Repsikan penkki valittaa kokoajan vöistä? 9-3 2003
Repsikan penkki valittaa kokoajan vöistä? 9-3 2003
Niin repsikan penkki valittaa kokoajan että vyö kiinni vaikka ei istu kukaan penkissä ja joudun sitten ajeleen kokoajan repsikanvyökiinni ettei se huuda. Missä vika?
Saab 9-3ss 2.0t vm.2003
Re: Repsikan penkki valittaa kokoajan vöistä? 9-3 2003
Onko penkki varmasti aivan tyhjä, siinä ei ole jotain kirjaa tai laukkua painona tämä meinaan riittää saada se valittamaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Repsikan penkki valittaa kokoajan vöistä? 9-3 2003
Täysin tyhjä on ollut.
Saab 9-3ss 2.0t vm.2003
Re: Repsikan penkki valittaa kokoajan vöistä? 9-3 2003
Ton huudon voi koodata pois päältä Tech2:lla. Tosin SID taitaa silti herjata turvavyöttömästä repsikasta, jos siinä penkin tunnistimessa on jotain häikkää.
Re: Repsikan penkki valittaa kokoajan vöistä? 9-3 2003
Jep! itse ajattelin sen vyön kiinnikkeen vaan ostaa ja töyntää sen sinne lukkoon niin se hiljenee eikä näytä niin törkeeltä että olis vyökoko aikaa kiinni
Saab 9-3ss 2.0t vm.2003
Re: Repsikan penkki valittaa kokoajan vöistä? 9-3 2003
Mitä sitä suotta uutta solkea ostelemaan? Senkun vedät sen vyön kiinni vaan siitä tyhjän penkin yli, säästyy muutama euro.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Repsikan penkki valittaa kokoajan vöistä? 9-3 2003
Totta sekin niin se on tähänkin asti mennyt ihmetyttää vaan tommonen että mistä johtuu
Saab 9-3ss 2.0t vm.2003
Re: Repsikan penkki valittaa kokoajan vöistä? 9-3 2003
Istuin tyynyssä on anturi, joka varmaan tiltannut tai jumissa tms...
"Anturi on resistiivinen ja tuntee kuormituksen. 10 rinnan kytkettyä anturielementtiä on valettu muovikalvoon. Kuormittamattomassa tilassa anturin vastus on ääretön. Kun anturin resistanssi on pienempi kuin 45 ohmia, katsotaan jonkun istuvan istuimella. Anturiin on myös asennettu diodi 2 liitäntäjohtimen rinnalle. Dodia käytetään jaksottaiseen oksidien polttamiseen pois anturin liitännöistä" (WIS)
Että oisko liitin sitten kuitenkin hapettunut?!
Oisko tuommonen: http://www.neobrothers.co.uk/seat-occup ... f3jkbba663
"Anturi on resistiivinen ja tuntee kuormituksen. 10 rinnan kytkettyä anturielementtiä on valettu muovikalvoon. Kuormittamattomassa tilassa anturin vastus on ääretön. Kun anturin resistanssi on pienempi kuin 45 ohmia, katsotaan jonkun istuvan istuimella. Anturiin on myös asennettu diodi 2 liitäntäjohtimen rinnalle. Dodia käytetään jaksottaiseen oksidien polttamiseen pois anturin liitännöistä" (WIS)
Että oisko liitin sitten kuitenkin hapettunut?!
Oisko tuommonen: http://www.neobrothers.co.uk/seat-occup ... f3jkbba663
Re: Repsikan penkki valittaa kokoajan vöistä? 9-3 2003
Tuo edellä mainittu liittimen hapettuminen ja sitä kautta huono kontakti ei oikein nyt sovi tähän ko. vikaan. WIS:stä lainatun selvityksen mukaan anturin resistanssin pitää olla 45 ohmia tai pienempi, jotta jonkun katsotaan kuormittavan penkkiä eli istuvan siinä.
Nythän viestin aloittajalla "penkki" on kokoa ajan kuormittavassa (R <= 45 ohm) tilassa, vaikka sitä ei kuormiteta. Jos kuormitusanturin liittimessä olisi huono kosketus, resistanssi vain kasvaisi ja koko penkki ei tunnistaisi painoa.
Anturin resistanssi on nyt jämähtänyt pysyvästi liian pieneen arvoon. Tai sitten tuo mainittu diodi, joka on anturin rinnalla liittimen navoissa, on mennyt oikosulkuun.
ps. Tuo diodi on normaalitilanteessa estosuunnassa, mutta aina virtojen kytkemisen yhteydessä jännitteen napaisuus vaihdetaan anturille hetkeksi ja diodin sekä liittimen läpi menee "puhtaaksi poltto" virta. Diodi on aivan hyvin voinut antautua ja on siten oikosulussa (molempiin suuntiin).
Nythän viestin aloittajalla "penkki" on kokoa ajan kuormittavassa (R <= 45 ohm) tilassa, vaikka sitä ei kuormiteta. Jos kuormitusanturin liittimessä olisi huono kosketus, resistanssi vain kasvaisi ja koko penkki ei tunnistaisi painoa.
Anturin resistanssi on nyt jämähtänyt pysyvästi liian pieneen arvoon. Tai sitten tuo mainittu diodi, joka on anturin rinnalla liittimen navoissa, on mennyt oikosulkuun.
ps. Tuo diodi on normaalitilanteessa estosuunnassa, mutta aina virtojen kytkemisen yhteydessä jännitteen napaisuus vaihdetaan anturille hetkeksi ja diodin sekä liittimen läpi menee "puhtaaksi poltto" virta. Diodi on aivan hyvin voinut antautua ja on siten oikosulussa (molempiin suuntiin).
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Repsikan penkki valittaa kokoajan vöistä? 9-3 2003
Tuollaisen otse vaihdoin kun sama vika oikutteli aiemmassa Saabissa. Itse vaihdettavissa.
Rusakko__ kirjoitti:Istuin tyynyssä on anturi, joka varmaan tiltannut tai jumissa tms...
"Anturi on resistiivinen ja tuntee kuormituksen. 10 rinnan kytkettyä anturielementtiä on valettu muovikalvoon. Kuormittamattomassa tilassa anturin vastus on ääretön. Kun anturin resistanssi on pienempi kuin 45 ohmia, katsotaan jonkun istuvan istuimella. Anturiin on myös asennettu diodi 2 liitäntäjohtimen rinnalle. Dodia käytetään jaksottaiseen oksidien polttamiseen pois anturin liitännöistä" (WIS)
Että oisko liitin sitten kuitenkin hapettunut?!
Oisko tuommonen: http://www.neobrothers.co.uk/seat-occup ... f3jkbba663
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Repsikan penkki valittaa kokoajan vöistä? 9-3 2003
Oliko hirvee homma? pitikö penkki irrottaa yms? kun mietin vaan että venaanko kesään vai onnistuu auton sisällä tekemällä kun ei oikeen ny tilat riitä auton purkamiseen
Saab 9-3ss 2.0t vm.2003
Re: Repsikan penkki valittaa kokoajan vöistä? 9-3 2003
Onkos noi istuinanturit mukana pelissä kun airbagin pitäisi laueta?
Mietin vaan, että kikkaillaanko kuolemalla..?
Mietin vaan, että kikkaillaanko kuolemalla..?
Re: Repsikan penkki valittaa kokoajan vöistä? 9-3 2003
Ysifemmassa pamahti ainakin molemmat etubagit vaikkei istunut kuin kuski kyydissä ja roinaakaan ei siinä vänkärin penkillä ollut. Luulisi että ne on rakennettu ns. idioottivarmaksi eli paukahtavat molemmat riippumatta siitä onko matkustajaa vai ei just tuon takia että jos anturit pettää.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö