Ulinaa/vollotusta.
Ulinaa/vollotusta.
Eli -06 SS 1.8t kyseessä, ajettu n.143tkm.
Taajamassa ajaessa kuuluu eräänlainen ulina/vollotus kolmosella ajaessa loivaan alamäkeen lievällä moottorijarrulla. Heti kun antaa kaasua niin ääni loppuu tai jos painaa kytkintä.
Voisiko olla pyöränlaakeri vai ei kai vaihdelaatikko? 5v kyseessä.
Taajamassa ajaessa kuuluu eräänlainen ulina/vollotus kolmosella ajaessa loivaan alamäkeen lievällä moottorijarrulla. Heti kun antaa kaasua niin ääni loppuu tai jos painaa kytkintä.
Voisiko olla pyöränlaakeri vai ei kai vaihdelaatikko? 5v kyseessä.
Viimeksi muokannut sämä, To Loka 10, 2013 12:17. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
Re: Voimansiirron ulinaa/vollotusta 9-3 SS 1.8t
Onko vaihteistoöljyä tarpeeksi? Jos epäilet vaihteistoa niin ensimmäiseksi vaihda/vaihdata laatikkoöljyt. Öljytilavuus 1,9 litraa ja about 10-12e/litra on tuo lootaöljy. GM getriebeliä sitten...sämä kirjoitti:Eli -06 SS 1.8t kyseessä, ajettu n.143tkm.
Taajamassa ajaessa kuuluu eräänlainen ulina/vollotus kolmosella ajaessa loivaan alamäkeen lievällä moottorijarrulla. Heti kun antaa kaasua niin ääni loppuu tai jos painaa kytkintä.
Voisiko olla pyöränlaakeri vai ei kai vaihdelaatikko? 5v kyseessä.
Jos pyöränlaakeria epäilet, niin etupää ilmaan, vaihde vapaalle laita rengas pyörimään pidä sormea jousessa kiinni. Täriseekö/väriseekö jousi? Jos värisee niin pyöränlaakerihan se todennäköisesti on syypää.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Voimansiirron ulinaa/vollotusta 9-3 SS 1.8t
Mites toi öljynvaihto tapahtuu käytännössä?
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
Re: Voimansiirron ulinaa/vollotusta 9-3 SS 1.8t
En oo itte vaihtanu, mutta 3 tulppaahan siellä on. Tyhennys, tarkistus ja täyttö. Ne on kuljettajan puolella autoa on ne roput. Kuusiokoloavain, en muista mitä kokoa.. Joku jolla on WIS vois laittaa kuvan tänne..
Vaihdettuna erikseen viimeksi oli 50e sis. öljyt.. Ja sitten toisen kerran kytkinrempan yhteydessä.. eli itellä on siis jo kolmannet vaihteistoöljyt laatikossa ja autolla ajettu 167tkm Vaihtovälinä pidän 60tkm... kun tarkotus on autoa pitää niin pidetään sitten viimesen päälle kunnossa.
Muista, tyhjennystulppa on magneettinen ja puhdista kerääntynyt metallipöly siitä pois..
Vaihdettuna erikseen viimeksi oli 50e sis. öljyt.. Ja sitten toisen kerran kytkinrempan yhteydessä.. eli itellä on siis jo kolmannet vaihteistoöljyt laatikossa ja autolla ajettu 167tkm Vaihtovälinä pidän 60tkm... kun tarkotus on autoa pitää niin pidetään sitten viimesen päälle kunnossa.
Muista, tyhjennystulppa on magneettinen ja puhdista kerääntynyt metallipöly siitä pois..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Voimansiirron ulinaa/vollotusta 9-3 SS 1.8t
Wisi on kotona, täytyy tutkia. Täytynee öljyt ostaa ohikulkiessa kun kaupungissa nyt liikenteessä...
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
Re: Voimansiirron ulinaa/vollotusta 9-3 SS 1.8t
Oisko ollu seiska toi koko. Turha avata tota tarkastusroppua. Ja eiks se täyttöroppu oo laatikon päällä?
#3272
Re: Voimansiirron ulinaa/vollotusta 9-3 SS 1.8t
Täyttöproppu on laatikon päällä pakkianturin muodossa. 22mm pitkä hylsy on paras työkalu tuohon. Lenkilläkin saa nitkuteltua, mutta vie aikaa ja hermoja. Tyhjennysproppu on 8mm kuusiokolo.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Voimansiirron ulinaa/vollotusta 9-3 SS 1.8t
Tyhjennys roppu varmaan pohjassa normisti, löytääkö ton pakkianturin ilman isoa metsästämistä?
Onhan nuita öljyjä tullu vaiheltua mutta uus auto ja uudet kujeet... Ois ollu tarkemmin ajateltuna tota geeämmän öljyäkin purkki kotona mutta ostinpa pari lisää
Edit. Wisistä katottuna se tyhjennysroppu tosiaan siellä kuskinpuoleisen vetarin alapuolella kyljessä. Täyttötulppa löytyikin helposti kun vaan konepellin aukaisi.
Onhan nuita öljyjä tullu vaiheltua mutta uus auto ja uudet kujeet... Ois ollu tarkemmin ajateltuna tota geeämmän öljyäkin purkki kotona mutta ostinpa pari lisää
Edit. Wisistä katottuna se tyhjennysroppu tosiaan siellä kuskinpuoleisen vetarin alapuolella kyljessä. Täyttötulppa löytyikin helposti kun vaan konepellin aukaisi.
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
Re: Voimansiirron ulinaa/vollotusta 9-3 SS 1.8t
Uudet lotjuöljyt pistin, ei muuta eroa kuin menee vaihteet pesään paremmin. Apukuskin jousi väräjää vähän pyöritellessä ja tahmeamman tuntuinen pyöriteltävä. Kuskinpuoli ihan normi.
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
Re: Voimansiirron ulinaa/vollotusta 9-3 SS 1.8t
Sitten sitä pyöränlaakeria(napaa) vaihtamaan, väittäisin dignoosin olevan melko selvä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Voimansiirron ulinaa/vollotusta 9-3 SS 1.8t
Lueskelinkin tuosta pyöränlaakerista ja aika samanlaisia kuvauksia löysin. Uusi napa lähti tilaukseen seiskööt sen aikaa kun osa tulee, taitaa tuo ohjaustehostinkin vaatia sen stefan vaihdon. Toiselle puolelle oli taidettu jo vaihtaa mitä katselin.
Onneksi Kadetti toimii
Onneksi Kadetti toimii
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 15:28
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Voimansiirron ulinaa/vollotusta 9-3 SS 1.8t
jos ei laakerin vaihto auta ni miul on yks rempattu laatikko varastossa
9-5 aero -00 MapTun stage3 E85
ex 9-3 SS -05 MapTun stage1
ex 9-3 SS -05 MapTun stage1
Re: Voimansiirron ulinaa/vollotusta 9-3 SS 1.8t
Täytyneepä tänään töiden jäljestä ottaa opcom käyttöön ja vähän ahtopaineita seurata. Lueskelin nuita bypassin vuoto-oireita ja tuo ääni kyllä voisi olla sellainenkin. Myös jotenkin tuntuu että ei ihan vetäisi samalla lailla mitä lastutuksen jälkeen teki
Ääni kun ei tosiaan nopeuden mukaan nouse.
Ääni kun ei tosiaan nopeuden mukaan nouse.
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
Re: Ulinaa/vollotusta 9-3 SS 1.8t
Täällä etupyörän napa vaihdettu. Hirvee ulina oli. 127tkm.
Toisen rikkoutumista odotellessa... Kiitos GM! Hesarissa oli just juttua suunnitellusta hajoamisesta.
Toisen rikkoutumista odotellessa... Kiitos GM! Hesarissa oli just juttua suunnitellusta hajoamisesta.
BMW f11 535xd -13
Re: Ulinaa/vollotusta 9-3 SS 1.8t
Meni niin v*tuiks tää homma että ei tosi
Irtos sisempi vetari kuulineen päivineen jo ihan alkutekijöiksi.
Onko tämä oikeinpäin nyt kasattu vai väärin
Siis pitääkö nuo paksut olla tossa sisäosassa noita maljan paksuja vasten vai ohuet paksuja vasten?
Jäi se kuva et ois just väärinpäin nyt...
Irtos sisempi vetari kuulineen päivineen jo ihan alkutekijöiksi.
Onko tämä oikeinpäin nyt kasattu vai väärin
Siis pitääkö nuo paksut olla tossa sisäosassa noita maljan paksuja vasten vai ohuet paksuja vasten?
Jäi se kuva et ois just väärinpäin nyt...
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98