Eli näin.
Ei varmaan kovin kummonen homma vai kuinka? Wissistä katoin mutta siellä ovat irrottaneet apurunkoa myöden kaikki.
Saako ne vaihdettua ilman mitään kummoisia purkuja?
Narisee pahemmin kun anoppi ni on pakko jo vaihtaa
Auto 9-3 sc -08
etukallistuksenvakaajan runkokumien vaihto
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
- Paikkakunta: Lahti
etukallistuksenvakaajan runkokumien vaihto
9-3 Tids -08
Re: etukallistuksenvakaajan runkokumien vaihto
Vaihdoin juuri kytkimen omaani, joka vaati myös kallistuksenvaimentimen kanssa askartelua. Sillä kokemuksella sanoisin, että ilman apurungon takareunan laskemista on oman ymmärrykseni mukaan pääsy kallistuksenvaimentimen kumeille/pulteille melko hankalaa, ellei jopa mahdotonta.
Saabiton Saabisti
Re: etukallistuksenvakaajan runkokumien vaihto
Kyllä on hankalaa, muttei mahdotonta. Vaatii montun/nosturin.
Oikeanpuoleisen (takaa päin katsoen) kumin voi irrottaa joko montusta käsin pienellä räikällä tai sitten konehuoneen puolelta (työntämällä käsi olkapäätä myöten konetilaan tai sitten räikkään reilu puoli metrinen jatkovarsi).
Vasemmanpuoleinen on ahtaammassa paikassa. Kumin taaempi kiinnityspultti irtoaa kantti kerrallaan kääntämällä ihan kiintoavaimella. Etummaista aukoessa miniräikkä on todella hyödyllinen.
Takaisinlaitto on sitten vielä astetta ikävämpi homma, muttei sekään mahdoton. Ei muuta kuin onnea yritykseen
Oikeanpuoleisen (takaa päin katsoen) kumin voi irrottaa joko montusta käsin pienellä räikällä tai sitten konehuoneen puolelta (työntämällä käsi olkapäätä myöten konetilaan tai sitten räikkään reilu puoli metrinen jatkovarsi).
Vasemmanpuoleinen on ahtaammassa paikassa. Kumin taaempi kiinnityspultti irtoaa kantti kerrallaan kääntämällä ihan kiintoavaimella. Etummaista aukoessa miniräikkä on todella hyödyllinen.
Takaisinlaitto on sitten vielä astetta ikävämpi homma, muttei sekään mahdoton. Ei muuta kuin onnea yritykseen
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
- Paikkakunta: Lahti
Re: etukallistuksenvakaajan runkokumien vaihto
Kyllä nyt kuullostaa pahalta taidan sittenkin irrottaa rungon tai edes vähä avata.
9-3 Tids -08
Re: etukallistuksenvakaajan runkokumien vaihto
2004 1.8t:ssä onnistuu oikeanpuleisen kumin kiinnityspannan avaaminen yläkautta konepellin kautta, muistaakseni hylsyavaimella ja irtonivelellä. Vaseemmanpuoleisen saa auki tallin lattialla kun nostaa etupään pukkien varaan ja selällään ryömii alle pää suunnilleen pakoputken alle. Siitä pääsee mukavaan työasentoon josta nivelletyllä räikkälenkillä löysyttelee 13mm pultit, nostaa vakaajatankoa hiukan ylöspäin ja liuttaa vakaajankumit pois paikoiltaan.
9-3 SS 1.8t
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
- Paikkakunta: Lahti
Re: etukallistuksenvakaajan runkokumien vaihto
Hei kiitos!MarkusJ kirjoitti:2004 1.8t:ssä onnistuu oikeanpuleisen kumin kiinnityspannan avaaminen yläkautta konepellin kautta, muistaakseni hylsyavaimella ja irtonivelellä. Vaseemmanpuoleisen saa auki tallin lattialla kun nostaa etupään pukkien varaan ja selällään ryömii alle pää suunnilleen pakoputken alle. Siitä pääsee mukavaan työasentoon josta nivelletyllä räikkälenkillä löysyttelee 13mm pultit, nostaa vakaajatankoa hiukan ylöspäin ja liuttaa vakaajankumit pois paikoiltaan.
Tuota täytyy koittaa. Tuskin hirveetä eroo näissä on
9-3 Tids -08