9-3 1.9 Tid 150 hv -08
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: 9-3 1.9 Tid 150 hv -08
Nyt tuli tankattua toisen kerran ja kulutus oli vain 4,7 l/100km. Lähes kyllä pelkkää matka-ajoa Oulun ja Porin välillä. Nyt SID näytti kulutukseksi 5,1 l/100km eli taas enemmän kuin oikea kulutus oli. Onko dieseleissä yleensä mittausvirhe näin päin? Aikaisemmissa bensiini autoissani oikea kulutus on ollut aina vähän suurempi kuin SID ilmoittaa.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-3 1.9 Tid 150 hv -08
Noniin, hyvä topicci ollut kyllä luettavaksi.
Nyt on itselle käymässä niin, että on varmaan aika vaihtaa bensamallista dieseliin.
Tällä hetkellä siis vuoden -96 automaatti ärrä. Joka vie maantiellä n. 8-8,5l kesällä ilmastointi päällä.
Työmatkasta taitaa tulla kohta n.40km / sivu joten diesel taitaa tulla kyseeseen.
Uskaltaisiko arvon raati suositella ko. autoa? Auto tulee pääasiassa vain työmatka ajoon. Ja käytännössä pelkkää maantietä joten oletettavasti kulutus olisi aika pieni.
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4133589
Onko näissä ollut mitään erikoisia tyyppivikoja? Voisiko olettaa että tuolla autolla ajelee lähemmäs 300tkm ilman suuria murheita?
Kiitos jo etukäteen teille jotka suostutte kommentoimaan asiaan
Nyt on itselle käymässä niin, että on varmaan aika vaihtaa bensamallista dieseliin.
Tällä hetkellä siis vuoden -96 automaatti ärrä. Joka vie maantiellä n. 8-8,5l kesällä ilmastointi päällä.
Työmatkasta taitaa tulla kohta n.40km / sivu joten diesel taitaa tulla kyseeseen.
Uskaltaisiko arvon raati suositella ko. autoa? Auto tulee pääasiassa vain työmatka ajoon. Ja käytännössä pelkkää maantietä joten oletettavasti kulutus olisi aika pieni.
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4133589
Onko näissä ollut mitään erikoisia tyyppivikoja? Voisiko olettaa että tuolla autolla ajelee lähemmäs 300tkm ilman suuria murheita?
Kiitos jo etukäteen teille jotka suostutte kommentoimaan asiaan
Saab 900 2.0t Cab -97
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: 9-3 1.9 Tid 150 hv -08
Kulutuksen puolesta varmaan ihan ok. Pitäisi olla minun omaa nuukempikin kun on tuo pienitehoisin malli. Nyt vähän enemmän ajettuani 150hv mallilla en kyllä ottaisi yhtään tätä pienemmällä teholla olevaa, tällä ehtii pohjoisessa kohtuullisesti mutta miten käy pääkaupunkiseudun hektisessä ympäristössä ?
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-3 1.9 Tid 150 hv -08
Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Kulutuksen puolesta varmaan ihan ok. Pitäisi olla minun omaa nuukempikin kun on tuo pienitehoisin malli. Nyt vähän enemmän ajettuani 150hv mallilla en kyllä ottaisi yhtään tätä pienemmällä teholla olevaa, tällä ehtii pohjoisessa kohtuullisesti mutta miten käy pääkaupunkiseudun hektisessä ympäristössä ?
Sitä en tiedä kuinka siellä hektisessa, mutta varmasti kehätiet jne. pärjää kyllä.
Itsehän en pahemmin hupiajoa harrast, eli autolla liikuttaisiin Porvoosta Tuusulan kautta Jumbon viereen. Vain 3:t valot itsellä tuolla matkalla siinä Korson tietämillä.
Ja kaippa sitä saa näihinkin lastua?
Onko alustassa ollut vielä ongelmia bumerangien kanssa etc. ? Eli osia vaihdellaan rutkasti alustaan jo alle 200tkm ajettuna?
Nykyisessä juuri pamahti mittariin 200tkm ja alustassa kaikki vielä alkuperäistä.
Vain 1 madallusjousi mennyt poikki.
Käytin keväällä ennen katsastusta Holmbergilla perushuollossa ja pyysin tutkimaan niveliä jne, että joko pitää alkaa varautumaan osien vaihtoon.
Kommentti Holmbergilta: "En mä sieltä mitään ongelmia löytänyt".
Eikä konttorillakaan havaittu väljyyksiä tms. Joten on totuttu Saabin kestävään laatuun...
Saab 900 2.0t Cab -97
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: 9-3 1.9 Tid 150 hv -08
Talvinopeusrajoitusten ja talvirenkaisiin vaihdon mukana matka-ajo kulutus on nyt kyllä kohdillaan. Mitattu lukema 500km huikosen jälkeen 4,2 l/100km.
Renkaina Nokian hakkapeliitta R kitkarenkaat kokoa 205/60 ja ajonopeus sellaista 85 km/h vakkari päällä GPS;n mukaan.
Renkaina Nokian hakkapeliitta R kitkarenkaat kokoa 205/60 ja ajonopeus sellaista 85 km/h vakkari päällä GPS;n mukaan.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: 9-3 1.9 Tid 150 hv -08
Nyt on vedetty kyllä todella sukkasillaanHitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Talvinopeusrajoitusten ja talvirenkaisiin vaihdon mukana matka-ajo kulutus on nyt kyllä kohdillaan. Mitattu lukema 500km huikosen jälkeen 4,2 l/100km.
Renkaina Nokian hakkapeliitta R kitkarenkaat kokoa 205/60 ja ajonopeus sellaista 85 km/h vakkari päällä GPS;n mukaan.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: 9-3 1.9 Tid 150 hv -08
Toiseen suuntaan ajaessa kulutus oli 8l/100km . Syynä tähän riivatun raskas peräkärry. Siinä meni kaikki ja ylikin mitä tuli säästettyä paluu matkalla. En uskaltanut käyttää 6 vaihdetta tuon kärryn kanssa.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: 9-3 1.9 Tid 150 hv -08
Aika iso ero Itselläni vastikään hankittu juurikin otsikon mukainen auto ja ajetun 14tkm jälkeen keskikulutus tällä hetkellä 5,3l/100km (ajotietokoneen mukaan). Oma kokemus on että kärryn veto vaikuttaa yllättävän vähän kun ajelee viitosella sellaset 1800-1900rpm jolloin nopeus karvan yli 80km/h. Ylipäätään kuutosella ajo alta 95km/h nostaa matkakulutusta. Jossain välissä kun siirtelin henkilönostinta ja vedin kärryä ja ajelin pitkien päivien jälkeen kiireellä kotiin, keskikulutus nousi hetkeksi 6,1l/100km mutta tippui taas nopeasti kun tuli vähänkään matkaa. Tämän takia dieselin hankinkin, ajoa tulee paljon ja tällä saa ajella just niin kuin tykkää eikä kulutus siitä juurikaan nouse.
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: 9-3 1.9 Tid 150 hv -08
Se kärry vain oli tosi raskas ja muotoilu sellainen palikka, joten ilmanvastustakin oli.
En hoksannut katsoa ilmanpaineita kärrystä muttei ne renkaat tyhjiltä näyttäneet.
Tuohon 4,2 litran matka-ajo kulutukseen en ole uudelleen päässyt vaikka yritystä on ollut. Olisikohan raskaan kuorman vetäminen 530 km matkan putsannut esim. katylysaattoria ja siksi kulutus paluu matkalla ilman kärryä meni noin pieneksi .
Joka tapauksessa matka-ajo kulutus nyt on 4,7 litraa ja seka-ajossa noin 5,2 litraa.
Noh kilometrejä on tullut tämän 3kk aikana nyt jo 11tkm ja matka-ajoa enimmäkseen. Autolla ajettu 143tkm ja mitään häikkää ei ole vielä ollut.
En hoksannut katsoa ilmanpaineita kärrystä muttei ne renkaat tyhjiltä näyttäneet.
Tuohon 4,2 litran matka-ajo kulutukseen en ole uudelleen päässyt vaikka yritystä on ollut. Olisikohan raskaan kuorman vetäminen 530 km matkan putsannut esim. katylysaattoria ja siksi kulutus paluu matkalla ilman kärryä meni noin pieneksi .
Joka tapauksessa matka-ajo kulutus nyt on 4,7 litraa ja seka-ajossa noin 5,2 litraa.
Noh kilometrejä on tullut tämän 3kk aikana nyt jo 11tkm ja matka-ajoa enimmäkseen. Autolla ajettu 143tkm ja mitään häikkää ei ole vielä ollut.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: 9-3 1.9 Tid 150 hv -08
Oli vissiin turhan pitkä pääsiäinen kun heräteostona Kvarndammenilta 9-3 2008 1.9Tid m6 97tkm.
Vikalistalla mm. -"nykii lämpimänä" -"ääntä etujousituksesta epätasaisella" -"ääntä starttimoottorissa"
Lähinnä tuo "nykii lämpimänä" osasto kiinnostaa, kuulostaa EGR-hommilta, vai olenko ihan pihalla? Ja mikäs perhana siellä etupäässä ääntä pitää, jousi varmaan poikki, mutta että äänen kera?
Edit: Kenelle tää kannattais Tku-Pori välillä kiikuttaa katselmukseen?
Vikalistalla mm. -"nykii lämpimänä" -"ääntä etujousituksesta epätasaisella" -"ääntä starttimoottorissa"
Lähinnä tuo "nykii lämpimänä" osasto kiinnostaa, kuulostaa EGR-hommilta, vai olenko ihan pihalla? Ja mikäs perhana siellä etupäässä ääntä pitää, jousi varmaan poikki, mutta että äänen kera?
Edit: Kenelle tää kannattais Tku-Pori välillä kiikuttaa katselmukseen?
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: 9-3 1.9 Tid 150 hv -08
"Nykii lämpimänä", voi johtua myös viallisesta ruiskusuuttimelle menevästä sähköliittimestä. Noin 3 €:n osa autosähköliikkeessä. Marmoritiskiltä ei pelkää liitintä saa, tarjoavat vain koko moottorin sähkösarjaa...
topi