Vinkki: alaväännöt hukassa?
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Aiheuttaako tämä venttiilin vuotaminen alavääntöjen puutetta vai ailahtelua vasteessa kaasuun vai molempia...
Itsellä SC -07 joka meinaa sammuilla paikaltaan lähtiessä ja hitaissa esim töyssyjen ylityksissä...?!
Itsellä SC -07 joka meinaa sammuilla paikaltaan lähtiessä ja hitaissa esim töyssyjen ylityksissä...?!
-9-3 sc Aero
ex -06 9-3 sc aut e85
ex -08 9-3 sc Tids
ex -07 9-3 sc e85
ex -06 9-3 sc aut e85
ex -08 9-3 sc Tids
ex -07 9-3 sc e85
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Kokeilitko?vili1 kirjoitti:Onko dieseleissä sama venttiili? Ainakin samanlainen näkyi meillä 1.9 TiD olevan. Tuollainen mokkula ja letkut. Voisi koettaa itsekin samaa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
En, kun en uskaltanut sitä irroittaa...jmaatta kirjoitti:Kokeilitko?vili1 kirjoitti:Onko dieseleissä sama venttiili? Ainakin samanlainen näkyi meillä 1.9 TiD olevan. Tuollainen mokkula ja letkut. Voisi koettaa itsekin samaa.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Vaihdoin tänään tämän alipaineletkun takaiskuineen ja kylläpä vaan turbo herää heti n. 500-700 kierrosta alempaa. 1800rpm alkaa nyt olla vetoja hyvin.
Jännä oli huomata, että myös jarrut ovat huomattavasti jämäkämmät ja paremmat...
Jännä oli huomata, että myös jarrut ovat huomattavasti jämäkämmät ja paremmat...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Niin onko tämä sama systeemi myös Tid:ssä? Onko kellään tietoa? Ja joku rohkea voi tietysti sen näköisen letkun irroitella ja tarkastaa menee ilma kumpaankin suuntaan. Meillä turbo tunuu heräävän josain 1700 rpm nurkilla dieselissä. Paljossakohan sen pitäisi heräillä?Pakari kirjoitti:Vaihdoin tänään tämän alipaineletkun takaiskuineen ja kylläpä vaan turbo herää heti n. 500-700 kierrosta alempaa. 1800rpm alkaa nyt olla vetoja hyvin.
Jännä oli huomata, että myös jarrut ovat huomattavasti jämäkämmät ja paremmat...
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Sama about 1700rpm omassakin.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Dieselissä ei moottorin hengityspuoli ole mitenkään yhteydessä jarrutehostimeen eli samaa vikaa ei voi esiintyä. Imusarjassahan ei ole koskaan (merkittävää) alipainetta, vain joko ilmankehän paine tai ahtopaine. Jarrutehostin tarvitsee alipaineen joka tehdään moottorivetoisella alipainepumpulla. Bensa-autossa on kaasuläppä ja kevyellä kuormituksella on imusarjassa alipaine jota hyödynnetään tehostimella.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Kiitos, eli siis ei ole mitään hyötyä tuota irroitella ja puhallella sinnejcarlson kirjoitti:Dieselissä ei moottorin hengityspuoli ole mitenkään yhteydessä jarrutehostimeen eli samaa vikaa ei voi esiintyä. Imusarjassahan ei ole koskaan (merkittävää) alipainetta, vain joko ilmankehän paine tai ahtopaine. Jarrutehostin tarvitsee alipaineen joka tehdään moottorivetoisella alipainepumpulla. Bensa-autossa on kaasuläppä ja kevyellä kuormituksella on imusarjassa alipaine jota hyödynnetään tehostimella.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Miten tuo merkittävä paine sitten määritellään... Kyllä siellä aikamoinen alipaine on koska hyvin herkästi sinne on menossa esim. liquid moly pullon korkit, tarpeeksi lähellä olevat rätit ym. Huomasin sen, kun suihkuttelin ko. aineella imusarjaa puhtaammaksi.jcarlson kirjoitti:Dieselissä ei moottorin hengityspuoli ole mitenkään yhteydessä jarrutehostimeen eli samaa vikaa ei voi esiintyä. Imusarjassahan ei ole koskaan (merkittävää) alipainetta, vain joko ilmankehän paine tai ahtopaine. Jarrutehostin tarvitsee alipaineen joka tehdään moottorivetoisella alipainepumpulla. Bensa-autossa on kaasuläppä ja kevyellä kuormituksella on imusarjassa alipaine jota hyödynnetään tehostimella.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Tässä keskustelussa on nyt käynyt vähän niin, että osa kirjoittaa dieselin ja osa bensan alaväännöistä tai niiden puutteesta. Ja sitten menee keskustelut ristiin ja sekaisinkin.
Molemmissa on tätä samaa ilmiötä, mutta aivan eri syistä.
Molemmissa on tätä samaa ilmiötä, mutta aivan eri syistä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Moro,
Mitenkäs sellanen oier 2.0T bensa vehkeessä, että cruise päällä tuntuu pientä seilaamista/nykytystä koko ajan. Onko kellään ollut vastaavaa oiretta ja olis tällä korjaantunu?
Mitenkäs sellanen oier 2.0T bensa vehkeessä, että cruise päällä tuntuu pientä seilaamista/nykytystä koko ajan. Onko kellään ollut vastaavaa oiretta ja olis tällä korjaantunu?
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Minulla oli tuota samaa ongelmaa 1.8t:ssä ja lopullisesti se korjaantui uusimalla kaasuläppäkotelon. Kaasuläppäkotelon putsaus auttoi myös mutta vain hetkeksi.
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Kuinka tuo putki on tuolla imusarjassa kiinni? Jäi vähän hämäräksi tuo kiinnitysmekanismi. Putki paikoillaan en saanut lämmitettyä riittävän hyvin ja venttiili ei osoittanut mitään irtoamisen merkkejä...
Onkohan mitään mahdollisuuksia saada uusi venttili paikoilleen, jos putken katkoo vanhan venttiilin molemmin puolin?
Onkohan mitään mahdollisuuksia saada uusi venttili paikoilleen, jos putken katkoo vanhan venttiilin molemmin puolin?
1.8t 2005
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Siinä liittimessä on valkoinen "nappi", mistä painamalla lukitus vapautuu ja putken voi vetästä imusarjasta irti. Aika kuumaks pitää tosiaan lämmittää se venttiilin pää, että putki irtoaa.
Re: Vinkki: alaväännöt hukassa?
Jaahas ei kyllä sattunut silmään mitään valkoista "nappia"... Pitänee katsella tarkemmin joku päivä, kun vaan kerkeis...karg kirjoitti:Siinä liittimessä on valkoinen "nappi", mistä painamalla lukitus vapautuu ja putken voi vetästä imusarjasta irti. Aika kuumaks pitää tosiaan lämmittää se venttiilin pää, että putki irtoaa.
1.8t 2005