Jos ei halua niellä koko pikaliitintä, saa 8mm ulkohalkaisijalla olevasta muovi- tai metalliputkesta tehtyä "pillin", joka helpottaa urakkaa. 8mm pillin pää sopii tiiviisti irroitetun putken pikaliittimeen, jonka jälkeen voi pillin toisesta päästä puhaltaa ilmaa testattavaan putkeen ilman "falskausvaaraa".karg kirjoitti:Se pääty pitää uskaltaa tunkea kunnolla suuhun, jos meinaa testailla ehjällä putkella
Vinkki: alaväännöt hukassa?
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Saabiton Saabisti
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Tuli puhalleltua liitin kurkussa, mutta ei se ihan solkenaan ainakaan vuotanut. Otin lopulta pumpun päästä liittimen auki, jotta sai ilman kulkemaan (helpommin) myös oikeaan suuntaan tuosta venttiilistä imemällä. Kyllä tuo saattoi kuin saattoikin falskata, mutta hissuksiin sai puhaltaa. 100-varma en ole silti vieläkään
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Onko kukaan kokeillut tulpata tuota imusarjalta alipainepumpulle menevää putkea, aiheuttaako mitään ongelmia?
9-3X SC XWD 2.0T Biopower my2010
9-3 SS 2.0T Aero my2005 Maptun stage3 Biopower
9-3 SS 2.0T Aero my2005 Maptun stage3 Biopower
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Askartelin tulpan imusarjan lähtöön, kun hain varmistusta vuotavan takaiskun mahdolliselle vaikutukselle. En huomannut mitään muuta vaikutusta kuin sen, että auto toimi kuten "ehjällä takaiskulla", eli alaväännöt palasivat käyttöön. Jarrutehostukseen näytti riittävän pelkkä alipainepumppu, mutta kuten ensimmäisestä viestistä käy ilmi, laitoin takaiskunkin sitten toimimaan.Juuso-x kirjoitti:Onko kukaan kokeillut tulpata tuota imusarjalta alipainepumpulle menevää putkea, aiheuttaako mitään ongelmia?
Saabiton Saabisti
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Onkos porukka siis tilaillut pelkästään tuon venttiilin vai koko alipaineletkun? Mistäs tuollaisen sais hankittua mahdollisimman halvalla / kätevästi / nopeasti?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Laitoin tilaukseen laakkoselta koko putken (12783806). Oon nyt reilun viikon ootellu. kuulemma ruotsista loppu tulee saksasta.
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Paljonkos Laakkonen putkesta pyytää?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Maksoin Hämeenlinnan Länsiautoon uudesta putkesta 52,38€.
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Noniin nyt mulla oli sopiva työkalu jolla sain IDM:n irti pumpun päästä ja siten myös koko alipaineletkun pois konehuoneesta. Ja nyt todella huomasin takaiskun vuotavan ihan kunnolla. Vasta kovempaa puhaltaessa sulkeutuu. Kai sitä vois yrittää pelkän takaiskun tuohon vaihtaa.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Kaverin Vectraan vaihdettiin toi pelkkä venttiili kuumailmapuhaltimen avulla. Ei ollut kovin paha rasti. Vectrassa oli siinä kohtaa 122tkm mittarissa, joten ei toi venttiili kovin pitkäikäinen näytä olevan, kun sekin fuskas - ei tosin ihan yhtä railakkaasti ku omassa kolkissa.
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Tulipa vaihdettua pelkkä takaisku tuohon linjaan. Aika reilusti sai lämmittää, että pystyi nyppäsemään letkun irti venttiilistä. Onneksi samoilla lämmöillä sai tuupattua uuden venttiilin paikoilleen. Vahingossa asettui putket jopa oikeaan asentoon toistensa suhteen Toivotaan, että nyt pelittää.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Tulipa itekii tarkisteltua tuo takaiskuventtiili. Putkeen puhaltamalla ei tuntunu menevän mitää läpi mitenkään. Eli lienee kunnossa, mutta epäselväks jäi tuon koko putken tarkoitus. Kun kerta autossa erillinen alipainepumppukin on, niin mihin se tarvii tuota putkea imusarjaan? Selittäkääs tyhmälle
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Minun käsittäkseni nuo imusarjan alipaine ja erillinen pumppu auttavat toinen toisiaan. Näin saadaan varmistettua riittävä alipaine tehostimelle.
Näin ymmärsin wissin selostuksen.
Näin ymmärsin wissin selostuksen.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Normi ajoa nyt noin 100km ilman letkua.On toiminut aivan moitteettomasti.
Jos täytyy lähteä joku ilta ajelemaan rallia niin täytyy varmaan varmuuden vuoksi laittaa uusi letku.
Jos täytyy lähteä joku ilta ajelemaan rallia niin täytyy varmaan varmuuden vuoksi laittaa uusi letku.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Onko dieseleissä sama venttiili? Ainakin samanlainen näkyi meillä 1.9 TiD olevan. Tuollainen mokkula ja letkut. Voisi koettaa itsekin samaa.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008