Eli linkin takaa paljastuu mitä ilmeisemmin oikea varaosaSA9000AB kirjoitti:Terve
34 puntaa eli noin 41 euroa tulee postikuluja.
Poikittaisen ylätukivarren puslan välys
Re: Poikittaisen ylätukivarren puslan välys
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Poikittaisen ylätukivarren puslan välys
No siitä en tiedä onko tuo se puhuttu 2-pack, mutta osa on juuri oikea
Itsellä tuli pitkitettyä vaihtoa turhan pitkään ja kun nyt tuli kuukausi sitten vaihdettua niin kylläpä vaikutti ajo-ominaisuuteen paljon. Ihmekös tuo kun perä ollut ihan vetelä jo. Suuntaus tuli teetettyä samalla ja nyt vaan odottaa, että saa kesäkumit alle
Itsellä tuli pitkitettyä vaihtoa turhan pitkään ja kun nyt tuli kuukausi sitten vaihdettua niin kylläpä vaikutti ajo-ominaisuuteen paljon. Ihmekös tuo kun perä ollut ihan vetelä jo. Suuntaus tuli teetettyä samalla ja nyt vaan odottaa, että saa kesäkumit alle
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 66
- Liittynyt: La Marras 08, 2008 17:35
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Poikittaisen ylätukivarren puslan välys
Mielestäni tuo ei ole ihan tarkasti sellainen 2-pack, jonka itse viime kesänä tilasin - tosin ihan oikea osa tietenkin. Valmistajasta ei näytä oleva tietoa, mutta veikkaan, että on joku halvemman hintaluokan osien valmistajan tuote. Näitähän löytyy melkoisesti eri merkkisiä, kuten esim. alla olevasta linkistä voi päätellä:SA9000AB kirjoitti:No siitä en tiedä onko tuo se puhuttu 2-pack, mutta osa on juuri oikea
Itsellä tuli pitkitettyä vaihtoa turhan pitkään ja kun nyt tuli kuukausi sitten vaihdettua niin kylläpä vaikutti ajo-ominaisuuteen paljon. Ihmekös tuo kun perä ollut ihan vetelä jo. Suuntaus tuli teetettyä samalla ja nyt vaan odottaa, että saa kesäkumit alle
http://www.daparto.de/Lenker/Saab-9-3-YS3F/2-1833-1204
Muistaakseni kesällä ostaessani tuolta Euro Automotive Partsilta löytyi useita eri hintaisia vaihtoehtoja ja tilasin sen, jossa oli Febi Bilstein-merkintä. Olihan se paljonkin kalliimpi kuin halvimmat vaihtoehdot, mutta muistan jostain katsoneeni, että olisi ollut ihan Saabin alkuperäisosa. Kuitenkin paketti oli Motenetin ja muutaman muun Suomen varaosaliikkeen halpaosien hinnoissa, joten kokeilin sitten jotain nimekkäämpää merkkiä kun nuo aikaisemmat olivat melko lyhytikäisiä.
Valitettavasti en voi enää itse todeta mahdollista kestävyyseroa kun auto tuli muutama viikko sitten myytyä.
Täällä on jossain muualla ollut puhetta noista osavalmistajista ja alustan osien kohdalla kovia nimiä pitäisi olla myös Lemförder ja Meyle, mutta ei kyllä ole kokemusta niistä.
Ja hintatietoinen hardcore-asentaja vaihtaa tietenkin vain sen uloimman puslan.
#3942
"Syöksykierteenestojärjestelmä pois toiminnasta. Ota yhteyttä huoltamoon."
"Syöksykierteenestojärjestelmä pois toiminnasta. Ota yhteyttä huoltamoon."
Re: Poikittaisen ylätukivarren puslan välys
Mulla lienee kans vaihtokunnossa repsikan puolen bumerangi, kun kolisee ja klonksuu... kyselinkin jo jossain ketjussa aiemmin ideaa, että vaihtais uretaanipuslat bumerangeihin, mutta ei tainnu kellään olla kokemusta aiheesta. Ihan pirun kalliitahan nuo puslat on, mutta niin on bumerangitkin jos yhtenään saa vaihtaa...
Re: Poikittaisen ylätukivarren puslan välys
Onko noihin bumerangeihin saatavana jo puslia erikseen? Mikäs putiikki myy?Rusakko__ kirjoitti:Mulla lienee kans vaihtokunnossa repsikan puolen bumerangi, kun kolisee ja klonksuu... kyselinkin jo jossain ketjussa aiemmin ideaa, että vaihtais uretaanipuslat bumerangeihin, mutta ei tainnu kellään olla kokemusta aiheesta. Ihan pirun kalliitahan nuo puslat on, mutta niin on bumerangitkin jos yhtenään saa vaihtaa...
Itellä tuli laitettua alkuperäiset jos vaikka kestäis taas toiset 120tkm.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Poikittaisen ylätukivarren puslan välys
Speedpartsilta saa uretaanipuslat koko autoon käytännössä.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: Poikittaisen ylätukivarren puslan välys
Niinpä näyttää olevan. Hintaa tulee kyllä noille (bumerangiin) , mutta varmaan kestokin parempi.HorGrath kirjoitti:Speedpartsilta saa uretaanipuslat koko autoon käytännössä.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Poikittaisen ylätukivarren puslan välys
Nyt on sitten 2-packi bumerangeja tilattu tuolta ebaysta
Saas nähdä mitä sieltä tulee... Jonkin verran euro heikentynyt puntaa vastaan, kun nyt tuli noille hintaa postituskuluineen 90 euroa.
Saas nähdä mitä sieltä tulee... Jonkin verran euro heikentynyt puntaa vastaan, kun nyt tuli noille hintaa postituskuluineen 90 euroa.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Poikittaisen ylätukivarren puslan välys
No niin, nyt vihdoin olisi tarkoitus ruveta bumerangin vaihtoa tekemään. Osathan ovat tulleet jo aikoja sitten, mutta remppainto on ollut pahasti kadoksissa...Nuts kirjoitti:Mårå
Vaihto on ihan oma hommansa, muistaakseni sisimmät pultit ovat ns. uros-torxeja ja ahdasta on.
Elikkä minkälaisesta/minkäkokoisesta "uros-torxista" on kysymys? Kait tuolle on sitten vissiin oma nimikin olemassa?
Itsellä ei ole kuin perinteisiä torx-avaimia, joten oikeanlainen hylsy pitänee hommata
Joku tuollainen "urostorxi-hylsy" löytyy, muistaakseni koko oli 21... Hommattu aikanaan kun tonnariin jotain remppaa jouduin tekemään. Eikä sitten varmaan passaa tämän rempan suorittamiseen
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Poikittaisen ylätukivarren puslan välys
^ osta koko torx-hylsysarja, niitä tarvitsee aina. Koot on merkitty Exx. Menevät muistaakseni kaikki parillisina, joten tuollaista E21:stä ei pitäisi olla olemassakaan.
Osta sellainen sarja, jossa on kattava määrä hylsyjä. Saabissa on niitä käytetty vähän joka paikassa.
Osta sellainen sarja, jossa on kattava määrä hylsyjä. Saabissa on niitä käytetty vähän joka paikassa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Poikittaisen ylätukivarren puslan välys
Setti E-kantaisia käyty investoimassa, jospa noilla nyt bumerangin vaihdon saisi suoritettua
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Poikittaisen ylätukivarren puslan välys
Sisäpään pultti aukesi E18-hylsyllä, ulompi pultti E20-hylsyllä.
Vaihtotyöhän sinänsä ei ollut sen ihmeellisempi homma, mutta sisäpäässä sitä tilaa ei todellakaan ole hirveästi. Pulttipyssy osoittautui toimivaksi laitteeksi varsinkin siellä sisäpäässä. Riittävästi jatkopaloja ja nivel väliin, niin homma helpottuu kummasti
Nyt on Saabin takapää timmi. Ajettavuus parani huomattavasti ja kolinakin katosi.
Vaihtotyöhän sinänsä ei ollut sen ihmeellisempi homma, mutta sisäpäässä sitä tilaa ei todellakaan ole hirveästi. Pulttipyssy osoittautui toimivaksi laitteeksi varsinkin siellä sisäpäässä. Riittävästi jatkopaloja ja nivel väliin, niin homma helpottuu kummasti
Nyt on Saabin takapää timmi. Ajettavuus parani huomattavasti ja kolinakin katosi.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Poikittaisen ylätukivarren puslan välys
Onko jollakin mahdollista laittaa momenttiarvot noille pulteille?
Re: Poikittaisen ylätukivarren puslan välys
WIS:n mukaan:
Ulompaan 125Nm + 135 astetta
Sisempään 75Nm + 90 astetta
Ulompaan 125Nm + 135 astetta
Sisempään 75Nm + 90 astetta
Re: Poikittaisen ylätukivarren puslan välys
Mitenkäs näissä laatueroja, kannattaako suoraan tilailla Febi-bilstein vai onko esim. Delphi mistään kotoisin?