Saab 9-3 v 2006 ei käynisty
Saab 9-3 v 2006 ei käynisty
Elikkäs vuosimallia 06 oleva 9-3 farkku teki temput eilen eikä käynisty..Ensin mikä pisti tilmään oli ajotietokoneen näytössä oleva kello nollaantunut, näytti pelkkiä viivoja..Avaimen kun laittaa virtalukkoon ei kuulu sitä tuttua ja turvallist naks ääntä joka lienee tarkoittaa ajonesto ei lähde pois päältä.. tosin ratti kääntyy vaikka avain ei ole virtalukossakaan,eikös täässä pitäisi sähköinen ajonesto olla? No sitten kun kääntää virta avaimesta startaten kuuluu naks naks vaan..kojetauluun tulee ihan normaalisti virrat ja check ok näyttää ajotietsikka.. akun -napa ollu 15 min iriti eikä auttanut,vara-avainkaa ei auttanut ongelmaan.. pliis helppiä tarvii hän
Re: Saab 9-3 v 2006 ei käynisty
Akkusta loppunut mehut? Oma 9-3ss päästi silloin nämä naks naks äänet.
Sent from my LT26i using Tapatalk 2
Sent from my LT26i using Tapatalk 2
Re: Saab 9-3 v 2006 ei käynisty
jotaa karvan päälle 12v näytti mittaril..koitettiin hetki ladatakkin sitä mut ei vaikutusta..en sit tiää paljon tuo tarvinnee virtaa lähteäkseen käyntiin.. Eikö sullakaan sit toiminu se ajoneston vapautus kun laitoit avaimen virtalukkoon silloin?
Re: Saab 9-3 v 2006 ei käynisty
Äidin 9-3:ssa oli kuukausi sitten samat oireet, ja korjaantui uudella akulla.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saab 9-3 v 2006 ei käynisty
Täältä myös ääni sille, että akku on sipannut. Kaverin Aero on saatu samaan tilaan pari kertaa tossa pihalla säädellessä avaimet virtalukossa ja omassa oli samat ongelmat myös vanhalla akulla viime syksynä.
Re: Saab 9-3 v 2006 ei käynisty
Ja myös akkua veikkaan eli uutta akkua kehiin aluksi ja sitten ihmettelyä jos ei auta Omat oireet erittäin saman tyyppisiä, mulla vaan täysin hiljaista, mitään ei tapahtunut avainta käännettäessä. Alkuperäinen akku silloin 8 vuotta vanha.
Räpelletty mobiilisti...
Räpelletty mobiilisti...
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Saab 9-3 v 2006 ei käynisty
kiitoksia vinkeistä, pitää tänään iltasella koittaa uudella akulla, kun naapurilla semmoin ylimääräsenä löytyy nurkista.. jos ei auta niin tuun tänne taas huutelee apuu =). eka saabbi mulla ja ollut vasta 3kk niin en ymmärrä viel tuon auton sielunelämästä mitään.
Re: Saab 9-3 v 2006 ei käynisty
Tosi tarkka on kyllä volteista tämä 9-3.
Sent from my LT26i using Tapatalk 2
Sent from my LT26i using Tapatalk 2
Re: Saab 9-3 v 2006 ei käynisty
Noin 5v vuoden välein alan katsomaan akkuvaihtoehtoja, vaikka vanha yhä toimisi.
Akku on helppo vaihtaa ja pieni kuluerä vrt että jää autolla jonnekin juuri silloin
kun ei vaan sovi. Toki auto voi jäädä ruutuun muistakin tekn. syistä, mutta tuo
akkutilanne ja polttoaine tankissa on kyllä helpoimmasta päästä välttää se.
Toivottavasti lähtee uudella akulla.
Tiedä kuinka hyvin nykyään merkinnät on akuissa milloin hapotettu/otettu käyttöön,
tuo oli ennen aika normia että löytyy?
Akku on helppo vaihtaa ja pieni kuluerä vrt että jää autolla jonnekin juuri silloin
kun ei vaan sovi. Toki auto voi jäädä ruutuun muistakin tekn. syistä, mutta tuo
akkutilanne ja polttoaine tankissa on kyllä helpoimmasta päästä välttää se.
Toivottavasti lähtee uudella akulla.
Tiedä kuinka hyvin nykyään merkinnät on akuissa milloin hapotettu/otettu käyttöön,
tuo oli ennen aika normia että löytyy?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Saab 9-3 v 2006 ei käynisty
torque kirjoitti:Noin 5v vuoden välein alan katsomaan akkuvaihtoehtoja, vaikka vanha yhä toimisi.
Akku on helppo vaihtaa ja pieni kuluerä vrt että jää autolla jonnekin juuri silloin
kun ei vaan sovi. Toki auto voi jäädä ruutuun muistakin tekn. syistä, mutta tuo
akkutilanne ja polttoaine tankissa on kyllä helpoimmasta päästä välttää se.
Toivottavasti lähtee uudella akulla.
Tiedä kuinka hyvin nykyään merkinnät on akuissa milloin hapotettu/otettu käyttöön,
tuo oli ennen aika normia että löytyy?
en merkinnöistä muista mitään, mutta GM oli akun merkki, joten noinkohan on alkuperäinen vielä =)
Re: Saab 9-3 v 2006 ei käynisty
Akkuhan se näissä monesti taitaa tuolla tavalla oireilla, vaikka kuinka pitäisi olla jännitteet kunnossa .
9³ SC 1.8t
Re: Saab 9-3 v 2006 ei käynisty
ja uuden akun kiinnitettyäni auton toimi kun junan vessa..ainut et ajonesto ei alkanu alus toimimaan mut 10km lenkin ajettuani ja kotii tullessa sammutin auton nii sekin alko toimiin suur kiitokset kaikille avunannost..tuskin ikinä oisin ite osannu alkaa akkua epäilee
Re: Saab 9-3 v 2006 ei käynisty
Hyvä, että tuli kuntoon.
Jälleen kerran osoitus siitä mitä huono akku tekee.
Vielä sellainen pieni lisäkommentti, että ajonesto on kyllä toiminut käynnistyksen (ei käynnisty) osalta koko ajan, mutta rattilukko ei (olisi voinut hinata pois).
Jälleen kerran osoitus siitä mitä huono akku tekee.
Vielä sellainen pieni lisäkommentti, että ajonesto on kyllä toiminut käynnistyksen (ei käynnisty) osalta koko ajan, mutta rattilukko ei (olisi voinut hinata pois).
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab 9-3 v 2006 ei käynisty
Mulla kävi aivan vastaavanlaisesti tänään. Sinänsä hyvä tuuri että päätti lopettaa toimintansa kotipihaan eikä mitään kovin pakottavaa menoakaan ollut.
Mutta, jääkö tuosta jotain vikakoodeja jotka olisi syytä lukea tai nollata. Sidiin tuli joku ilmoitus hetkeksi mutten kerennyt lukemaan mitä siinä oli ja sen koommin ilmoitusta ei ole näkynyt. Ja jos Järvenpäässä jollain on vaikkapa op-com tai tech2 niin voi ilmoittautua.
Motonetista siis hain uuden Boschin akun ja nyt pelittää...
Edit. Vanhassa akussa oli muuten Saabin tekstit, liekkö alkuperäinen. Kovin paljoa ei tosin näemmä etukäteen varoittele. Me ajetaan pääasiassa ihan lyhyitä matkoja jolloin akku ei paljoa ehtine latautua ja silti viime talvena joka kerta lähti kuin palmun alta käyntiin.
Mutta, jääkö tuosta jotain vikakoodeja jotka olisi syytä lukea tai nollata. Sidiin tuli joku ilmoitus hetkeksi mutten kerennyt lukemaan mitä siinä oli ja sen koommin ilmoitusta ei ole näkynyt. Ja jos Järvenpäässä jollain on vaikkapa op-com tai tech2 niin voi ilmoittautua.
Motonetista siis hain uuden Boschin akun ja nyt pelittää...
Edit. Vanhassa akussa oli muuten Saabin tekstit, liekkö alkuperäinen. Kovin paljoa ei tosin näemmä etukäteen varoittele. Me ajetaan pääasiassa ihan lyhyitä matkoja jolloin akku ei paljoa ehtine latautua ja silti viime talvena joka kerta lähti kuin palmun alta käyntiin.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05