Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Katso kaupan pihassa heti, että saat sopivan mittaisia kiinnikkeitä. On ollut liian lyhyitä paketissa. Liian pitkiä voi myös askarrella lyhyemmiksi. Materiaali on sikäli heppoista, että suosittelen lisäaskartelua, jos tuon Tammersuojan maskin ostat..
Timon
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 17:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?

Viesti Kirjoittaja Timon »

En nyt halua kritisoida tuota Tammersuojan maskisuojaa, mutta 55 (tai nyt tarjouksesta 43) euroa solumuovin palasta ja neljästä kiinnikkeestä tuntuu aika kalliilta. Tietysti köyhälle kaikki on kallista, mutta silti :mrgreen:

Helppohan tuo on tietysti kiinnittää ja irrottaa, mutta tyylikkyydestä nyt ei mielestäni voi puhua (rumempiakin toteutuksia kyllä on, kun katsoo esim. audi A1:n, chrysler 300C:n tai A-mersun kuvia maskinsuojan kanssa).

Varsinkin jos tuo suoja vaatii vielä jonkunlaista lisäaskartelua, niin melkein samalla vaivalla kyhäilee itse paremman. Mutta jokainen tekee tietysti niinkuin itse tykkää :roll:
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

Timon kirjoitti:En nyt halua kritisoida tuota Tammersuojan maskisuojaa, mutta 55 (tai nyt tarjouksesta 43) euroa solumuovin palasta ja neljästä kiinnikkeestä tuntuu aika kalliilta. Tietysti köyhälle kaikki on kallista, mutta silti :mrgreen:

Helppohan tuo on tietysti kiinnittää ja irrottaa, mutta tyylikkyydestä nyt ei mielestäni voi puhua (rumempiakin toteutuksia kyllä on, kun katsoo esim. audi A1:n, chrysler 300C:n tai A-mersun kuvia maskinsuojan kanssa).

Varsinkin jos tuo suoja vaatii vielä jonkunlaista lisäaskartelua, niin melkein samalla vaivalla kyhäilee itse paremman. Mutta jokainen tekee tietysti niinkuin itse tykkää :roll:
Samaa mieltä.
juppe_eno
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2013 17:27
Paikkakunta: Leinolanlahti

Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?

Viesti Kirjoittaja juppe_eno »

Rusakko__ kirjoitti:
Timon kirjoitti:En nyt halua kritisoida tuota Tammersuojan maskisuojaa, mutta 55 (tai nyt tarjouksesta 43) euroa solumuovin palasta ja neljästä kiinnikkeestä tuntuu aika kalliilta. Tietysti köyhälle kaikki on kallista, mutta silti :mrgreen:

Helppohan tuo on tietysti kiinnittää ja irrottaa, mutta tyylikkyydestä nyt ei mielestäni voi puhua (rumempiakin toteutuksia kyllä on, kun katsoo esim. audi A1:n, chrysler 300C:n tai A-mersun kuvia maskinsuojan kanssa).

Varsinkin jos tuo suoja vaatii vielä jonkunlaista lisäaskartelua, niin melkein samalla vaivalla kyhäilee itse paremman. Mutta jokainen tekee tietysti niinkuin itse tykkää :roll:
Samaa mieltä.
Samma på svenska... ei kovin suuria riemunkiljahuksia tuote aiheuttanut... :D
9-3 1.8i Linear Vm.04
9-5 2.3t Wagon Vm.05
aamu-uninen
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Kesä 28, 2012 14:38
Paikkakunta: Oulu

Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?

Viesti Kirjoittaja aamu-uninen »

Timon kirjoitti:En nyt halua kritisoida tuota Tammersuojan maskisuojaa, mutta 55 (tai nyt tarjouksesta 43) euroa solumuovin palasta ja neljästä kiinnikkeestä tuntuu aika kalliilta. Tietysti köyhälle kaikki on kallista, mutta silti :mrgreen:

Helppohan tuo on tietysti kiinnittää ja irrottaa, mutta tyylikkyydestä nyt ei mielestäni voi puhua (rumempiakin toteutuksia kyllä on, kun katsoo esim. audi A1:n, chrysler 300C:n tai A-mersun kuvia maskinsuojan kanssa).

Varsinkin jos tuo suoja vaatii vielä jonkunlaista lisäaskartelua, niin melkein samalla vaivalla kyhäilee itse paremman. Mutta jokainen tekee tietysti niinkuin itse tykkää :roll:
Arvokashan tuo on, mutta ei tuota ainakaan allekirjoittaneen tarvinnut askarrella, vaan meni helposti paikalleen.
Saab 9-3SC 1.9TiD -09
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Nappasin omasta alaosan tukkeen irti. Ainakin näillä suojakeleillä oli hyväksi, 85 tuntumassa pysyy nyt lämmöt. Huomenna taas alle -10, täytyy katsoa laitanko takas. :)
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Nollakelejä, koko maski tukossa. Liikkeellelähtö lämmöt 82 astetta, imuilma 48. Eli hetken seissyt lämmin auto.
Kilsa taajamaa ja reipas kiihdytys motarille, jota 15 km tasan satkua. Lämmöt max 97, josta tippui 92 een ja nousi 96:een ja taas 92, 96 jne. Alta puolen minuutin sykliä.
Koitin saada tuosta lämpöjä dippaamaan kuumentamalla kabiinia, pakko oli lopettaa kun yuli hiton kuuma, vaan lämpöihin ei vaikutusta.

Imuilma jäähtyi noin 30 asteeseen aika nopeasti.

TTiD ottaa 1,55 ahtopaineen vajaassa kahdessa sekunnissa, kutosella 90 km/h.
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Testailin myös, alaosa peitettynä. Pihasta n. 4 kilsaa motarille, yhdet valot ja 60 rajoitus. Rampilta kiihdytettäessa meni 80 astetta rikki. Noin 5km ajon jälkeen 85-86. Poistuttaessa laski 80 ja takaisin päin ajettaessa nousi tuohon samaan. Löysin vanhoja lokeja viime talvelta ja -15 pakkasella jäi normiajolla alle 80 asteen. Käyköhän tuo liian kylmänä (= termari finaalissa)??
93SC TTiD
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Mulla on toi kiinamallin Bluetooth-OBD palikka ja puhelimessa OBD autodoctor. Saako tolla logattua dataa?
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Ainakin tietokoneelle varmaan löytyy softa jolla loggaus onnistuu. Eli läppäri jossa bluetooth jne. Ei ole itsellä tullut tutkittua kun OP-Comilla tuon livedatan kerääminen onnistuu vähän laajemmin.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
jarppah
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Syys 21, 2011 19:13

Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?

Viesti Kirjoittaja jarppah »

Kyllä noita voi suoraankin tilata Tammer-Suojasta. Siis pyytää että tekevät. Kaha ne myy mutta suoraan voi pyytää valmistajalta mallia tehtäväksi.
-------------------------------
Jo autokoulussa Saabeihin hurahtanut
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Ristom kirjoitti:Nollakelejä, koko maski tukossa. Liikkeellelähtö lämmöt 82 astetta, imuilma 48. Eli hetken seissyt lämmin auto.
Kilsa taajamaa ja reipas kiihdytys motarille, jota 15 km tasan satkua. Lämmöt max 97, josta tippui 92 een ja nousi 96:een ja taas 92, 96 jne. Alta puolen minuutin sykliä.
Uutta testidataa, nokka tukossa (auton) ja lähtiessä -25, lämpimästä tallista matkaan ilman Eberiä. 20 km lämmöt normaaliin 83 asteeseen ja auton sisätilan lämmettyä tasoksi vakiintuu 92-96 (97 max). Tauolla maskin yläosa pois, pakkasta enää -10 ja lämmöt 83-86. Voinee sanoa, että yläosa vaikuttaa sen 10 astetta.
Numba
"Viggen"
Viestit: 685
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?

Viesti Kirjoittaja Numba »

Ristom kirjoitti:Uutta testidataa, nokka tukossa (auton) ja lähtiessä -25, lämpimästä tallista matkaan ilman Eberiä. 20 km lämmöt normaaliin 83 asteeseen ja auton sisätilan lämmettyä tasoksi vakiintuu 92-96 (97 max). Tauolla maskin yläosa pois, pakkasta enää -10 ja lämmöt 83-86. Voinee sanoa, että yläosa vaikuttaa sen 10 astetta.
Näkyykö mistään miten usein flekti tulee mukaan? Minulla keula ei ollut täysin tukossa talvella (ylhäällä musta muoviteippi tukki täysin, alhaalla kärpäsverkko reunoista n. 10 cm auki). Silti kotiin tullessa, autotallin ovea avatessa pörähti flekti käyntiin. Viimeiset 2-3km tullaan 30-40km/h. Ei ollut silloin enään niitä kauheimpia pakkasia, mutta kuitenkin siinä 10 asteen paikkeilla.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Flektiä kun ei ainakaan ajossa huomaa mitenkään, niin en osaa sanoa. Itse en ole huomannut flektiä tulevan mukaan missään vaiheessa.

Nyt olen ajanut alamaskilla ja päivisin ulkolämpötila on jo kivunnut + viiteen, ei vaikuta koneen käyntilämpötilaan pidemmällä aikavälillä. Käy samoissa 87 asteen lämmöissä. (Koskee tietysti vain tätä yksilöä.) Auttaa varmaan lämpiämisnopeuteen, mutta ei siis vaikuta loppulämpöihin vielä.

Koko tukkimisen ja alamaskin eroksi on selvinnyt loppulämmöissä n. 10 astetta, se kai voitanee todeta.

Jatkanen seurantaa kelien lämmetessä.
Numba
"Viggen"
Viestit: 685
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?

Viesti Kirjoittaja Numba »

Termostaatin aukeaminen laskee tietysti lämmön heti, kun syyläri on kylmä, ja siitä tulee tuo tasainen vaihteluväli.
Mietimpä vaan, että onko Eberin lämpö liian korkealla, kun pitää flektiäkin pakkasella pyörittää. Eihän se kyllä kauaa pyöri, kun on kylmää ilmaa tarjolla. Auto on 2008 Tids automaatti.
(Minulla oli joskus aikoinaan mielenkiinnosta sellainen merkkilamppu kytkettynä flektiin, niin näki kuinka usein se kävi. Hauska yksityiskohta oli, kun flekti alkoi tuottaa virtaa yli 100 vauhdissa, silloin alkoi lampunlanka hehkua.)
Vastaa Viestiin