SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO
Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO
Itsekin kuluttanut nettiautoa kiihtyvällä tahdilla, kun tahtoisi taas takaisin Saabistiksi. Harmittavasti (ymmärrettävästi) nettiauton tarjonta tuolla hintahaitarin alkupäässä on karvalakki/miljoona km ajettuja täynnä. Muutama kiinnostava yksilö silloin tällöin näkynyt, mutta nopeasti ovat menneet.
Mutta entäpä lahden toiselta puolelta? http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5167211 Aika kattavasti varusteltu yksilö.
Kiinnostaisi vähän tietää noiden stereoiden eroista. Eikö tosiaan karvalakkiversiossa ole näyttöä? Mikä ruutu tuossa kojelaudan päällä on?
Mutta entäpä lahden toiselta puolelta? http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5167211 Aika kattavasti varusteltu yksilö.
Kiinnostaisi vähän tietää noiden stereoiden eroista. Eikö tosiaan karvalakkiversiossa ole näyttöä? Mikä ruutu tuossa kojelaudan päällä on?
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO
http://www.mrandmrs-g.net/SGFOG/catg-audio.htm
Tuolta pitäisi selvitä stereoiden erot. Kojelaudan päällä on ajotietokoneen näyttö.
Tuolta pitäisi selvitä stereoiden erot. Kojelaudan päällä on ajotietokoneen näyttö.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO
Tuossa linkittämässäsi autossa ei ole sitten penkinlämmittimiä, jos koet ne tarpeellisiksi. Jälkeenpäin asentaminen mahdollista, mutta syö rahaa ja hermoja.Jurkkis kirjoitti:Mutta entäpä lahden toiselta puolelta? http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5167211 Aika kattavasti varusteltu yksilö.
Kiinnostaisi vähän tietää noiden stereoiden eroista. Eikö tosiaan karvalakkiversiossa ole näyttöä? Mikä ruutu tuossa kojelaudan päällä on?
Karvalakkistereoissa ei ole erillistä näyttöä, informaatio annetaan sen kojelaudan keskellä olevan SID-näytön kautta. Siihen tulee hyvin kaikki tarpeellinen tieto ja oli minusta ihan mukava oivallus Saabilta aikoinaan. Katsetta ei juuri tarvitse siirrellä tiestä.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO
Eipä ole vielä tähän päivään mennessä ollut yhtään autoa, jossa nuo penkinlämmitimet toimisivat kuskin puolella, joten en osaa niitä kaivatakaan.
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO
Elä kehtoo, toimii ihan hyvin. Meni kylläkin rikki iteltäkin syksyllä johtuen penkin ja lämmitinelementin rakenteesta tyyppivika siis. Lämmitinelementin vaihto ei ole kovin kallis operaatio. Itse elemntti maksoi 60euroa PCS:llä ja vaihtotyö Hilvola&Salminen korjaamolla 150e. Ei ollut tehnyt aiemmin, joten meni se 2h aikaa. Varmaan samaan pystyy kätevä DIY asentaja, mutta itsellä ei riittänyt rohkeus purkaa verhoiluja.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO
Ohhoh! Samaa operaatiota kysäisin kerran täältä Oulusta Aineelta, hinta-arvio siinä 400 euron luokkaa osineen. Kylmällä penkillä olen pari vuotta sen jälkeen jo ajellut...Pakari kirjoitti:Elä kehtoo, toimii ihan hyvin. Meni kylläkin rikki iteltäkin syksyllä johtuen penkin ja lämmitinelementin rakenteesta tyyppivika siis. Lämmitinelementin vaihto ei ole kovin kallis operaatio. Itse elemntti maksoi 60euroa PCS:llä ja vaihtotyö Hilvola&Salminen korjaamolla 150e. Ei ollut tehnyt aiemmin, joten meni se 2h aikaa. Varmaan samaan pystyy kätevä DIY asentaja, mutta itsellä ei riittänyt rohkeus purkaa verhoiluja.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9³ SC 1.8t
Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO
Terve
Lämmityselementti suoraan marmoritiskiltä ja sitten kannattaa kysellä eri verhoilupuljuista, jotka korjailee myös auton penkkejä. Ite maksoin vectorin puolinahkaverhoilun sauman korjauksesta 50€ ja samalla laittoi tuon lämppärin penkkiin paikoilleen. Ite irroitin penkin autosta ja vein paikanpäälle. Näiltä ammatinharjoittajilla kun on työkalut ja rutiinit jo olemassa.
Nyt sitten olis apukuskin puoleinen polttamassa reikää saumaan, pitäis vain saada aikaiseksi korjata.
Lämmityselementti suoraan marmoritiskiltä ja sitten kannattaa kysellä eri verhoilupuljuista, jotka korjailee myös auton penkkejä. Ite maksoin vectorin puolinahkaverhoilun sauman korjauksesta 50€ ja samalla laittoi tuon lämppärin penkkiin paikoilleen. Ite irroitin penkin autosta ja vein paikanpäälle. Näiltä ammatinharjoittajilla kun on työkalut ja rutiinit jo olemassa.
Nyt sitten olis apukuskin puoleinen polttamassa reikää saumaan, pitäis vain saada aikaiseksi korjata.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO
Moron,
Lämmityselementin asentaminen/vaihto ei Saabiin varmaankaan ole sen kummosempi homma kuin Volvo V70:een, jonka lämmittämättömiin etuistuimiin asensin tarvike-elementit. Ensimmäisessä penkissä meni 4-5 tuntia lähinnä ihmetellessä, toisessa enää 1,5 h. Penkissä olevat airbagit voi tietenkin tuoda omaa jännitystä elämään, mutta jos verhoilijat hommaan pystyvät niin miksei DIY-asentajakin. Hankalin juttu oli ne lenkinomaiset teräväreunaiset klemmarit/klipsut (whatever), millä verhoilu on kiinni niin selkänojassa kuin istuinosassakin. Ihmisten tekemiä nämä ovat, rohkeutta peliin
Btw. penkin kiskot ovat myös teräväreunaisia, rikkovat helposti paikkoja!
Lämmityselementin asentaminen/vaihto ei Saabiin varmaankaan ole sen kummosempi homma kuin Volvo V70:een, jonka lämmittämättömiin etuistuimiin asensin tarvike-elementit. Ensimmäisessä penkissä meni 4-5 tuntia lähinnä ihmetellessä, toisessa enää 1,5 h. Penkissä olevat airbagit voi tietenkin tuoda omaa jännitystä elämään, mutta jos verhoilijat hommaan pystyvät niin miksei DIY-asentajakin. Hankalin juttu oli ne lenkinomaiset teräväreunaiset klemmarit/klipsut (whatever), millä verhoilu on kiinni niin selkänojassa kuin istuinosassakin. Ihmisten tekemiä nämä ovat, rohkeutta peliin
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO
Joo, ei ole kummoinen homma. Edelliseen ajokkiin vaihdoin sen itse, kun oli jo ostettaessa rikki ja tinkasin auton hinnasta 300 euroa pois. Itse elementti maksoi muistaakseni 60-70e. Penkin purkuun ja kasaukseen meni muistaakseni jotain 2 tuntia ihmettelyineen. Ei tarvitse penkkiä ottaa edes irti kun tekee vaihdon ujuttamalla etu/takakautta.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO
No johan ovat koittaneet kiskoa. Tosiaan yksi vaihtoehto on jos autoa pystyy seisottamaan eikä itsellä riitä rohkeus verhoiluita purkaa, niin otat penkin irti (muista irroittaa akku airbagien takia...) ja vie penkki verhoilijalle. Uudessa elementissä tulee mukana teipit ja elementti liimataan vanhan elementin päälle. Vanhaa ei oteta pois.glyzer kirjoitti:Ohhoh! Samaa operaatiota kysäisin kerran täältä Oulusta Aineelta, hinta-arvio siinä 400 euron luokkaa osineen. Kylmällä penkillä olen pari vuotta sen jälkeen jo ajellut...Pakari kirjoitti:Elä kehtoo, toimii ihan hyvin. Meni kylläkin rikki iteltäkin syksyllä johtuen penkin ja lämmitinelementin rakenteesta tyyppivika siis. Lämmitinelementin vaihto ei ole kovin kallis operaatio. Itse elemntti maksoi 60euroa PCS:llä ja vaihtotyö Hilvola&Salminen korjaamolla 150e. Ei ollut tehnyt aiemmin, joten meni se 2h aikaa. Varmaan samaan pystyy kätevä DIY asentaja, mutta itsellä ei riittänyt rohkeus purkaa verhoiluja.Uskaltaisikohan tuota viedä jonnekin nyrkkipajalle vaihdatettavaksi, itsellä vähän sama homma että ei huvita alkaa purkamaan penkkiä omineen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: SAAB 9-3 SPORT SEDAN TURBO
Moro,
Löytyykö WIS:stä ohjeet verhoilun irroittamiseksi? Tarvitaanko työhön jotakin erikoistyökaluja?
Löytyykö WIS:stä ohjeet verhoilun irroittamiseksi? Tarvitaanko työhön jotakin erikoistyökaluja?
MY03 Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector+BSR