Koni FSD & 9-3SS/SC
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Mittaappa samalla kaaresta navan keskelle jos muistat. Pitää vissii valaa etupuskuri täytee betonia että saa ton oman vaateriin.
#3272
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Niin, johtuuko siis tämä epätasapaino iskareista vai jousista. Jos jommasta kummasta, onko siellä jotain todellista vikaa. Itse teetätän iskaritestin autolle kunnes kerkeän.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Varmaan Sachsin insinööri juovuksissa piirtäny sport-etuiskareihin jousilautasen väärään kohtaan, vai onks tää nyt sitä "born from jets" kun on koko ajan ikään kuin lentoon lähdössä
Äsken mittasin omasta niin oli navasta 36cm edessä ja takana 34cm kaareen
Äsken mittasin omasta niin oli navasta 36cm edessä ja takana 34cm kaareen
#3272
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Omassa biilissä myös vasta-asennettu lesjöfors/bilstein sarja ja mitat samat. Täytyy vissii keväällä vetää kierros pois etujousista kun kaareen jää tilaa aika paljon. 220 000 ajettu vakioalustakin oli matalampi
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Sattuisko kellään olee TUV-papereita noille lesjöforseille?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Samalta näyttää suurinpiirtein, autohan on noin lähes vaaterissa.Pola kirjoitti:Varmaan Sachsin insinööri juovuksissa piirtäny sport-etuiskareihin jousilautasen väärään kohtaan, vai onks tää nyt sitä "born from jets" kun on koko ajan ikään kuin lentoon lähdössä
Äsken mittasin omasta niin oli navasta 36cm edessä ja takana 34cm kaareen
Tuonne etujousi poikki ketjuun vastasin kertaalleen, että katsastusmies merkkasi omaan rekisteriotteeseen 355/340, eli keula hiukan alempana johtuen varmaan tuosta automaattilaatikon +45kg isommasta massasta tms.
Ajattelin että onkohan oikeesti noin pienet lukemat ja siksi täytys itse kattoo vielä uudestaan, kun alusta on "asettunut".
Meinaan ajelin vaan sen n. 20km testikiekan ja menin konttorille.
Jossainhan täällä on kummitellut jopa 390mm edestä mitattuja vakiojousilukemia!!
Huomatkaa myös, että jousitoimittaja lupaa samat madallukset edestä ja takaa.
Poikkeus noissa farkuissa Eibachin sarjat, jotka lupaa edestä enemmän!
Itsellä oli juuri tuo maavaran jonkunlainen säilyttäminen tähtäimessä, mutta kuitenkin alustan jämäköittäminen huomattavasti ja onnistui mielestäni helkkarin hyvin tuolla Bilstein sprint/Lesjön jouset yhdistelmällä.
Nuo alkuperäiset jouset tuppaa näköjään kuoleentumaan aika reilusti varsinkin edestä.
Jos hyvännäköisen haluaa, niin renkaasta pitäs olla se sormen vahvuus lokarin kaareen sivulta katsottuna ja sillähän ei tee enää ainakaan meikeläisen käytössä mitään.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Laita yv:nä sähköposti, niin saat 1150kg/1050kg tokarin pdf:nä.mazaa kirjoitti:Sattuisko kellään olee TUV-papereita noille lesjöforseille?
Tai lataa tuolta "aktuelles gutachten" download kohdasta.
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Kyllä tota sarjaa voi suositella, (Lesjöfors/Bilstein) mukavan tuntunen ajella ja ei ollut kallis PFS n.704€ postikuluineen. Jälkeen päin harmittaa vain tuo vähäinen keulan putoaminen, tosiaan kun luulin, että se siitä putoaa vielä 20mm mitä "lössähtäny" vakio oli. No lentävälle tuli töitä
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Vaikka täällä väitetään tämä on ominaisuus, niin ei tällaista kallistusta ollut aikaisemmassa 9-3SS:ssä! Epäilen vain, että tällä TTiDllä on vedetty vähän rahtia kärryllä tai jopa asuntovaunua.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
330 ja 350mm kaaresta navan keskelle katsurin mittauksen mukaan.
Just ja just pärjänny Helsingin talvessa pulkalla
Just ja just pärjänny Helsingin talvessa pulkalla
BMW f11 535xd -13
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Kumpi parempi: Bilstein B8 vai Koni FSD?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Täytyy nyt vielä kommentoida tätäkin, vaikka ilmeisesti mielipahaa aiheuttanut ja harhaan johtanut, mutta kuitenkin:juhokare kirjoitti:Kumpi parempi: Bilstein B8 vai Koni FSD?
Tuo B8 on jo sen verran "jämäkkä" vaimennin, että jos esim. tehtaan sport-alustaa vähääkään vieroksuu, niin kannattaa pysyä kaukana. Vaimennus ei nimittäin "pehmene" kovin paljon kun mennään maantienopeuksiin.
Siitä plussat, että ei ole hirvittävä täristäjä noissa jäisissä möykkeliköissäkään. <--Ja korostan vielä, että tämä on oma mielipide.
Periaatteessa nuo bilsteinit hajoo helpommin kovemmalla pakkasella tuon rakenteensa takia, varsinkin jos heti ensi metreillä liikkeelle lähdettyään vetelee kunnon kuoppiin.
Kummatkin ovat hyviä........................................................................................
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Entä sellainen vaihtoehto, että Koni FSD iskarit ja Saabin sport-jouset? Olisiko toimivampi paketti?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Tuossa tuli mieleen, että miltäs näyttää max. etuakselimassa kun katsot kuskin oviaukosta b-pilarin kilvestä lukeman ja sitten Eibachin tüv-todistuksesta?2xturbo kirjoitti:330 ja 350mm kaaresta navan keskelle katsurin mittauksen mukaan.
Just ja just pärjänny Helsingin talvessa pulkalla
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Terve
Nyt kun tätä keulimista puidaan niin eikös se ole illuusio, joka syntyy siitä, että etulokasuojan yläreuna on korkeammalla kuin takalokasuojan kun verrataan esimerkiksi sivuhelmaan? Eli edestä pitää madaltaa enemmän kuin takaa jos haluaa navan ja lokarin reunan saman mittaisiksi molemmista päistä. Tietenkin painoa on enemmän edessä, mutta eikö sekin ole otettu huomioon jousten jäykkyydessä ja pudotus on silti sama myös edessä. Takana -20mm niin edessä voi olla -40mm, että näyttää renkaan ja kaaren väli samalta molemmissa päissä. Tonnareissa muistaakseni on tällaisia variaatioita tehty jotta saatu nuo suhteet samaksi.
Etulokasuojan aukko on isompi koska pyörän täytyy mahtua kääntymään myös joustoissa. Takapyörä kyllä mahtuu joustamaan lokarin sisällekin.
Mutta jos siis tämä äskeinen on jo tiedossa ja täysin itsestäänselvyys niin tuli päästettyä turha aivopieru
Itse en ole madaltanut yhtäkään autoa vielä niin jotkin niksit, mitä en tiedä, voivat olla kadoksissa.
Nyt kun tätä keulimista puidaan niin eikös se ole illuusio, joka syntyy siitä, että etulokasuojan yläreuna on korkeammalla kuin takalokasuojan kun verrataan esimerkiksi sivuhelmaan? Eli edestä pitää madaltaa enemmän kuin takaa jos haluaa navan ja lokarin reunan saman mittaisiksi molemmista päistä. Tietenkin painoa on enemmän edessä, mutta eikö sekin ole otettu huomioon jousten jäykkyydessä ja pudotus on silti sama myös edessä. Takana -20mm niin edessä voi olla -40mm, että näyttää renkaan ja kaaren väli samalta molemmissa päissä. Tonnareissa muistaakseni on tällaisia variaatioita tehty jotta saatu nuo suhteet samaksi.
Etulokasuojan aukko on isompi koska pyörän täytyy mahtua kääntymään myös joustoissa. Takapyörä kyllä mahtuu joustamaan lokarin sisällekin.
Mutta jos siis tämä äskeinen on jo tiedossa ja täysin itsestäänselvyys niin tuli päästettyä turha aivopieru
Itse en ole madaltanut yhtäkään autoa vielä niin jotkin niksit, mitä en tiedä, voivat olla kadoksissa.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)