Tech2 tai OP-com siilinjärvi
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 20:23
- Paikkakunta: Vantaa
Tech2 tai OP-com siilinjärvi
Hakusessa olisi otsikon mukaisen laitteen omistaja Siilinjärven lähistöllä pikadiagnostiika apuun, kun sid:in tulee abs/tcs/esp + rattilukko probleema.
Nyt jo 4. päivä peräkkäin. Tarkistettu abs:n vieressä olevat pistokkeet.
J Puurunen
Vantaa/Siilinjärvi
0503391982
Autona 9-3 ss aero -03
Nyt jo 4. päivä peräkkäin. Tarkistettu abs:n vieressä olevat pistokkeet.
J Puurunen
Vantaa/Siilinjärvi
0503391982
Autona 9-3 ss aero -03
9-3 ss Aero FF -03
#5802
#5802
Re: Tech2 tai OP-com siilinjärvi
Ihan ensimmäinen diagnoosi.
Onko akku kuinka vanha (milloin vaihdettu aivan uuteen)?
Onko akku kuinka vanha (milloin vaihdettu aivan uuteen)?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Tech2 tai OP-com siilinjärvi
Lähistö on suhteellinen käsite, mutta minulta täällä Iisalmessa löytyy tech2.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 20:23
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tech2 tai OP-com siilinjärvi
5. päivä
Akussa merkintä 8/10 ja IKH:n testeri sanoi 82% ja akun kunto hyvä.
Nopeus- ja kilometrimittari näyttää oikein.
Kuinkakohan tarkka tuo on noista renkaista, kun tuli uusittua eturenkaat, niin tuli erikokoiset kuin taka-akselilla (215/50 vs. 225/45).
Mahtaakohan noilla ei-merkkiliikkeen testereillä päästä riittävän syvälle saabin sielunelämään, että osais kertoa mikä on vika..?
Motonetin loggaava obd ei ainakaan..
Välillä vika tulle heti kun käynnistää, väillä taas pääsee n. kilometrin..
Jatketaan hutkimuksia..
Korjattu rengaskokoja.
Akussa merkintä 8/10 ja IKH:n testeri sanoi 82% ja akun kunto hyvä.
Nopeus- ja kilometrimittari näyttää oikein.
Kuinkakohan tarkka tuo on noista renkaista, kun tuli uusittua eturenkaat, niin tuli erikokoiset kuin taka-akselilla (215/50 vs. 225/45).
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Mahtaakohan noilla ei-merkkiliikkeen testereillä päästä riittävän syvälle saabin sielunelämään, että osais kertoa mikä on vika..?
Motonetin loggaava obd ei ainakaan..
Välillä vika tulle heti kun käynnistää, väillä taas pääsee n. kilometrin..
Jatketaan hutkimuksia..
Korjattu rengaskokoja.
Viimeksi muokannut pullakuski, Pe Heinä 12, 2013 16:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 ss Aero FF -03
#5802
#5802
Re: Tech2 tai OP-com siilinjärvi
Että ei ois pyöränanturin piuha poikki?
OP-com löytyy iteltä tästä Juankoskelta, käyttö tosin vielä vähän hakusessa kun ei paljoa ole tarvinnut mutta toimiva jokatapauksessa![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
OP-com löytyy iteltä tästä Juankoskelta, käyttö tosin vielä vähän hakusessa kun ei paljoa ole tarvinnut mutta toimiva jokatapauksessa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 20:23
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tech2 tai OP-com siilinjärvi
Käytin päivällä takarenkaita irti, mutta siellä ei näkyny mitään omituista.
Siis ei näkynyt, mutta tuntui ja kuului. Kuskin puolen takajarrulevyä heilutellessa edestakaisn tuli pieni kolina (klonk, klonk) vaikka piti paloista kiinni ja levyn ruuvi paikoillaan ja kireällä..
Johtosuojatkin näytti olevan kiinni..
Jatketaan...
Siis ei näkynyt, mutta tuntui ja kuului. Kuskin puolen takajarrulevyä heilutellessa edestakaisn tuli pieni kolina (klonk, klonk) vaikka piti paloista kiinni ja levyn ruuvi paikoillaan ja kireällä..
Johtosuojatkin näytti olevan kiinni..
Jatketaan...
9-3 ss Aero FF -03
#5802
#5802
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 20:23
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tech2 tai OP-com siilinjärvi
Lauantaina kävin Iisalmessa `Tobbanan` luona Techissä ja löytyi vasemmasta etupyörästä ABS-piirin maavika.
Sen jälkeen käytin k.o. renkaan irti, mutta ei sieltä mitään erikoista löytyny. Irroitin anturille tulevan liittimen ja virrat päälle, vika oli vieläkin. Laitoin hyppyjohdon tulopiuhaan ja vika on vieläkin -> piuha vika?
Onko jollakin tietoa napajärjestystä siihen isoon liittimen abs-jakopalikkaan, jos sieltä mittailis piuhojen kuntoa anturille menevään liittimeen.
Sen jälkeen käytin k.o. renkaan irti, mutta ei sieltä mitään erikoista löytyny. Irroitin anturille tulevan liittimen ja virrat päälle, vika oli vieläkin. Laitoin hyppyjohdon tulopiuhaan ja vika on vieläkin -> piuha vika?
Onko jollakin tietoa napajärjestystä siihen isoon liittimen abs-jakopalikkaan, jos sieltä mittailis piuhojen kuntoa anturille menevään liittimeen.
9-3 ss Aero FF -03
#5802
#5802
Re: Tech2 tai OP-com siilinjärvi
Jos anturin johtosarjassa on katkos tai anturi rikki, tulee periaatteessa tuo "maadoitusvika".
Abs-yksikkö syöttää anturille käyttöjännitteen toista johdinta pitkin ja toinen johdin on maadoitusjohdin. Tämä maadoitusjohdin on samalla signaalijohdin, koska se ei mene suoraan maihin vaan maadoituu alasvetovastuksen kautta abs-yksikön sisällä.
Anturi on tyypiltään MRE-anturi, jossa sen ottama virta muuttuu, kun pyörännavan magneetit liikkuvat anturin magnetoresistiivisen materiaalin läheltä. Anturi siis antaa muuttuvaa virtaviestiä pyörän pyöriessä. Abs-yksikön sisällä olevan alasvetovastuksen avulla virtaviesti muutetaan jänniteviestiksi, kun anturin virta aiheuttaa vastuksessa jännitehäviön. Jännite vaihtelee n. 1V <-> 2V.
Käytetyllä anturityypillä pystytään tunnistamaan hyvinkin tarkasti renkaan pyöriminen myös hyvin pienillä pyörimisnopeuksilla. Ja virta-/jänniteviestin suuruus (amplitudi) ei ole riippuvainen pyörimisnopeudesta, toisin kuin perinteisillä induktiivisilla antureilla.
Jos tosiaan oletetaan, että johtosarja anturille on poikki tai anturissa katkos (rikki), on tuon alasvetovastuksen jännitehäviö nolla. Se siis ikäänkuin on "maissa".
Tyypillisesti näitä johtosarjavikoja tulee ja johdot voivat olla hapertuneet poikki lähes näkymättömistä paikoista. Ikävä puoli näissä MRE-antureissa on se, että niitä ei voi oikein mitenkään kunnolla testata esim. yleismittarilla tmv. Pitää vain sitten vaihtaa anturi, jos johtosarja on varmasti todettu ehjäksi.
ps. ABS-yksikön liittimen navat 19 ja 20 ovat vasemman etupyörän nopeusanturille.
Abs-yksikkö syöttää anturille käyttöjännitteen toista johdinta pitkin ja toinen johdin on maadoitusjohdin. Tämä maadoitusjohdin on samalla signaalijohdin, koska se ei mene suoraan maihin vaan maadoituu alasvetovastuksen kautta abs-yksikön sisällä.
Anturi on tyypiltään MRE-anturi, jossa sen ottama virta muuttuu, kun pyörännavan magneetit liikkuvat anturin magnetoresistiivisen materiaalin läheltä. Anturi siis antaa muuttuvaa virtaviestiä pyörän pyöriessä. Abs-yksikön sisällä olevan alasvetovastuksen avulla virtaviesti muutetaan jänniteviestiksi, kun anturin virta aiheuttaa vastuksessa jännitehäviön. Jännite vaihtelee n. 1V <-> 2V.
Käytetyllä anturityypillä pystytään tunnistamaan hyvinkin tarkasti renkaan pyöriminen myös hyvin pienillä pyörimisnopeuksilla. Ja virta-/jänniteviestin suuruus (amplitudi) ei ole riippuvainen pyörimisnopeudesta, toisin kuin perinteisillä induktiivisilla antureilla.
Jos tosiaan oletetaan, että johtosarja anturille on poikki tai anturissa katkos (rikki), on tuon alasvetovastuksen jännitehäviö nolla. Se siis ikäänkuin on "maissa".
Tyypillisesti näitä johtosarjavikoja tulee ja johdot voivat olla hapertuneet poikki lähes näkymättömistä paikoista. Ikävä puoli näissä MRE-antureissa on se, että niitä ei voi oikein mitenkään kunnolla testata esim. yleismittarilla tmv. Pitää vain sitten vaihtaa anturi, jos johtosarja on varmasti todettu ehjäksi.
ps. ABS-yksikön liittimen navat 19 ja 20 ovat vasemman etupyörän nopeusanturille.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 20:23
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tech2 tai OP-com siilinjärvi
Kiitokset `petrisa` noista numeroista.
Mutta ei niillä tehnytkään mitään, kun ei liittimeen ole merkattu noita numerointeja..
Mittasin piuhat ja enkä niihin mitään vikaa saanut aikaiseksi. Soitto magneettiin (vantaalle) ja kysymään uuden navan hintaa, sanoi 449€, ja minä siihen: ei kiitos.
Tilasin seekpart24.com :ista SKF:n navan 188,80€ toimituskuluineen. Katotaas koska tulee..
Mutta ei niillä tehnytkään mitään, kun ei liittimeen ole merkattu noita numerointeja..
Mittasin piuhat ja enkä niihin mitään vikaa saanut aikaiseksi. Soitto magneettiin (vantaalle) ja kysymään uuden navan hintaa, sanoi 449€, ja minä siihen: ei kiitos.
Tilasin seekpart24.com :ista SKF:n navan 188,80€ toimituskuluineen. Katotaas koska tulee..
9-3 ss Aero FF -03
#5802
#5802
Re: Tech2 tai OP-com siilinjärvi
Motonetista saa hyvällä tuurilla FAG:in navan noin 120e.pullakuski kirjoitti:Kiitokset `petrisa` noista numeroista.
Mutta ei niillä tehnytkään mitään, kun ei liittimeen ole merkattu noita numerointeja..
Mittasin piuhat ja enkä niihin mitään vikaa saanut aikaiseksi. Soitto magneettiin (vantaalle) ja kysymään uuden navan hintaa, sanoi 449€, ja minä siihen: ei kiitos.
Tilasin seekpart24.com :ista SKF:n navan 188,80€ toimituskuluineen. Katotaas koska tulee..
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008