Voimattomuus ja P1125

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
miikka555
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 01, 2012 16:26
Paikkakunta: Kuopio

Voimattomuus ja P1125

Viesti Kirjoittaja miikka555 »

Huomenta, Saab päätti alkaa tänään temppuilemaan ihan ensimmäistä kertaa. Syttyi vikavalo. Aluksi en huomannut mitään ongelmaa, mutta moottoritielle kiihdyttäessä huomasin voiman puutteen. Ei meinannut millään jaksaa kiihtyä sataseen.

Vikakoodit luin kiinan lukijalla, joka ilmoitti P1125.

Pikaisia ratkaisuja kaivataan sillä huomenna pitäisi lähteä ajelemaan Kuopiosta Helsinkiin.

Auto siis täysin vakio allekirjoituksen auto.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Voimattomuus ja P1125

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Accelerator Pedal Position (APP) System

Eli kaasupolkimen asentoanturiin viittaisi, jos kiinatesteri on oikeassa. TECH antaisi vielä tarkentavan numeron tähän koodin perään, joka auttaa vian paikallistamisessa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Voimattomuus ja P1125

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Vikakoodi viittaa läppäkoteloon imusarjan alussa. Koodille löytyy sitten kahdeksan tarkennusta.

Voi olla hapettumaa liittimessä, katkos johdossa tms.
93SC TTiD
miikka555
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 01, 2012 16:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: Voimattomuus ja P1125

Viesti Kirjoittaja miikka555 »

Sportti kirjoitti:Vikakoodi viittaa läppäkoteloon imusarjan alussa. Koodille löytyy sitten kahdeksan tarkennusta.

Voi olla hapettumaa liittimessä, katkos johdossa tms.
Googlauksen pohjalta tuota kävin jo hiveltämässä, mutta eihän siihen oikein pääse käsiksi suoraan ja en tuossa pihassa sen syvemmältä alkanut kaivella. Nollasin koodit, palasi heti takaisin kun vähän aikaa antoi kaasua paikallaan olessa. Annoin olla vähän aikaa, nollasin koodit, lähdin ajoon, toimi normaalisti. Moottoritielle kiihdytys, niin löi valon ja ilmeisesti jonkun suojatilan päälle, koska tehot karkasi taas. Motarilta pois ja vähän aikaa perusajoa, niin hävitti valon ja alkoi toimia normaalisti, nyt pelaa kuin ei mitään olisi ollutkaan.

Voiko liittyä moottorin lämpöön tuo? Pääsi tuossa motarilenkin jälkeen ekaa kertaa oikeasti lämpimäksi asti.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Voimattomuus ja P1125

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Oliko kova pakkanen tänään aamulla ja auto ajamatta viikonlopun yli.
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Voimattomuus ja P1125

Viesti Kirjoittaja Sportti »

miikka555 kirjoitti:
Sportti kirjoitti:Vikakoodi viittaa läppäkoteloon imusarjan alussa. Koodille löytyy sitten kahdeksan tarkennusta.

Voi olla hapettumaa liittimessä, katkos johdossa tms.
Googlauksen pohjalta tuota kävin jo hiveltämässä, mutta eihän siihen oikein pääse käsiksi suoraan ja en tuossa pihassa sen syvemmältä alkanut kaivella. Nollasin koodit, palasi heti takaisin kun vähän aikaa antoi kaasua paikallaan olessa. Annoin olla vähän aikaa, nollasin koodit, lähdin ajoon, toimi normaalisti. Moottoritielle kiihdytys, niin löi valon ja ilmeisesti jonkun suojatilan päälle, koska tehot karkasi taas. Motarilta pois ja vähän aikaa perusajoa, niin hävitti valon ja alkoi toimia normaalisti, nyt pelaa kuin ei mitään olisi ollutkaan.

Voiko liittyä moottorin lämpöön tuo? Pääsi tuossa motarilenkin jälkeen ekaa kertaa oikeasti lämpimäksi asti.
Kun Wissistä tavailin noita vikakoodin tarkenteita ja ohjeistuksia, niin lähes kaikki tarkistukset liittyivät läppäkotelo<>sähkökeskus<>ecu johdotuksen toimivuuteen ja oikeisiin jännitteisiin. Kait se itse läppäkotelokin on voinut antautua?

Tärinä+lämpö yhdistelmän voisi ainakin kuvitella yhdeksi aiheuttajaksi, jos virta ei kulje.
93SC TTiD
vniemist
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 10:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Voimattomuus ja P1125

Viesti Kirjoittaja vniemist »

Mulla tuli muistaakseni sama vikakoodi viime talvena kovilla pakkasilla. Ei ollut kunnolla peitetty etumaskia ja oli tehnyt loskaa ottoputkiin. Lopulta piti tehdä reikä välijäähdyttimeen pohjaan ja valuttaa ~litra vettä pois...

Antoi vikakoodin läpistä ja pisti Limited performance tilaan.

Sen jälkeen ollut keula aika huolella peitetty kovilla pakkasilla...
9-3 SC Vector TTiD M6 -08
EX
9-3 SS Vector 2,0t M5 -04
miikka555
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 01, 2012 16:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: Voimattomuus ja P1125

Viesti Kirjoittaja miikka555 »

Kyllä, pakkasta ja viikonloppuna hyvin vähän ajoa. Sunnuntain seisoi kokonaan.

Tuolla siis ilmeisesti uskaltaa Etelä-Suomen keikan käydä heittämässä? Vai vetääkö uudestaan jumiin, jos jäätää? Jos loppuviikosta alkaa tutkia tarkemmin, onko jossain enemmänkin ylimääräistä kosteutta..
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Vastaa Viestiin