Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Pahoittelen vanhahkon aiheen esiinkaivamista
Itselläkin oli tosiaan ongelmia tämän kanssa, mutta ratkesivat uudella magneettiventtiilillä. Nyt vaan kiinnitti huomiota kun kesällä pääsi hiukan kaasuttelemaan, että tuntuu turboviive melkoisen pitkältä vaihtojen yhteydessä. Eli esim kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle jostain 5000rpm:n tienoilta, niin menee hetkinen ennen kuin meno taas alkaa.
Tuli kanssa mieleen että koska en ole rauhallisemmassa menossa havainnut, niin saattaisi luistonesto hetkeksi puuttua peliin, kun hätäisesti vaihtaa vaihdetta, vaikka se yleensä onkin aika salliva. Pitäisikin kokeilla ilman sitä joskus. Onko muut kiinnittäneet asiaan huomiota?
Itselläkin oli tosiaan ongelmia tämän kanssa, mutta ratkesivat uudella magneettiventtiilillä. Nyt vaan kiinnitti huomiota kun kesällä pääsi hiukan kaasuttelemaan, että tuntuu turboviive melkoisen pitkältä vaihtojen yhteydessä. Eli esim kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle jostain 5000rpm:n tienoilta, niin menee hetkinen ennen kuin meno taas alkaa.
Tuli kanssa mieleen että koska en ole rauhallisemmassa menossa havainnut, niin saattaisi luistonesto hetkeksi puuttua peliin, kun hätäisesti vaihtaa vaihdetta, vaikka se yleensä onkin aika salliva. Pitäisikin kokeilla ilman sitä joskus. Onko muut kiinnittäneet asiaan huomiota?
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Olen huomannut myös, parhaiten tuntuu juuri tuo kakkoselta kolmoselle. Mutta toisinaan taas pysyy ahdot hyvin ylhäällä, tuntuu että on aika tarkka vaihdon suhteen.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Se taas taitaa olla kaksoismassavauhtipyörän ominaisuus että nykäisee aika kovaa jos ei korostetusti ensin päästä kaasua ja sitten vasta paina kytkintä.
Sama nykäys tulee myös jos lähtee liikkeelle mutta painaakin kytkimen takaisin pohjaan kesken luistatuksen. Ruuhkassa ainakin tullut tuo vastaan.
Sama nykäys tulee myös jos lähtee liikkeelle mutta painaakin kytkimen takaisin pohjaan kesken luistatuksen. Ruuhkassa ainakin tullut tuo vastaan.
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Moi!HorGrath kirjoitti:Täällä selvittiin ilman ohjelmistopäivitystä, en ole saanut vikaa uudestaan esiin vaikka kuin yrittänyt kiusata.
Eli magneettiventtiilin vaihdon jälkeen toiminut.
Itse maksoin 25€ uudesta magnettiventtilistä Opel-huoltamon sivuilta. Sama varaosa SAABilla olisi ollut tuplahinta? GM rules?
Ei poistunut ongelma, harvemmin toistuu kyllä.
Moottoritiellä ohitus n. 120km/h 5-vaihteella, sama ongelma jatkuu vaan, puhti pois ja moottorivalo syttyy joka kerta kun isolla vaihteella reteesti yrittää ohittaa.
Noloa.
BSR Stage1 ei meikäläisen Vectoriin ainakaan onnistunut.
SAAB 9-3 SS Vector -03
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Kumman mangneettiventtiilin vaihdoit Huikka, hukkaportin vai bypass?
Käytännössä useinkin ne kannattaa vaihtaa molemmat, kun vaihtamaan alkaa.
Sitten kannattaa lukea tältä osastolta kokemuksia bsr-softan kanssa taisteluista. Hyvin samantyyppisiä ongelmia ollut ja syynä oli bsr:n softa. Ongelma meni kutakuinkin niin, että isoimmilla vaihteilla softa ei alkanut rajoittamaan ahtoja ollenkaan. Siitähän ei hyvää tietenkään seurannut.
Käytännössä useinkin ne kannattaa vaihtaa molemmat, kun vaihtamaan alkaa.
Sitten kannattaa lukea tältä osastolta kokemuksia bsr-softan kanssa taisteluista. Hyvin samantyyppisiä ongelmia ollut ja syynä oli bsr:n softa. Ongelma meni kutakuinkin niin, että isoimmilla vaihteilla softa ei alkanut rajoittamaan ahtoja ollenkaan. Siitähän ei hyvää tietenkään seurannut.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Nykyään saa T8-koneisiinkin mm. tällä palstalla vaikuttavien henkilöiden räätälöimiä softia. Suosittelen erittäin vakavasti vaihtamaan BSR:n susisoftasta sellaiseen.
Kokemuksiani täällä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 18#p896918 (tässä myös BSR:n asiakaspalvelun taidonnäytteestä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 06#p897206)
Noista ahdoista korkeilla kierroksilla, käsitin että hukkaportti viedään täysin kiinni jossain 4000 RPM kieppeillä viimeistään, siitä eteenpäin pikkuturbon ominaisuudet alkavat rajoittamaan ahtoja alle maksimin.
Kokemuksiani täällä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 18#p896918 (tässä myös BSR:n asiakaspalvelun taidonnäytteestä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 06#p897206)
Noista ahdoista korkeilla kierroksilla, käsitin että hukkaportti viedään täysin kiinni jossain 4000 RPM kieppeillä viimeistään, siitä eteenpäin pikkuturbon ominaisuudet alkavat rajoittamaan ahtoja alle maksimin.
9³ SC 1.8t
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Kannattaa selvittää tuon vikavalon syy. Jos pääset johonkin, missä on esim. Tech2-diagnostiikkalaite, niin testilenkillä on helppo katella moottorin tilannetta. Ongelman kun saa selville ja korjattua, niin virisoftakin alkaa toimia kivasti. BSR:n tuotoksista voi kyllä olla vähän turhaa homma maksaa.Huikka kirjoitti:Moi!HorGrath kirjoitti:Täällä selvittiin ilman ohjelmistopäivitystä, en ole saanut vikaa uudestaan esiin vaikka kuin yrittänyt kiusata.
Eli magneettiventtiilin vaihdon jälkeen toiminut.
Itse maksoin 25€ uudesta magnettiventtilistä Opel-huoltamon sivuilta. Sama varaosa SAABilla olisi ollut tuplahinta? GM rules?
Ei poistunut ongelma, harvemmin toistuu kyllä.
Moottoritiellä ohitus n. 120km/h 5-vaihteella, sama ongelma jatkuu vaan, puhti pois ja moottorivalo syttyy joka kerta kun isolla vaihteella reteesti yrittää ohittaa.
Noloa.
BSR Stage1 ei meikäläisen Vectoriin ainakaan onnistunut.
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Onko uudellamaalla,pääkaupunkiseudun läheisyydessä henkilöä,joka voisi päivittää -03 1.8t vähän pirteämmäksi ja samalla koodata ajovalot xenoneiksi?glyzer kirjoitti:Nykyään saa T8-koneisiinkin mm. tällä palstalla vaikuttavien henkilöiden räätälöimiä softia. Suosittelen erittäin vakavasti vaihtamaan BSR:n susisoftasta sellaiseen.
Yritin metsästää ilmoituksia,mutta noh,ei onnistunut
vaikka privalla voi heitellä...
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
-06 9-3 1.8t kaipailisi kanssa softaa samalta paikkakunnalta kuin edellinen postaus..
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Nimimerkki "Nappe" taitaa vaikuttaa sillä seudulla. Ottakaapa yhteyttä häneen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Yhteyttä ottikin jo nimimerk. "karg"Pakari kirjoitti:Nimimerkki "Nappe" taitaa vaikuttaa sillä seudulla. Ottakaapa yhteyttä häneen.
Täytyy käydä Hämeenlinnassa joku päivä pyörähtämässä...
Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1
Joskus oli ilmoitus mutta se oli poistettava koska menin sanomaan maksavani verot sivutoimisesta hommasta.janner88 kirjoitti: Yritin metsästää ilmoituksia,mutta noh,ei onnistunut
vaikka privalla voi heitellä...
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com