Nyt kun tätä keulimista puidaan niin eikös se ole illuusio, joka syntyy siitä, että etulokasuojan yläreuna on korkeammalla kuin takalokasuojan kun verrataan esimerkiksi sivuhelmaan? Eli edestä pitää madaltaa enemmän kuin takaa jos haluaa navan ja lokarin reunan saman mittaisiksi molemmista päistä. Tietenkin painoa on enemmän edessä, mutta eikö sekin ole otettu huomioon jousten jäykkyydessä ja pudotus on silti sama myös edessä. Takana -20mm niin edessä voi olla -40mm, että näyttää renkaan ja kaaren väli samalta molemmissa päissä. Tonnareissa muistaakseni on tällaisia variaatioita tehty jotta saatu nuo suhteet samaksi.
Etulokasuojan aukko on isompi koska pyörän täytyy mahtua kääntymään myös joustoissa. Takapyörä kyllä mahtuu joustamaan lokarin sisällekin.
Mutta jos siis tämä äskeinen on jo tiedossa ja täysin itsestäänselvyys niin tuli päästettyä turha aivopieru
Itse en ole madaltanut yhtäkään autoa vielä niin jotkin niksit, mitä en tiedä, voivat olla kadoksissa.
Itekin näen asian näin, oishan tuo etupää kiva tiputtaa alemmas, mut lippa on sen jälkeen aikas matalalla. No jos vaihtelis aina kesäks matalammat jouset alle . Pistelkääs kuvia näistä keulan tiputuksista ja mielellään vanhemman aeron-lipan kera.
mazaa kirjoitti:Kannattaa kuitenkin ajella kuukauden verran, että jouset asettuvat, ennen kuin menee suuntaukseen...
Pitää tehdä suuntaus heti ja sitten vähän ajan päästä uudelleen jos haluaa, että kaikki on täysin ok. Mutta ainakin heti asennuksen jälkeen jos madallusta tulee.
Tuohan taas ei ole yhtään kallellaan! Melkoisen vaakatasossa on. Minkä hintaiset ovat muuten Einbachin jouset tällaiseen vuoden 2008 SS 9-3 Saabiin? Missä paikassa toimitus pelaa oikeasti?
juhokare kirjoitti:Tuohan taas ei ole yhtään kallellaan! Melkoisen vaakatasossa on. Minkä hintaiset ovat muuten Einbachin jouset tällaiseen vuoden 2008 SS 9-3 Saabiin? Missä paikassa toimitus pelaa oikeasti?
Huomio, että farkussa madallus on Eibacheilla 30/20mm, eli edestä enemmän.
Luulin noista keulimisjutuista tässäkin topicissa, että auto on oikeesti keula ylempänä, mutta vaaterissahan nuo suurinpiirtein näyttäs olevan noilla Lesjön jousilla muidenkin autot.
Yleensähän auto on aikalailla vaaterissa kun ajettavuutta haetaan.
juhokare kirjoitti:Tuohan taas ei ole yhtään kallellaan! Melkoisen vaakatasossa on. Minkä hintaiset ovat muuten Einbachin jouset tällaiseen vuoden 2008 SS 9-3 Saabiin? Missä paikassa toimitus pelaa oikeasti?
No joo. Piti ihan mitata. Helmasta mitattuna saattaa keula olla jopa puolisen senttiä alempana. Lesjöforssit tuli ostettua juurikin siitä syystä että sopivat noitten FSD-iskarien pariksi tulevaisuudessa.