Korkeapainepumppu
Korkeapainepumppu
Käytinpä TTiD:n tänään jakohihnan vaihdossa.. oli kuulemma jakohihnan yläpuolinen suojakotelo jotenkin menettänyt muotoaan ja ottanut jo kiinni itse jakohihnaankin
Syynä tähän vuotava korkeapainepumppu ja siitä tippuva polttoaine. Ei siinä mitään, onhan autolla jo ajettu se 150tkm joten kai jotain vuotoa sun muuta voi jo odottaakin, mutta.. tuo otsikon pumppu maksaisi 2500€
! Nyt on hyvät neuvot sananmukaisesti kalliita; voiko tuota fiksata ja jos ei, mistä noita kannattaisi kysellä? Eihän tuo ole enää missään mielessä kohtuullista!
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector "Griffin" -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector "Griffin" -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Re: Korkeapainepumppu
Tuosta vaikka 895€ http://saabpartners.com/index.php?main_ ... cts_id=230
Ehkäpä jostain dieselpajasta, jolla Boschin hommat hallussa, kannattaa kysyä, onko vaihto ainoa järkevä toimenpide.
Ehkäpä jostain dieselpajasta, jolla Boschin hommat hallussa, kannattaa kysyä, onko vaihto ainoa järkevä toimenpide.
93SC TTiD
Re: Korkeapainepumppu
Kiitos vinkistä
Onko tuo pumppu muuten sama kaikissa 1.9 dieseleissä?
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector "Griffin" -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector "Griffin" -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
-
Rommitommi
- "Hölösuu"
- Viestit: 2739
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Korkeapainepumppu
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Korkeapainepumppu
Ohhoh, onpas edullinen (verrattuna 2500 euroon
)! Kait toi on oltava sama osa..
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector "Griffin" -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector "Griffin" -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Re: Korkeapainepumppu
Omaan kysymykseeni vastaten, on se. Sain osanumeron merkkihuollosta ja sitä vastaavan numeron Bosch serviceltä. Siellä hinta tippui muuten jo 1700 euroon
Itse tilasin juuri tuon käytetyn pumpun (iso kiitos vinkistä, Rommitommi
) mutta olisi tuohon kuulemma löytynyt korjaussarjakin. Olisi kuulemma vaan ollut niin työläs remontti että tuo käytetty pumppu kannattaa jo kokeilla. Korjaus töineenkin kun olisi ollut jo useamman satasen homma. Katsotaan nyt paljonko koko revohka tulee töineen kaikkineen maksamaan.. Ikävä yllätys kaiken kaikkiaan.. liekö muilla ollut vastaavia ongelmia?
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector "Griffin" -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector "Griffin" -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Re: Korkeapainepumppu
Tiedä sitten kiinnostaako tää ketään mutta kerrotaan tarinan loppukin tiedoksi jos tulee jollekin samoja ongelmia.. eli tuo käytetty pumppu laitettiin paikallisen merkkihuollon toimesta paikalleen ja hintaa asennukselle tuli kaikkineen vajaa 300€. Noin viidelläsadalla tuosta nyt sitten (ainakin toistaiseksi) selvittiin eli voisi melkein sanoa että säikähdyksellä. Tosin sellainen lisämauste (tai ainakin vahva haju) tarinaan liittyy että asentaessaan olivat murtaneet jonkin polttoaineletkun ja kotiin ajettuani huomasin että pienen pieni vuoto oli vaihtunut ihan reilusti havaittavaan
Hinurilla takas ja useampi kuppi pahaa kahvia odotellessa, onneksi kyse oli tosiaan vain tuosta letkusta eikä esim. käytetystä pumpusta..
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector "Griffin" -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector "Griffin" -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Re: Korkeapainepumppu
Kyllä kiinostaa, aina on tervetullutta tulla kertomaan kuinka tarina päättyi.
Vähän asian viereistä, mutta mullakin on kokemusta tuosta korjaamokäynnin jälkeisestä korjaamokäynnistä.
-viimeks ku vaihdettiin termari ja korjattiin yksi letkuvuoto jäähdytysnestekadon vuoksi, niin parin päivän päästä piti palata takaisin kun oli jäänyt joku klemmari auki ja siitä kussut 5 dl jäähdytysnestettä ties minne, vissiin ainakin taloyhtiön parkkipaikalle
-toinen tapaus muistuu mieleen eberin asennuksen jälkeen kun asentajalla jäi lukkopihdit (muoviset onneksi) letkuun, jota pitkin neste kulkee sisäilmapuhaltimen kennolle. Oli vähän kylmää kyytiä, ihmettelin, että edes eberi päällä ei sisätilat lämpee -5 pakkasella ja moottorissa lämmöt normaalit.
-Kolmas kerta oli öljynvaihdon jälkeen kun huomasin, että dieseleissä oleva pohjan suojamuovi oli jäänyt huoltamon tallin seinustalle. Huomasin sattumalta kun kattelin kotona moottoritilaan.
-neljäs kerta jakopään huollon jälkeen (arviolta 6 kk jälkeen päin) kun aloin vaihtamaan moottorin raitisilmasuodatinta, niin suodatinkoteloon tuleva ilmaputki oli asennettu miten sattuu, niin, että koteloon oli päässy likaa oikein huolella. Onneksi suodattimen likaiselle puolelle ja itse suodatin oli tiiviisti paikoillaan. Muuten kaikki se paska olis menny moottoriin.
Tämmöstä, takasin aiheeseen, jos vielä on jotain... sanottavaa
Vähän asian viereistä, mutta mullakin on kokemusta tuosta korjaamokäynnin jälkeisestä korjaamokäynnistä.
-viimeks ku vaihdettiin termari ja korjattiin yksi letkuvuoto jäähdytysnestekadon vuoksi, niin parin päivän päästä piti palata takaisin kun oli jäänyt joku klemmari auki ja siitä kussut 5 dl jäähdytysnestettä ties minne, vissiin ainakin taloyhtiön parkkipaikalle
-toinen tapaus muistuu mieleen eberin asennuksen jälkeen kun asentajalla jäi lukkopihdit (muoviset onneksi) letkuun, jota pitkin neste kulkee sisäilmapuhaltimen kennolle. Oli vähän kylmää kyytiä, ihmettelin, että edes eberi päällä ei sisätilat lämpee -5 pakkasella ja moottorissa lämmöt normaalit.
-Kolmas kerta oli öljynvaihdon jälkeen kun huomasin, että dieseleissä oleva pohjan suojamuovi oli jäänyt huoltamon tallin seinustalle. Huomasin sattumalta kun kattelin kotona moottoritilaan.
-neljäs kerta jakopään huollon jälkeen (arviolta 6 kk jälkeen päin) kun aloin vaihtamaan moottorin raitisilmasuodatinta, niin suodatinkoteloon tuleva ilmaputki oli asennettu miten sattuu, niin, että koteloon oli päässy likaa oikein huolella. Onneksi suodattimen likaiselle puolelle ja itse suodatin oli tiiviisti paikoillaan. Muuten kaikki se paska olis menny moottoriin.
Tämmöstä, takasin aiheeseen, jos vielä on jotain... sanottavaa