SC 2.0T Vector manuaali nykivä ajo tasakaasulla

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
turpo
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 11:04
Paikkakunta: Salo

SC 2.0T Vector manuaali nykivä ajo tasakaasulla

Viesti Kirjoittaja turpo »

Paluu autoiluun parin hairahduksen (Ford ja Kia) jälkeen :) Tuli hommattua otsikon mukainen pirssi ja ongelmana on hienoinen nykiminen tasakaasulla ajettaessa, myös tyhjäkäynti saattaa silloin tällöin hiukka vaellella.

Lisäkysymyksiä:

- Kaikissa ES2 äänentoistojärjestelmissä ei liene CD-soitinta? Tehtaan lapussa lukee CD TÄCKL mitähän tuokin tarkoittanee??? Takaluukussa oleva luukku ei aukea sovinnolla, joten boksia siellä tuskin on.

- Autolla ajettu 103tkm ja käyttöönotto 2005. Lienee paras vaihtaa jakopään kilkkeet, eikä odotella 120 tkm johon saattaa mennä vuosi/puolitoista. Hintoja operaatiolle? Atoy kauppaa 399 hintaan joka kuulostaa aika edulliselta.

- Onkohan noissa alusta hiukan matalammalla kuin "tavis" versioissa? Ainakin silmään näyttää uivan astetta matalammalla.

- Kommentteja ja huomioita kyseisestä isosta T:stä.
9-3 SC 2.0T Vector
turbobaas
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Touko 24, 2013 14:34

Re: SC 2.0T Vector manuaali nykivä ajo tasakaasulla

Viesti Kirjoittaja turbobaas »

Tulpat ekaks vaihtoon?
Itselläkin nyki oma Baas jonka yhteydessä ilmeni bypassissa vika joka meni sitten vaihtoon, eikä oo enää perus huollon, tulppien ja bypassin korjauksen jälkeen oireillut. Kannattaa käyttää vikakoodin luvussa.
9-3SS 1.8t Linear -03 Stage 1

Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5268
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: SC 2.0T Vector manuaali nykivä ajo tasakaasulla

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

turpo kirjoitti:- Autolla ajettu 103tkm ja käyttöönotto 2005. Lienee paras vaihtaa jakopään kilkkeet, eikä odotella 120 tkm johon saattaa mennä vuosi/puolitoista. Hintoja operaatiolle? Atoy kauppaa 399 hintaan joka kuulostaa aika edulliselta.
Jakopään kilkkeitä ei vaihdella missään huollossa. Toisinaan toki näissäkin ruvennut ketju rallattelemaan, jolloin sen vaihto tulee tarpeeseen, mutta määräaikaishuoltoihin se ei kuulu.

Moniurahihna on asia eri, sen vaihto on 120tkm huollossa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: SC 2.0T Vector manuaali nykivä ajo tasakaasulla

Viesti Kirjoittaja karg »

turpo kirjoitti:Kaikissa ES2 äänentoistojärjestelmissä ei liene CD-soitinta? Tehtaan lapussa lukee CD TÄCKL mitähän tuokin tarkoittanee??? Takaluukussa oleva luukku ei aukea sovinnolla, joten boksia siellä tuskin on.
On tullut nähtyä vastaavia Saabeja, missä ei ole CD-soitinta ollenkaan ES2-audion kyljessä. Kojelautaan ilmastointipanelin alle on saanut tilattua 1 CD:n soittimen tai 6 CD:n vaihtajan. Takaluukkuun on myös saanut erillisen 6 CD:n boksin, mikä sijaitsisi takaluukun vasemmassa reunassa luukun takana. Luukun pitäisi aueta kevyesti vetämällä..
turpo kirjoitti: Onkohan noissa alusta hiukan matalammalla kuin "tavis" versioissa? Ainakin silmään näyttää uivan astetta matalammalla.
Siinä voi olla esim. sport-alusta, joka on sentin matalampi vakioalustaa.
turpo kirjoitti: Kommentteja ja huomioita kyseisestä isosta T:stä.
Vakiona hiukan laiska -> virisofta kehiin ;)
turpo
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 11:04
Paikkakunta: Salo

Re: SC 2.0T Vector manuaali nykivä ajo tasakaasulla

Viesti Kirjoittaja turpo »

Tobbana kirjoitti:Jakopään kilkkeitä ei vaihdella missään huollossa. Toisinaan toki näissäkin ruvennut ketju rallattelemaan, jolloin sen vaihto tulee tarpeeseen, mutta määräaikaishuoltoihin se ei kuulu.Moniurahihna on asia eri, sen vaihto on 120tkm huollossa.
Kilkkeillä tarkoitin tuota moniurahihnaa ja vesipumppua, terminologia meikäläisellä hakusessa...
karg kirjoitti:Vakiona hiukan laiska -> virisofta kehiin
Edellinen Saab oli 9-5 aero BSR 1 softalla. Tuohon verrattuna laiskahko joo, mutta kahteen edelliseen ei :D Mitä softaa suosittelet jos hommaan ryhtyy. Tuos BSR ei toiminut mielestäni hyvin 9-5:ssa. Antoi kertaryöpyllä tuon extratehon ja väännön. Mieluummin tasaisena lisänä laajalla kierrosalueella.
9-3 SC 2.0T Vector
Nypa
"Viggen"
Viestit: 515
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 17:20
Paikkakunta: Turku

Re: SC 2.0T Vector manuaali nykivä ajo tasakaasulla

Viesti Kirjoittaja Nypa »

Foorumilla on softanikkareita. Laita paikkakunta näkyviin niin lähin/lähimmät voivat ottaa yhteyttä.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
zuustto
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2012 20:45
Paikkakunta: Äänekoski

Re: SC 2.0T Vector manuaali nykivä ajo tasakaasulla

Viesti Kirjoittaja zuustto »

Vika on kaasuläppäkotelossa tai erilaisissa venttiileissä .
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
turpo
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 11:04
Paikkakunta: Salo

Re: SC 2.0T Vector manuaali nykivä ajo tasakaasulla

Viesti Kirjoittaja turpo »

Kiitoksia vastauksista! Paikkakunta ilmenee nyt profiilissa.
9-3 SC 2.0T Vector
Vastaa Viestiin