
Eli ennen ku vanha turbo hajos tuosta 9-3 2,2 tid -03: sta,
vikakoodiksi luettiin: Turbo magneettiventtiili A.
Temppuili toisinaan kunnes turbo hajos.
Ostin turbotukusta uuden kunnostetun.
Vanhan vikadiaknoosi sieltä oli:
Ahtimessa havaittu jälkiä öljyn puutteesta.
Ahtimessa havaittu normaalia ikääntymisestä johtuvaa materiaalien väsymystä.
Ei jälkiä ulkopuolisista tekijöistä johtuvista vaurioista.
No nyt on uus turbo sekä uus ic(vanha sylki öljyä) asennettu.
Toimii kaikin puolin hyvin,mutta ei ota kierroksia ku n.2800 rpm.
Savuttaa vähän,harmaata.
Eli oliskohan vika siinä magneettiventtiilissä,
vaiko siinä että moottorin vikavalo palaa..?
Eikös se suojaa moottoria jollain tapaa..?
Voisko tuon magneettiventtiilin tarkistaa jotenki.?
En ole vielä uskaltanu tehd forte käsittelyä,ku ei tiedä..
Mulla on matkaa lähimpään paikkaan missä vikakoodit voi nollata,n. 70 km.
Uskaltaakohan tuolla sinne ajamaan lähteä..?