Pystyy TECH2:lla lukemaan pakolämmöt. Uudemmissa anturi on korvattu mallinnuksella, eli arvo löytyy mutta se on päätelty muusta datasta mallin pohjalta. Idea on matkittu Audin 2.7 biturbomoottorista, eli pyritään ajamaan lambda 1 täydelläkin kuormalla niin kauan kunnes pakolämmöt tai nakutus vaativat rikastusta.
Baroanturi on ulkoilman paineen mittausta varten, tunnistetaan vuoristoon ajo tai siellä oleskelu. Uudemmissa on korvattu sillä, että käynnistyksen yhteydessä luetaan nopeasti ennen startin pyörimistä ahtoputken paineanturin arvo ja tallennetaan se ulkoilman paineeksi. Vuoristoon ajo taidettiin tunnistaa tutkimalla ko. anturin arvoa tietyin väliajoin kun kuorma on sen verran matala että turbo ei tuota ahtopainetta, ja mallinnetaan pois ilmansuodattimen, imuputkiston ja ahtimen vastus yms.
9-3 linear vm. 2004, moottorin sylinteri rikki
Re: 9-3 linear vm. 2004, moottorin sylinteri rikki
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com