Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
lazarus
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 15:51

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja lazarus »

Pahoittelen vanhahkon aiheen esiinkaivamista :oops:

Itselläkin oli tosiaan ongelmia tämän kanssa, mutta ratkesivat uudella magneettiventtiilillä. Nyt vaan kiinnitti huomiota kun kesällä pääsi hiukan kaasuttelemaan, että tuntuu turboviive melkoisen pitkältä vaihtojen yhteydessä. Eli esim kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle jostain 5000rpm:n tienoilta, niin menee hetkinen ennen kuin meno taas alkaa.

Tuli kanssa mieleen että koska en ole rauhallisemmassa menossa havainnut, niin saattaisi luistonesto hetkeksi puuttua peliin, kun hätäisesti vaihtaa vaihdetta, vaikka se yleensä onkin aika salliva. Pitäisikin kokeilla ilman sitä joskus. Onko muut kiinnittäneet asiaan huomiota?
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

Olen huomannut myös, parhaiten tuntuu juuri tuo kakkoselta kolmoselle. Mutta toisinaan taas pysyy ahdot hyvin ylhäällä, tuntuu että on aika tarkka vaihdon suhteen.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
lazarus
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 15:51

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja lazarus »

Se taas taitaa olla kaksoismassavauhtipyörän ominaisuus että nykäisee aika kovaa jos ei korostetusti ensin päästä kaasua ja sitten vasta paina kytkintä.

Sama nykäys tulee myös jos lähtee liikkeelle mutta painaakin kytkimen takaisin pohjaan kesken luistatuksen. Ruuhkassa ainakin tullut tuo vastaan.
Huikka
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Tammi 08, 2009 19:49

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja Huikka »

HorGrath kirjoitti:Täällä selvittiin ilman ohjelmistopäivitystä, en ole saanut vikaa uudestaan esiin vaikka kuin yrittänyt kiusata. :twisted:

Eli magneettiventtiilin vaihdon jälkeen toiminut.
Moi!

Itse maksoin 25€ uudesta magnettiventtilistä Opel-huoltamon sivuilta. Sama varaosa SAABilla olisi ollut tuplahinta? GM rules?
Ei poistunut ongelma, harvemmin toistuu kyllä.
Moottoritiellä ohitus n. 120km/h 5-vaihteella, sama ongelma jatkuu vaan, puhti pois ja moottorivalo syttyy joka kerta kun isolla vaihteella reteesti yrittää ohittaa.

Noloa.

BSR Stage1 ei meikäläisen Vectoriin ainakaan onnistunut.
SAAB 9-3 SS Vector -03
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kumman mangneettiventtiilin vaihdoit Huikka, hukkaportin vai bypass?
Käytännössä useinkin ne kannattaa vaihtaa molemmat, kun vaihtamaan alkaa.

Sitten kannattaa lukea tältä osastolta kokemuksia bsr-softan kanssa taisteluista. Hyvin samantyyppisiä ongelmia ollut ja syynä oli bsr:n softa. Ongelma meni kutakuinkin niin, että isoimmilla vaihteilla softa ei alkanut rajoittamaan ahtoja ollenkaan. Siitähän ei hyvää tietenkään seurannut.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
glyzer
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ti Maalis 03, 2009 14:30

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja glyzer »

Nykyään saa T8-koneisiinkin mm. tällä palstalla vaikuttavien henkilöiden räätälöimiä softia. Suosittelen erittäin vakavasti vaihtamaan BSR:n susisoftasta sellaiseen.

Kokemuksiani täällä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 18#p896918 (tässä myös BSR:n asiakaspalvelun taidonnäytteestä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 06#p897206)

Noista ahdoista korkeilla kierroksilla, käsitin että hukkaportti viedään täysin kiinni jossain 4000 RPM kieppeillä viimeistään, siitä eteenpäin pikkuturbon ominaisuudet alkavat rajoittamaan ahtoja alle maksimin.
9³ SC 1.8t
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja karg »

Huikka kirjoitti:
HorGrath kirjoitti:Täällä selvittiin ilman ohjelmistopäivitystä, en ole saanut vikaa uudestaan esiin vaikka kuin yrittänyt kiusata. :twisted:

Eli magneettiventtiilin vaihdon jälkeen toiminut.
Moi!

Itse maksoin 25€ uudesta magnettiventtilistä Opel-huoltamon sivuilta. Sama varaosa SAABilla olisi ollut tuplahinta? GM rules?
Ei poistunut ongelma, harvemmin toistuu kyllä.
Moottoritiellä ohitus n. 120km/h 5-vaihteella, sama ongelma jatkuu vaan, puhti pois ja moottorivalo syttyy joka kerta kun isolla vaihteella reteesti yrittää ohittaa.

Noloa.

BSR Stage1 ei meikäläisen Vectoriin ainakaan onnistunut.
Kannattaa selvittää tuon vikavalon syy. Jos pääset johonkin, missä on esim. Tech2-diagnostiikkalaite, niin testilenkillä on helppo katella moottorin tilannetta. Ongelman kun saa selville ja korjattua, niin virisoftakin alkaa toimia kivasti. BSR:n tuotoksista voi kyllä olla vähän turhaa homma maksaa.
janner88
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 10:39
Paikkakunta: Raasepori

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja janner88 »

glyzer kirjoitti:Nykyään saa T8-koneisiinkin mm. tällä palstalla vaikuttavien henkilöiden räätälöimiä softia. Suosittelen erittäin vakavasti vaihtamaan BSR:n susisoftasta sellaiseen.
Onko uudellamaalla,pääkaupunkiseudun läheisyydessä henkilöä,joka voisi päivittää -03 1.8t vähän pirteämmäksi ja samalla koodata ajovalot xenoneiksi?

Yritin metsästää ilmoituksia,mutta noh,ei onnistunut :roll:
vaikka privalla voi heitellä...
PA3
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 23:08
Paikkakunta: Pinjainen

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja PA3 »

-06 9-3 1.8t kaipailisi kanssa softaa samalta paikkakunnalta kuin edellinen postaus..
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Nimimerkki "Nappe" taitaa vaikuttaa sillä seudulla. Ottakaapa yhteyttä häneen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
janner88
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 10:39
Paikkakunta: Raasepori

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja janner88 »

Pakari kirjoitti:Nimimerkki "Nappe" taitaa vaikuttaa sillä seudulla. Ottakaapa yhteyttä häneen.
Yhteyttä ottikin jo nimimerk. "karg"
Täytyy käydä Hämeenlinnassa joku päivä pyörähtämässä... :D
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Free update 1.8t & 2.0t My 2003-2005 with BSR stage1

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

janner88 kirjoitti: Yritin metsästää ilmoituksia,mutta noh,ei onnistunut :roll:
vaikka privalla voi heitellä...
Joskus oli ilmoitus mutta se oli poistettava koska menin sanomaan maksavani verot sivutoimisesta hommasta. :lol:
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin