Kattotelineistä
Kattotelineistä
Infoa;
Ihan vain tiedoksi. Thulelta saatavat low-profile telineet aero putkilla näyttää 9-3:ssa tältä:
Erona 2008 ostamiini telineisiin on kiinnikkeiden korkeus, joka on n. 20mm matalampi. Samaten putket on nyt 100mm pidemmät. Istuu ihan kohtalaisesti ´kolmoseen, huomioiden, että ei ole kaiteita ja telineet jää aika lähelle toisiaan. Aiemmat, korkeammat mallit näytti vielä "tökömmiltä" kun ne oli korkeammat. Näillä uusilla suksiboksikin jää hyvin lähelle kattoa, eikä näytä siltä että meinaa kaatua sieltä kohta pois.
Thulen aero-paketti on aika hintava, mutta on se myös toiminnallisuudeltaan ja ulkonäöltään aika hyvä. Mulla on tuohon T-uraan sopivat pyörätelineet ja ne menee urassa tarvittaessa niin reunaan, että iso boksi mahtuu yhtä aikaa katolle. Ja Thulen tyyliin kaikki saa toimimaan yhdellä avaimella. Ei kai Saab turhaan pidä Thulen kamppeita originaali tuotteina. Suosittelen.
Ja perään vielä lisää auto-pornoa:
Ihan vain tiedoksi. Thulelta saatavat low-profile telineet aero putkilla näyttää 9-3:ssa tältä:
Erona 2008 ostamiini telineisiin on kiinnikkeiden korkeus, joka on n. 20mm matalampi. Samaten putket on nyt 100mm pidemmät. Istuu ihan kohtalaisesti ´kolmoseen, huomioiden, että ei ole kaiteita ja telineet jää aika lähelle toisiaan. Aiemmat, korkeammat mallit näytti vielä "tökömmiltä" kun ne oli korkeammat. Näillä uusilla suksiboksikin jää hyvin lähelle kattoa, eikä näytä siltä että meinaa kaatua sieltä kohta pois.
Thulen aero-paketti on aika hintava, mutta on se myös toiminnallisuudeltaan ja ulkonäöltään aika hyvä. Mulla on tuohon T-uraan sopivat pyörätelineet ja ne menee urassa tarvittaessa niin reunaan, että iso boksi mahtuu yhtä aikaa katolle. Ja Thulen tyyliin kaikki saa toimimaan yhdellä avaimella. Ei kai Saab turhaan pidä Thulen kamppeita originaali tuotteina. Suosittelen.
Ja perään vielä lisää auto-pornoa:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Kattotelineistä
[offtopic]
Tuollaisilla vanteilla on muuten ihan asiallisesta ja etenkin asiallisen värisestä Aerosta autoporno todella kaukana. Kokonaisuus pilaantuu kyllä erittäin tehokkaasti.
Mutta, vain minun mielipiteeni.
[/offtopic]
Tuollaisilla vanteilla on muuten ihan asiallisesta ja etenkin asiallisen värisestä Aerosta autoporno todella kaukana. Kokonaisuus pilaantuu kyllä erittäin tehokkaasti.
Mutta, vain minun mielipiteeni.
[/offtopic]
#3418
Re: Kattotelineistä
Olen pahoillani. Talvinakit on täysin käytännön ja lompakon sanelemia. Ei ole millään muulla väliä, kuin että on helpot pestä ja renkaissa pitoa.
Ulkonäön puolesta mun valinta tähän autoon ois 2009 mallin 18" Incat tai 17" 3- spoke Double Evot. Siis orkkisvanteet. Missään nimessä ei kiinnosta laittaa mitään muunlaisia. Mun silmään eivät istu. Kesärenkaissa on Aeron orkkisvanteet. Katsotaan josko joku haluaa alkaa jossain vaiheessa vaihtokaupoille.
Mutta näillä mennään.
Incat:
Ja Evot:
Ulkonäön puolesta mun valinta tähän autoon ois 2009 mallin 18" Incat tai 17" 3- spoke Double Evot. Siis orkkisvanteet. Missään nimessä ei kiinnosta laittaa mitään muunlaisia. Mun silmään eivät istu. Kesärenkaissa on Aeron orkkisvanteet. Katsotaan josko joku haluaa alkaa jossain vaiheessa vaihtokaupoille.
Mutta näillä mennään.
Incat:
Ja Evot:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Kattotelineistä
Siinä kuva ilman noita pilaantuneita vanteita, josko tuota ilkeää katsoa?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Kattotelineistä
Ihan siisti auto noilla vanteilla.
Re: Kattotelineistä
Jo edellisessä autossa oli sama vannemalli. Suorat pinnat ja eikä mitään pahempia koloja. Valinta oli siis kokemuksesta helppo.
Tämä alkuperäismalli kesärenkaissa kuuluu taas sarjaan työläät puhdistettavat. Kapeat raot on vaikea puhdistaa.
Mutta vielä alkuperäiseen aiheeseen - kattotelineet. Sellainen huono ominaisuus näissä matalissa on korkeampiin verrattuna, että kiinnitysruuvin kiristys on työläämpää kun kädelle/avaimelle ei ole kunnolla tilaa. Jos siis käyttää alkuperäistä kuusiokoloruuvia ja avainta.
Tähän helpotusta saa kun laittaa normi (tai RST) M6 pultit ja hommaa 10mm räikkälenkin. Onnistuu kätevämmin ja nopeammin. Pakkasella kun ei ainakaan mulla näpit kestä pitkää näpräilyä noiden ruuvien kanssa.
Seuraavaksi täytyy alkaa sitten suunnitellan sen irroitettavan koukun asennusta...
Tämä alkuperäismalli kesärenkaissa kuuluu taas sarjaan työläät puhdistettavat. Kapeat raot on vaikea puhdistaa.
Mutta vielä alkuperäiseen aiheeseen - kattotelineet. Sellainen huono ominaisuus näissä matalissa on korkeampiin verrattuna, että kiinnitysruuvin kiristys on työläämpää kun kädelle/avaimelle ei ole kunnolla tilaa. Jos siis käyttää alkuperäistä kuusiokoloruuvia ja avainta.
Tähän helpotusta saa kun laittaa normi (tai RST) M6 pultit ja hommaa 10mm räikkälenkin. Onnistuu kätevämmin ja nopeammin. Pakkasella kun ei ainakaan mulla näpit kestä pitkää näpräilyä noiden ruuvien kanssa.
Seuraavaksi täytyy alkaa sitten suunnitellan sen irroitettavan koukun asennusta...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Kattotelineistä
Kuinkahan pitkä ruuvi tohon menee? Mulla olis alkuperäset telineet ja auto, mut pultit puuttuu ja putket pitäs saada katolle kohtapuoliin.
#3272
Re: Kattotelineistä
Kattotelineen ruuvisetti on muuten tilattavissa Saabilta erikseenkin... Klubikaupassa oli muuten kattotelineitä talvitapahtumassa tarjolla, esim. 9-3SC:n alumiinitelineet kaiteettomaan autoon 65e ja tarjolla oli myös alutelineeseen sopivaa pyörätelinettä yms.
Tuo matalampi RapidSystem -jalka alkoi kyllä houkuttamaan, kun niillä orkkistelineiden jaloilla telineet nousevat törkeän korkealle. Harmi kun MarkoA:n kuvat on hävinneet johonkin...
Eski
Tuo matalampi RapidSystem -jalka alkoi kyllä houkuttamaan, kun niillä orkkistelineiden jaloilla telineet nousevat törkeän korkealle. Harmi kun MarkoA:n kuvat on hävinneet johonkin...
Eski
Re: Kattotelineistä
Matalat telineet:
https://lh5.googleusercontent.com/-NuOh ... 520020.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-luBA ... 520049.JPG
ja korkeat:
https://lh6.googleusercontent.com/-4fe6 ... 520085.jpg
Korkeat oli huomattavasti miellyttävämmät asentaa. Tosin molemmat tosi työläitä kun kattokaiteelliseen vertaa...
https://lh5.googleusercontent.com/-NuOh ... 520020.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-luBA ... 520049.JPG
ja korkeat:
https://lh6.googleusercontent.com/-4fe6 ... 520085.jpg
Korkeat oli huomattavasti miellyttävämmät asentaa. Tosin molemmat tosi työläitä kun kattokaiteelliseen vertaa...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Kattotelineistä
Pitänee sitten tilata marmorilta tuo ruuvisetti samalla kun käy tilaamassa ton tarjouksessa olevan ulosvedettävän suksitelineen.
#3272
Re: Kattotelineistä
Jos ne on kuusiokoloruuveja niin ei kannata. Hommat oikeanpituiset rosteripultit ja tarpeeksi pieni avain. Säästät sormia ja hermoja. Ne lyhyet kuusiokolot on oikeasti vaikea laittaa. Ja orkkis avain ei mahdu kunnolla eikä sitä saa pois pultin kannasta. Usko mua.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Kattotelineistä
En ole koskaan asentanut kattokaiteettomaan, mutta nyt asensin kattokaiteelliseen. Sanokaapas miten ne saa nopeasti ettei mene vinoon? Nyt piti mittata että oli kumpikin puoli yhtä kaukana edestä/takaa. Ei se vaikeaa ollut mutta vei aikaa. Laitatteko jotku merkit seuraavalle vuodelle? Sedanissa on ainakin ne reiät, niin niitä ei voi laittaa vinoon.Marko A kirjoitti:Korkeat oli huomattavasti miellyttävämmät asentaa. Tosin molemmat tosi työläitä kun kattokaiteelliseen vertaa...
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Kattotelineistä
Niii, tässä jäi nyt vähän epäselväksi että mikä se oikea pituus niille pulttiille mahtaa olla?
#3272
Re: Kattotelineistä
Jep, rosteripultit voisi tosiaan olla fiksumpi ratkaisu kuin ne kuusiokolopultit. Voin mittailla pultteja, jos muistan...
Kattokaiteelliseen asentamiseen en itsekään keksinyt oikein muuta keinoa kuin mitan kanssa veivaamisen ja silti tahtoi telineet mennä vinoon... Lopulta homma helpottui siltä osin, kun hommasin boksivinssin tallin kattoon ja nostin suksiboksin aina telineineen kattoon ja tarvittaessa laskin koko paketin vinssillä takaisin kattokaiteisiin. Onnistui ihan yksinkin saada boksi auton katolle. Enää ei vaan mahdu auto talliin...
Eski
Kattokaiteelliseen asentamiseen en itsekään keksinyt oikein muuta keinoa kuin mitan kanssa veivaamisen ja silti tahtoi telineet mennä vinoon... Lopulta homma helpottui siltä osin, kun hommasin boksivinssin tallin kattoon ja nostin suksiboksin aina telineineen kattoon ja tarvittaessa laskin koko paketin vinssillä takaisin kattokaiteisiin. Onnistui ihan yksinkin saada boksi auton katolle. Enää ei vaan mahdu auto talliin...
Eski