Jarrulevyt

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Nico
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: La Syys 16, 2006 08:49
Paikkakunta: Littoinen

Re: Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Nico »

Tai sitte ostaa Brembot vaikka ihan Suomesta.
www.osamies.fi
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Nitzgu kirjoitti:Tuota minäkin mietin. Yhtenä vaihtoehtona ihan päinvastainen elikäs EPC Turbo Groovet levyinä ja orkkis palat.
En tiedä EBC:n levyjen kestosta, mutta itse "pilasin" saabin omilla paloilla nuo blackdiamondin levyt :( ilmeisesti jotenkin pehmeämmät kuin muut. Mutta tuo levyn ulkoreunan pykälän kasvu loppui EBC:n punaisilla. Orkkis palat oli vajaa puolivuotta alla uusilla levyillä. Eikä ollut rata-ajossa tai muutenkaan aktiivisempaa jarruttelua.

Mieluummin ehkä niin päin, että peruslevyt ja "paremmat" palat tai sitten koko satsi reikää/uraa ja erikoisempaa palaa :)
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Nitzgu kirjoitti:Tuota minäkin mietin. Yhtenä vaihtoehtona ihan päinvastainen elikäs EPC Turbo Groovet levyinä ja orkkis palat.
Hyvin tälläinenkin yhdistelmä toimii. Tosiaan kuten mainitsin niin itellä on nuo pagidin palat. Vuoden normiajoa kilsoja tuli about 25-30tkm ja siihen päälle 2 ratapäivät ahvenistolla ja kemoralla niin sitten joutui vaihtamaan palat. Levyinä nuo EBC:n turbogroovet näyttävät kestävän hyvin kovaakin käyttöä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Täälläkin on toiset palat menossa orkkistavaraa ja levyissä on jo hyvät pykälät, vaikka ei ole kuin 118500km mittarissa.
Tietysti tuo automaatti vielä rasittaa enemmän jarruja.
Radalle tuota ei ole tullut vietyä vahingossakaan... :D
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja TKL »

Itsellä oli EBC:n turbogroovet + Ultimax palat jotka on lähimpänä orggispaloja EBC:ltä. Ei muuta valittamista kuin että tiukoissa jarruissa piti tupaan asti melkoista ääntä.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
pullakuski
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 20:23
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja pullakuski »

Moro. Itse tilasin jarruni partsforsaab:ilta taakse tulossa tämmöset: http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3597 ja eteen tulossa nämä: http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3384

OT:
Nyt yrittänyt asennella noita takajarruja paikoilleen, mutta eivät mene paikoileen :(
Pala-levy yhdistelmä n. 6mm paksumpi kuin satulan kolo vaikka mäntä pohjassa..
Hyviä ideoita mikä mättää ja onko jollakulla gm:n osanumeroo noille takapaloille? (jos on vaikka tuleet liian paksut tai jotain..)

Itse itselleni vastaten: joku rane vaihtanut apparin puolelle `kiinteän`levyn satulan, kun pitäisi olla tuuuletetun levyn satula. ....KELEEN APINA.
9-3 ss Aero FF -03
#5802
Ruilen
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Maalis 20, 2013 21:02

Re: Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Ruilen »

Eikös noita paloja ja levyjä saa myös Motonetistä..?
9-3 SS Aero, 93X
ezku
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 16:24
Paikkakunta: espoo

Re: Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja ezku »

Brembon levyt tuli ostettua kotimaasta pari vuotta sitten...
Black 9-3 SS 2.0t 2003 #5374
EX: JetBlack 9-3 SS 1.8t 2009 Vector BioPower st1 +Aeropackage
Nypa
"Viggen"
Viestit: 515
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 17:20
Paikkakunta: Turku

Re: Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Nypa »

Eilen pistin tilaukseen originellit levyt (285mm + 278mm) paloineen Neobrothersista. 150GBP + 40 postikuluja eli luokkaa 220e. EBC:n turbogroovet ois muuten varmaan ollut valinta, mutta tällä kertaa päätin säästää loput rahoista. Eiköhän se auto noilla tästä eteenpäinkin pysähdy.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Kohta puoliin joutuu uusimaan myös koko kierroksen.

Täytys tässä tutkailla jotain sellaista vaihtoehtoa, joka ei sotkis noita vanteita niin pahasti.
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

apu,apupoika kirjoitti:
Täytys tässä tutkailla jotain sellaista vaihtoehtoa, joka ei sotkis noita vanteita niin pahasti.
Voin suositella EBC:n RedStuffeja. Pysyy todella puhtaana. :)
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Itse tilasin juuri EBC:n GreenStuffia edullisesti Suomesta:

http://www.jarrupalat.fi

Tuolta myös levyjä, hinnat oli mielestäni kohdallaan..? Sisältäen toimituskulut.
773E
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 06, 2012 03:01

Re: Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja 773E »

SA9000AB kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti:
Täytys tässä tutkailla jotain sellaista vaihtoehtoa, joka ei sotkis noita vanteita niin pahasti.
Voin suositella EBC:n RedStuffeja. Pysyy todella puhtaana. :)
Sama täällä. EBC RedStuffit pelannu oikein hyvin.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Nyt sain vasta GreenStuffit orkkislevyille asennutettua, ero on heti huomattava. Tosin on menossa vielä Brake-in kuorrutus, mutta silti..
tuomjussi
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 09:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: Jarrulevyt

Viesti Kirjoittaja tuomjussi »

Ihan uteliaisuuttani kysyn. Teillä kun on jarrut parantuneet, niin miten olette mitanneet eron alkuperäisin. Montako metriä esim 100.n vauhdista jarrutusmatka lyhenee ?

Tämäei ole mitään v.tuilua, ihan haluan selvittää muutoksen hyödyn. Onhan muutkin oltava kuin puhtaana pysyvät vanteet?
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
Vastaa Viestiin