuten ole tasajaolla tuossa kehällä, näin vaan mielenkiintoisena huomiona.
Viimeksi muokannut petrisa, Su Joulu 30, 2012 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Etujousi Katki
Ei ole pinnapultteja, mikä olis noin 1000,000 kertaa fiksumpi ratkaisu kun kierteet olis märältä suolamosolta suojassa auton sisäpuolella.
#3272