![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Itsellä SC -07 joka meinaa sammuilla paikaltaan lähtiessä ja hitaissa esim töyssyjen ylityksissä...?!
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Kokeilitko?vili1 kirjoitti:Onko dieseleissä sama venttiili? Ainakin samanlainen näkyi meillä 1.9 TiD olevan. Tuollainen mokkula ja letkut. Voisi koettaa itsekin samaa.
En, kun en uskaltanut sitä irroittaa...jmaatta kirjoitti:Kokeilitko?vili1 kirjoitti:Onko dieseleissä sama venttiili? Ainakin samanlainen näkyi meillä 1.9 TiD olevan. Tuollainen mokkula ja letkut. Voisi koettaa itsekin samaa.
Niin onko tämä sama systeemi myös Tid:ssä? Onko kellään tietoa? Ja joku rohkea voi tietysti sen näköisen letkun irroitella ja tarkastaa menee ilma kumpaankin suuntaan. Meillä turbo tunuu heräävän josain 1700 rpm nurkilla dieselissä. Paljossakohan sen pitäisi heräillä?Pakari kirjoitti:Vaihdoin tänään tämän alipaineletkun takaiskuineen ja kylläpä vaan turbo herää heti n. 500-700 kierrosta alempaa. 1800rpm alkaa nyt olla vetoja hyvin.
Jännä oli huomata, että myös jarrut ovat huomattavasti jämäkämmät ja paremmat...
Kiitos, eli siis ei ole mitään hyötyä tuota irroitella ja puhallella sinnejcarlson kirjoitti:Dieselissä ei moottorin hengityspuoli ole mitenkään yhteydessä jarrutehostimeen eli samaa vikaa ei voi esiintyä.Imusarjassahan ei ole koskaan (merkittävää) alipainetta, vain joko ilmankehän paine tai ahtopaine. Jarrutehostin tarvitsee alipaineen joka tehdään moottorivetoisella alipainepumpulla. Bensa-autossa on kaasuläppä ja kevyellä kuormituksella on imusarjassa alipaine jota hyödynnetään tehostimella.
Miten tuo merkittävä paine sitten määritellään... Kyllä siellä aikamoinen alipaine on koska hyvin herkästi sinne on menossa esim. liquid moly pullon korkit, tarpeeksi lähellä olevat rätit ym.jcarlson kirjoitti:Dieselissä ei moottorin hengityspuoli ole mitenkään yhteydessä jarrutehostimeen eli samaa vikaa ei voi esiintyä.Imusarjassahan ei ole koskaan (merkittävää) alipainetta, vain joko ilmankehän paine tai ahtopaine. Jarrutehostin tarvitsee alipaineen joka tehdään moottorivetoisella alipainepumpulla. Bensa-autossa on kaasuläppä ja kevyellä kuormituksella on imusarjassa alipaine jota hyödynnetään tehostimella.
Jaahas ei kyllä sattunut silmään mitään valkoista "nappia"... Pitänee katsella tarkemmin joku päivä, kun vaan kerkeis...karg kirjoitti:Siinä liittimessä on valkoinen "nappi", mistä painamalla lukitus vapautuu ja putken voi vetästä imusarjasta irti. Aika kuumaks pitää tosiaan lämmittää se venttiilin pää, että putki irtoaa.