Alavääntö hukassa 1.9tid
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Kyllä sitä pystyy taulukko-ohjelmalla valitsemaan, mitä ottaa mukaan.
Microsoftin exel onkin aika paska käyttää, mutta vastaava openoffice on käyttäjäystävällisempi.
Eli nyt ensin tutustut ja opettelet office-ohjelmien käytön saloja, niin siitä se lähteeeee.....
Microsoftin exel onkin aika paska käyttää, mutta vastaava openoffice on käyttäjäystävällisempi.
Eli nyt ensin tutustut ja opettelet office-ohjelmien käytön saloja, niin siitä se lähteeeee.....
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Importtaa ja määrittele erottimeksi (delimiter) pilkku.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Joo kaivelin tietoja miten onnistuu ja onnistuihan se. Tässä kuvaaja. Mitä asiantuntijat sanoo siitä? Näyttää ettei ihan ahdot ole sitä mitä pyydetään. Mistä johtuu?
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Vähän laiskasti nousee ahdot joo. Tarkista ettei ole vuotoja alipainelinjassa, eli pumpulta lähtevä letku (joka oli hapertunut tuossa omassa projektin autossakin jo) turbon mankkuvenalle asti ja sitten siitä VNT-kellolle menevä letku. VNT-kellon kalvonkin voisi testata irrottamalla letku mankkuvenan päästä ja kokeilemalla imemällä onko kalvo tiivis ja liikkuuko VNT-tanko kevyesti. Pitäisi saada letkusta imemällä liikkumaan ainakin jonkin verran ja sormilla loput. Ei saa jumitella tuntuvasti, kellon jousivoima vastustaa vain. Jos jumittelee niin VNT siivet on karstoittuneet jumiin. Seuraavat vaihtoehdot voi olla turbon mankkuvenan jumittelu tai likaisuus, sekä ahtovuoto jossain.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Sori olen aika noviisi näissä hommissa joten saisiko vähän koordinaatteja näistä mainitsemistasi hommista?
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
No niin, sieltähän ne tuli oikein hienot käyrät .
Minustakin näyttäisi vähän viiveellä ahdot nousevan. Se varmaan saa aikaan tuon tunteen (eikä pelkkä tunne vaan tosi seikka) alaväännön puutteesta.
Jokuhan siellä nyt ahdistaa ja hidastaa. Siitä vaan tutkimaan, kuten edellä eri paikkoja ehdotettiin.
Minustakin näyttäisi vähän viiveellä ahdot nousevan. Se varmaan saa aikaan tuon tunteen (eikä pelkkä tunne vaan tosi seikka) alaväännön puutteesta.
Jokuhan siellä nyt ahdistaa ja hidastaa. Siitä vaan tutkimaan, kuten edellä eri paikkoja ehdotettiin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Turbon oletettavasti tunnistat, siinä kiinni oleva metallinen kalvorasia jossa on työntötanko ja johon tulee alipaineletku on VNT-kello. Seuraamalla VNT-kellosta lähtevää letkua löydät turbon magneettiventtiilin johon tulee sähköjohtoa ja alipaineletkua. Siitä toista letkua seuraamalla voit päästä moottorin kuskinpuoleisessa päädyssä olevalle alipainepumpulle. Kuvassa alipainepumppu letkuineen: https://lh3.googleusercontent.com/-OVzc ... 211056.jpg
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Jep kiitos. Ja eikun tutkimaan...jcarlson kirjoitti:Turbon oletettavasti tunnistat, siinä kiinni oleva metallinen kalvorasia jossa on työntötanko ja johon tulee alipaineletku on VNT-kello. Seuraamalla VNT-kellosta lähtevää letkua löydät turbon magneettiventtiilin johon tulee sähköjohtoa ja alipaineletkua. Siitä toista letkua seuraamalla voit päästä moottorin kuskinpuoleisessa päädyssä olevalle alipainepumpulle. Kuvassa alipainepumppu letkuineen: https://lh3.googleusercontent.com/-OVzc ... 211056.jpg
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Pumpulta lähtevä letku näyttäisi olevan kunnossa. Otin magneettiventtiilistä pois sen VNT:lle menevän letkun ja imailin siitä ja sieltä kuului jotain liikettä imaistaessa.
Mistä sinne VNT-kellolle oikein pitäisi nähdä kun tavaraa on sen verran paljon edessä jotta pääsisi toteamaan että se tanko liikkuu?
Sori että kyselen tämmöisiä asioita jotka voi olla Teille itsestään selvyyksiä, mutta niin kuin sanoin, en ole ammattilainen näissä, mutta tässähän sitä oppii kun saa hyviä neuvoja ja tekee niin kuin käsketään
Mistä sinne VNT-kellolle oikein pitäisi nähdä kun tavaraa on sen verran paljon edessä jotta pääsisi toteamaan että se tanko liikkuu?
Sori että kyselen tämmöisiä asioita jotka voi olla Teille itsestään selvyyksiä, mutta niin kuin sanoin, en ole ammattilainen näissä, mutta tässähän sitä oppii kun saa hyviä neuvoja ja tekee niin kuin käsketään
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Tuollalaillahan sitä kaikki ovat oppineet....tai siten kokeilemalla ja rikkomalla...joku harva ihan koulussakinporta kirjoitti:Pumpulta lähtevä letku näyttäisi olevan kunnossa. Otin magneettiventtiilistä pois sen VNT:lle menevän letkun ja imailin siitä ja sieltä kuului jotain liikettä imaistaessa.
Mistä sinne VNT-kellolle oikein pitäisi nähdä kun tavaraa on sen verran paljon edessä jotta pääsisi toteamaan että se tanko liikkuu?
Sori että kyselen tämmöisiä asioita jotka voi olla Teille itsestään selvyyksiä, mutta niin kuin sanoin, en ole ammattilainen näissä, mutta tässähän sitä oppii kun saa hyviä neuvoja ja tekee niin kuin käsketään
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Pystyykö tuota magneettiventtiiliä putsaamaan jos se on likainen tai jumissa?
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Periaatteessa pystyy, mutta auttaako, se onkin sitten jo toinen juttu.
Ota se irti ja suihkuta puhdistusainetta sinne ilmakanaviin. Sitten virittelet sopivat johdot ja erillisestä virtalähteestä (tai akusta) kytket sähköä käämiin edestakaisin useita kertoja. Näin saat sinne vähän "liikettä".
Samalla voit kokeilla puhaltamalla, että vaihtaako tuo nk. kolmitieventtiili kunnolla virtaussuuntaa.
Ota se irti ja suihkuta puhdistusainetta sinne ilmakanaviin. Sitten virittelet sopivat johdot ja erillisestä virtalähteestä (tai akusta) kytket sähköä käämiin edestakaisin useita kertoja. Näin saat sinne vähän "liikettä".
Samalla voit kokeilla puhaltamalla, että vaihtaako tuo nk. kolmitieventtiili kunnolla virtaussuuntaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Ok,
Voiko sinne suihkuttaa ihan liotinta (crc quickleen) tai crc 5-56?
Voiko sinne suihkuttaa ihan liotinta (crc quickleen) tai crc 5-56?
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Voi, quickleenia vaikka ensin ja sitten lopuksi pikku suihkaus crc:tä voitelemaan.
VNT-kellolle ei oikein hyvin nää purkamatta, mutta jos sieltä ääniä kuuluu niin liikkuuhan se. Olisi tietysti hyvä nähdä että liikerata on normaali.
VNT-kellolle ei oikein hyvin nää purkamatta, mutta jos sieltä ääniä kuuluu niin liikkuuhan se. Olisi tietysti hyvä nähdä että liikerata on normaali.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Eipä auttanut putsaus ei. Nyt tais loppua osaaminen tän suhteen ja hermot siinä rinnalla...