Onko tosiaan, että tehtaalta tulisi ilman jousia oleva kytkinlevy kiinteän vauhtipyörän kaveriksi 2004->? Kait siellä suunnittelussa ne jouset jompaan kumpaan laitetaan värähtelyjen takia.Pakari kirjoitti:Kuitenkaan näin ei vissiin ole M5 Aeron levy on aina jousittamaton, ja kiinteä VP on kait vm.2004 eteenpäin. B207 Bensiinikoneissa. Kun kytkintä ostin PCS:ltä niin sanoivat että kytkimissä on erot vain ja ainoastaan M5 ja M6 vaihteistojen välillä. Näin ainakin koskien aeron kytkimen osia.NG900T kirjoitti:Sittenhän tällä olettamalla voidaan sanoa, että aeroissa on aina kaksoismassa jos kerran levy on jousittamaton?
Mikä kytkin 9-3:een
Re: Mikä kytkin 9-3:een
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Mulla paikalla kiinteä vauhtipyörä ja aeron 5v kytkin vaihdettuna. Hyvä tuntuma, ei oo yhtään kaduttanut toi ratkaisu!
2021 Tesla Model 3 Performance
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Nyt on ensiajelut tehty uudella kytkimellä ja seuraavat huomiot tehty:
-kevyempi käyttää kuin vanha (vaikka jäykemmällä asetelmalla)
-tuntuma samanlainen kuin vanhassa
-ei luista yhtään (mikä olisikin sääli uudelta kytkimeltä ) ja tehot tuntuu välittyvän nyt kokonaan tiehen (kesärengaskelejä odotellessa ) Vanhalla luistoa on tapahtunut ilmeisesti vähän koko ajan käytettäessä reilumpaa kaasujalkaa.
Täytyy sanoa, että kaikin puolin todella tyytyväinen olen.
Pidemmällä seurannalla selviää sitten tuo väännön kesto. Joten kytkinpakettina voin suositella tuota Sachsin vahvistettua tässä vaiheessa ja tällä kokemuksella
-kevyempi käyttää kuin vanha (vaikka jäykemmällä asetelmalla)
-tuntuma samanlainen kuin vanhassa
-ei luista yhtään (mikä olisikin sääli uudelta kytkimeltä ) ja tehot tuntuu välittyvän nyt kokonaan tiehen (kesärengaskelejä odotellessa ) Vanhalla luistoa on tapahtunut ilmeisesti vähän koko ajan käytettäessä reilumpaa kaasujalkaa.
Täytyy sanoa, että kaikin puolin todella tyytyväinen olen.
Pidemmällä seurannalla selviää sitten tuo väännön kesto. Joten kytkinpakettina voin suositella tuota Sachsin vahvistettua tässä vaiheessa ja tällä kokemuksella
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Mukava kuulla, että ensimaku oli positiivinen.
"Jäykkyystuntumaan" vaikuttanee monta tekijää, mutta mikäli vanha paineasetelma oli tyyplitään "perinteinen", tuntuu se polkimessa sitä jäykemältä, mitä kuluneempi levy on.
Uusi asetelma on ainakin ns. itsesäätyvä, eli siinä kompensoidaan levyn kuluminen automaattisesti säätyvällä kiilamaisella renkaalla, jolloin polkimen liikerata ja poljintuntuma pitäisi olla sama koko kytkimen elinkaaren ajan.
"Jäykkyystuntumaan" vaikuttanee monta tekijää, mutta mikäli vanha paineasetelma oli tyyplitään "perinteinen", tuntuu se polkimessa sitä jäykemältä, mitä kuluneempi levy on.
Uusi asetelma on ainakin ns. itsesäätyvä, eli siinä kompensoidaan levyn kuluminen automaattisesti säätyvällä kiilamaisella renkaalla, jolloin polkimen liikerata ja poljintuntuma pitäisi olla sama koko kytkimen elinkaaren ajan.
Saabiton Saabisti
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
- Paikkakunta: Lahti
Re: Mikä kytkin 9-3:een
ei kellään ole tällaisesta kytkimestä mitään kokemuksia? 6 vaihteisia tuskin montaa vaihdettu vielä, mutta silti.
http://www.maptun.com/shopProduct.php?p ... 4&car=93ss
suhteellisen edukas jos kestää mitä lupaa eli 450+ valeon tavaraa näyttäis olevan jossain määrin kait.
kiitos SA9000AB infosta autoit erittäin paljon. nyt ainakin tiedän mihin päädyn jos muuta ei ole tarjolla
satuimpa huomaamaan että 6v paketti melkein puolet halvempi mitä samainen 5v...
http://www.maptun.com/shopProduct.php?p ... 4&car=93ss
suhteellisen edukas jos kestää mitä lupaa eli 450+ valeon tavaraa näyttäis olevan jossain määrin kait.
kiitos SA9000AB infosta autoit erittäin paljon. nyt ainakin tiedän mihin päädyn jos muuta ei ole tarjolla
satuimpa huomaamaan että 6v paketti melkein puolet halvempi mitä samainen 5v...
9-3 Tids -08
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Tänään ainakin tuli todettu maantieajossa ettei luista millään vaihteella ja meno on vanhaa kytkintä vauhdikkaampaa ohituksissaavaittinen kirjoitti: kiitos SA9000AB infosta autoit erittäin paljon. nyt ainakin tiedän mihin päädyn jos muuta ei ole tarjolla
satuimpa huomaamaan että 6v paketti melkein puolet halvempi mitä samainen 5v...
Eli pitäisi olla ihan hyvää tavaraa tuo TommyW:n linkin puljulla. Toimitus oli ainakin nopea, 5 päivää ja sähköpostilla kun varmistin maksun menneen perille parin päivän jälkeen niin vastaus tuli parissa minuutissa. (En ollut kirjautunut heidän sivuilleen niin en nähnyt paketin seurantaa).
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Minkälaisella kellotuksella tuota voisi siviili lähteä asentamaan? Paljonko teillä meni moiseen aikaa?
Isot kiitokset kaikille käyttäjille, korvaamattomia kokemuksia jaatte, mahdoton näitä juttuja olisi itse kaikkia kokeilla
Isot kiitokset kaikille käyttäjille, korvaamattomia kokemuksia jaatte, mahdoton näitä juttuja olisi itse kaikkia kokeilla
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Teeseitse miehen aikaa en pysty sanomaan, mutta ammattiasentajalta joka on ilmeisesti tehnyt yhden samanmoisen meni 8h. Varmaan siitä rutiinilla saa nipistettyä vielä aikaa poiskin.hei9n kirjoitti:Minkälaisella kellotuksella tuota voisi siviili lähteä asentamaan? Paljonko teillä meni moiseen aikaa?
Isot kiitokset kaikille käyttäjille, korvaamattomia kokemuksia jaatte, mahdoton näitä juttuja olisi itse kaikkia kokeilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
taisi 5h30min mennä korjaamolla joka minun autooni teki kytkinrempan ja vaihtoi kampiakselin takastefan myös ja työsylinterin. Tämä korjaamo ei ollut aiemmin ng93seen tehnyt kytkinremppaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Pakari ja SA9000AB: paljon teillä kytkinrempan vaihtotyön hinnaksi tuli? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
350euron tietämillä taisi olla työn osuus.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Tuota kytkintä ei taida pystyä vaihtamaan ilman apurungon irroitusta, vai kuinka?
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
Re: Mikä kytkin 9-3:een
mulla vaihdettiin myös koiranluut, raidetangonpää ja rasvattiin vakaajatangon puslat. Suuntaukset tarkistettiin ja säädettiin myös. Yksi tunti tais mennä pohtimiseen ja uuden vauhtipyörän metsästykseen. Hintaa en voi valitettavasti kertoa kun tehtiin avovaimon työpaikalla.773E kirjoitti:Pakari ja SA9000AB: paljon teillä kytkinrempan vaihtotyön hinnaksi tuli? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Sämä: apurunko taitaa olla pakko irroittaa, ei mahdu laatikko pois muuten. Eikä taida tulla tilaa tarpeeksi jos laatikkoa siirtäis vain irti asetelmasta ja siitä välistä yrittäis kytkintä vaihtaa.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Kyllä, apurunko tulee irroittaa. Tämä johtaa siihen että on tehtävä nelipyörä suuntaus.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
- Paikkakunta: Lahti
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Hjälp!TommyW kirjoitti:Itse päädyin tilaamaan tuolta:
http://www.performance-kupplung.de/shop ... 154kw.html
Omani on tosin 5-vaihteinen - hyvyydestä en tässä vaiheessa osaa sanoa mitään, kun paketti odottelee asennusta varaston hyllyllä
kumpis noista on tarkoitettu 6 vaihteiselle? Ilmeisesti tuo alempi paketti? Saksa ei ole mikään vahvin osa-alue. Ja muut tilpehöörit taitaa saada jopa marmori tiskiltä? (Työsylinterit jne) meinasin että ei ole jotain erikseen tuohon pakettiin tarkoitettua sylinteriä sun muuta. Ettei käy niin että joku osa puuttuu ja sit ihmetellään ja tilaillaan kun auto levällään.
9-3 Tids -08