93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
avaittinen
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
Paikkakunta: Lahti

Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle

Viesti Kirjoittaja avaittinen »

Mäkin voin ottaa kuvatuksen tosta sassista jahka kotiudun töitten syövereistä.
9-3 Tids -08
ppt
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: La Maalis 06, 2010 07:16
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle

Viesti Kirjoittaja ppt »

Minkälaisilla väännöillä olette ajelleet kaksmassa pyörillä,sama vääntöasia myös kiinostaa sachsin kytkin paketin osalta.

Olisiko kellään jääny nurkkiin kaksmassa pyörää kytkinasetelmineen,niitä voisi käyttää uusien osien mitoitukseen?

Specci on tällähetkellä poissuljettu vaihtoehto.
9-3 ss Vector 2.0t -03
9-3 sc Vector 2.0T-08
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Noin kolme vuotta tuli ajeltua bsr:n stage 1:n kanssa, väännöt 345Nm. Nyt viime loka-marraskuun vaihteesta etanolin kanssa, n. 360Nm väännöillä ja kytkin remppa tuli juuri tehtyä. Vanhassa kaksoismassassa oli jo hieman ylimääräistä klappia normaaliin. Saabilla kyllä ajettu jo 180tkm, eli ei varmuutta onko väännöt kuluttanut nopeampaa vaiko ihan normaalia kulumaa. Mulla on koko vanha paketti tallessa.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Tir
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 16:48
Paikkakunta: Turun suunta

Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle

Viesti Kirjoittaja Tir »

Mulla tuli myös juuri 180tkm mittariin.
Virisofta ei ole ollut sisällä kuin pari kuukautta.
Toki tuskin tehon ja vännön kasvaminen ainakaan edes auttaa kytkimen pitkää ikää...
:roll:
93ss Aero 2.0T M6 2003
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Tir kirjoitti:Mulla tuli myös juuri 180tkm mittariin.
Virisofta ei ole ollut sisällä kuin pari kuukautta.
Toki tuskin tehon ja vännön kasvaminen ainakaan edes auttaa kytkimen pitkää ikää...
:roll:
Juu ainakin vakio 1.8t/2.0t kytkin on rajoilla etanolin kanssa ja tulee aika nopeasti vaihtokuntoon ajotyylistä riippuen :)

Ja tietenkin kaksoismassakin joutuu kovemmalle virien kanssa. Omani ei täristellyt tai oikein muutenkaan oireillut, mutta kun oli laatikko irti niin tuota klappia oli sen verran, että meni varmuudeksi uusiksi. Kiinteä olisi tietenkin parempi, mutta siihen hätään ei ollut aikaa etsiskellä ja löytyi kaksoismassa kivuttomasti päivän toimitusajalla. Ja ehkä vähän epäilytti se ettei olisi ollut joustoa sen jälkeen voimansiirrossa. Mutta näillä mennään nyt ja hyvin pelittää.

Kytkimen valintaan liittyen:

Ja kyllä varmasti Maptunin yms valmistamat paketit on hyviä, kunkin omaa kytkin valintaa kuitenkin säätelee pääsääntöisesti toisten kokemukset ja hinta minkä on valmis maksamaan. Oman päätöksen tein "suosituksen" ja hinnan perusteella. Vielä en voi kuitenkaan hehkuttaa, että Sachsin on paras ja kannattaa laittaa, koska pitäisi ensin saada 100tkm lisää mittariin, jotta voi kestosta sanoa jotain ;)
Ainakin Sachsissa jonka laitoin on vakio kytkin levy, mutta jäykistetty asetelma.

Et tämmöst ny täl kertaa, kykä kuntoo ni Saabiki tuntuu kulkevan ;)
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
mvuorinen
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 09:58
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle

Viesti Kirjoittaja mvuorinen »

9-3 SC 2008
Tir
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 16:48
Paikkakunta: Turun suunta

Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle

Viesti Kirjoittaja Tir »

Asiallisen oloinen sivusto. Onko kokemusta miten sujuu jos tuolta tilaa?
Alkoi heti kuumottamaan tuo st2 kytkin tuolla... :oops:

Pitää tarkastaa tuo Vin numero että menee putkeen. Pitäiskö tilata tuo... :wink:



Black Diamond Kevlar Fast Road/Competition Clutch Kit (Stage 2)

To Fit: Saab 9-3 Sports 2.0T Aero models with 6 speed gearbox - 2003 onwards NOT XWD (All wheel Drive)

The Black Diamond Fast Road/Competition Clutch is dual purpose - flexible enough to be used on the road yet performs well on the track. Made from 100% kevlar the drive plate is lightweight with a higher burst strength than the Fast Road - strong and capable of withstanding the high temperatures generated by competition speed. This clutch is designed for high revving engines where the vehicle’s power has been increased 25-30% above standard. So for spirited drivers who dare to enjoy track days as well as the skill of fast road driving and competitions, this dual performance clutch is a great option.

2 Piece Clutch Kit (Friction plate & Cover)
Splines - 23
Friction Plate Diameter - 240 mm
Please Note: We would strongly advise that you provide us with your VIN number when ordering or prior to ordering, so as we be sure you have ordered the correct clutch kit for your car.

Suitable for vehicles normally fitted with the standard Saab Clutch kit - 55562985, 55353883, 55353881
93ss Aero 2.0T M6 2003
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle

Viesti Kirjoittaja TKL »

Tir kirjoitti:
Asiallisen oloinen sivusto. Onko kokemusta miten sujuu jos tuolta tilaa?
Kannattaa varmistaa etukäteen että heillä on tavaraa varastossa vaikka nettisivun mukaan näin olisikin tilanne.
Nimim. itse kun laitoin iskaritilauksen aikoinaan tuonne sisään, niitä piti löytyä heti ja luottokorttia näinollen luonnollisesti velotettiin välittömästi mutta kahden kuukauden päästäkään he eivät olleet saaneet iskareita valmistajalta.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Tir
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 16:48
Paikkakunta: Turun suunta

Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle

Viesti Kirjoittaja Tir »

Että näin... Kiitos vinkistä.
93ss Aero 2.0T M6 2003
ppt
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: La Maalis 06, 2010 07:16
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle

Viesti Kirjoittaja ppt »

Äsken sain tipautettua laatikon alas.Kaksoismassa pyörä sielä lymyili niin kuin pitikin.
Huomenna rehaan vauhtipyörän ja kytkin paketin PO-metallille.
Tarkoitus olisi valmistaa teräs vp sre asetelmalla ja jousitetulla massa levyllä.Kytkin olisi tarkoitus mitoittaa siten että kestäisi +500nm.
9-3 ss Vector 2.0t -03
9-3 sc Vector 2.0T-08
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

ppt kirjoitti:Äsken sain tipautettua laatikon alas.Kaksoismassa pyörä sielä lymyili niin kuin pitikin.
Huomenna rehaan vauhtipyörän ja kytkin paketin PO-metallille.
Tarkoitus olisi valmistaa teräs vp sre asetelmalla ja jousitetulla massa levyllä.Kytkin olisi tarkoitus mitoittaa siten että kestäisi +500nm.
Tuleekos tuo kytkinlevy jollakin muulla kuin vakio levyllä vai millä tavalla väännönkestoa lisätään? Vai onko tuo SRE:n asetelmakin eri kuin tuo normi vahvistettu Aeron asetelma?
Mielenkiinnosta kyselen :D
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
ppt
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: La Maalis 06, 2010 07:16
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle

Viesti Kirjoittaja ppt »

Tuleva levy on ns.vierasmerkistä. Tuo aeron vahvistettu asetelma ei mielestäni ole sre,eli aeron asetelma ei ole vaihtoehto tässä projektissa.
Tästä tulee semmonen sekasikiö,painelaakeri on ainoa mikä on suunniteltu alkujaan Saabbiin. Ens viikolla sitten viisaampi et minkä autojen osia se Ojennus tuonne keksii sovitella.
9-3 ss Vector 2.0t -03
9-3 sc Vector 2.0T-08
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Eikös tämä ensimmäisen linkin SRE kytkinasetelma ole Aeron asetelmasta modattu jäykempi asetelma ja levykin näköjään kitkamateriaalin osalta muutettu, jotta saadaan tuo noin +15%? Vai onko tuo SRE nyt jotain muuta mitä en ole hokannu :lol:

http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... _2639.html

Ja tämä alempi samaa tavaraa kuin ylempi?

http://www.performance-kupplung.de/shop ... 154kw.html

Mutta kerro kokemuksia kun palikat on valmiit ja paikallaan :)
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
ppt
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: La Maalis 06, 2010 07:16
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle

Viesti Kirjoittaja ppt »

kyllä nuo linkkaamasi on sre asetelmia.Mutta tuo +15% on kyllä liian vähän momentin kestoa.Mutta tuo levy vois olla ihan hyvä vaihtoehto.
9-3 ss Vector 2.0t -03
9-3 sc Vector 2.0T-08
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: 93ss Aeron kytkin luistaa. Mitä tilalle

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Jep, eli sun biilistä taitaa tulla sellanen +300hv hirmu 8O Sillon on kyllä parempi olla enemmän varaa väännön kestossa :wink:
Mielenkiinnolla projektin tuloksia jäädään odottelemaan :)
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Vastaa Viestiin