Ostin 9-3:sen, nyt muutamia kysymyksiä..
Ostin 9-3:sen, nyt muutamia kysymyksiä..
Niinhän siinä kävi että 9-3 vm. 2008 1.8t tarttui Laakkoselta 3vk sitten matkaan.
Muuten ollut mutkatonta matkaa mutta muutama kysymys olisi kuitenkin;
1. Kun auton starttaa esim. yön yli seisottua, auto nostaa kierroksia (ikäänkuin ryyppy päällä) johonkin 1200 - 1300 rpm. Kierrokset kuitenkin seilaa jonkin verran tässä kohtaa, tuskin mikään vika kyseessä?
2. Ajon jälkeen kun pysähtyy esim. liikennevaloihin, kierrokset tippuu 1000 rpm kohdalle ja kohta siitä vielä alaspäin. Tämä tuntuu tärinänä rattiin ja penkkiin, ilmeisesti ominaisuus tämäkin? Autoja koeajellessa vm. 2007 9-3:ssa oli sama ominaisuus.
3. Viikonloppuna joku vatipää oli potkaissut apukuskinpuoleisen sivupeilin kuvun irti, kävin tänään Metroautossa ja meinasivat että koko peilin kiinnikkeineen päivineen voi joutua vaihtamaan. Hinta töineen ja maalauksineen n. 800e, ei siinä mitään kun vakuutusyhtiö maksaa - mutta... Osia voi joutua odottamaan 4-6kk.
Onko muuta väylää peilin osien hankkimiseen, vaikkapa Ruotsista tai jotakin.
Peilimoottori kyllä toimii ja peili on ehjä, mutta onko kuvun kiinnikkeiden vastakappaleet..
Kiitos ja anteeksi, toivottavasti joku osaa vastata näihin kysymyksiin.
Pirun tyytyväinen kyllä Saabiin toistaiseksi ollut!
Muuten ollut mutkatonta matkaa mutta muutama kysymys olisi kuitenkin;
1. Kun auton starttaa esim. yön yli seisottua, auto nostaa kierroksia (ikäänkuin ryyppy päällä) johonkin 1200 - 1300 rpm. Kierrokset kuitenkin seilaa jonkin verran tässä kohtaa, tuskin mikään vika kyseessä?
2. Ajon jälkeen kun pysähtyy esim. liikennevaloihin, kierrokset tippuu 1000 rpm kohdalle ja kohta siitä vielä alaspäin. Tämä tuntuu tärinänä rattiin ja penkkiin, ilmeisesti ominaisuus tämäkin? Autoja koeajellessa vm. 2007 9-3:ssa oli sama ominaisuus.
3. Viikonloppuna joku vatipää oli potkaissut apukuskinpuoleisen sivupeilin kuvun irti, kävin tänään Metroautossa ja meinasivat että koko peilin kiinnikkeineen päivineen voi joutua vaihtamaan. Hinta töineen ja maalauksineen n. 800e, ei siinä mitään kun vakuutusyhtiö maksaa - mutta... Osia voi joutua odottamaan 4-6kk.
Onko muuta väylää peilin osien hankkimiseen, vaikkapa Ruotsista tai jotakin.
Peilimoottori kyllä toimii ja peili on ehjä, mutta onko kuvun kiinnikkeiden vastakappaleet..
Kiitos ja anteeksi, toivottavasti joku osaa vastata näihin kysymyksiin.
Pirun tyytyväinen kyllä Saabiin toistaiseksi ollut!
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
Re: Ostin 9-3:sen, nyt muutamia kysymyksiä..
Kierrosten lasku tyhjäkäynnillä on normaalia. ns. alennettu tyhjäkäynti päästöjen pienentämiseksi.
Osia kannattaa kyselle pro-carservice nimisestä paikasta jyväskylästä. MH toimittaa. http://www.pro-carservice.com/
Osia kannattaa kyselle pro-carservice nimisestä paikasta jyväskylästä. MH toimittaa. http://www.pro-carservice.com/
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ostin 9-3:sen, nyt muutamia kysymyksiä..
Kiitos vastauksesta!
Ajattelinkin tuon tyhjäkäynnin olevan ominaisuus.
Kävin kattelemassa tuota peiliä, näyttää siltä että peilirunko ja kiinnityskohdat ovat ehjät, joten pelkkä kuvun uusiminen riittäisi. Täytyy kysellä tuolta Pro Carservicestä kans.
Ajattelinkin tuon tyhjäkäynnin olevan ominaisuus.
Kävin kattelemassa tuota peiliä, näyttää siltä että peilirunko ja kiinnityskohdat ovat ehjät, joten pelkkä kuvun uusiminen riittäisi. Täytyy kysellä tuolta Pro Carservicestä kans.
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Ostin 9-3:sen, nyt muutamia kysymyksiä..
Sen verran tuosta "tärinästä" ettei omani SC MY07 kyllä tärise, mutta muuten kuulostaa ihan normilta. Ja jos et vielä ole kerennyt kysyä hitusen lisäpotkua autoon, niin ei muuta ku ilmotat paikkakunnan ja saat auton kulkemaan, siten kun sen kuuluisi
#6940
Re: Ostin 9-3:sen, nyt muutamia kysymyksiä..
Itseasiassa kävin ajamassa myös yhtä Combia, siinä ei tyhjäkäynti täristänyt mutta sedanissa kylläkin
Nottatuota lisäbuustia vähän miettinyt, ilmeisesti polttoainekulutus ei kasva sen myötä?
Nottatuota lisäbuustia vähän miettinyt, ilmeisesti polttoainekulutus ei kasva sen myötä?
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
Re: Ostin 9-3:sen, nyt muutamia kysymyksiä..
Stage1 tasolla se jopa laskee kun on enemmän vääntöä mitä käyttää.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Ostin 9-3:sen, nyt muutamia kysymyksiä..
Ei sen kyllä pitäs täristä tyhjäkäynnillä.
Onko automaatti??
Liian pienillä kierroksilla täristää "jarrua vasten" ja tyhjäkäyntiähän voi pienin pykälin nostaaniin että tärinä loppuu.
Onko automaatti??
Liian pienillä kierroksilla täristää "jarrua vasten" ja tyhjäkäyntiähän voi pienin pykälin nostaaniin että tärinä loppuu.
Re: Ostin 9-3:sen, nyt muutamia kysymyksiä..
Tohon voi pistää myös Stage 1 BioPower-softan. RE85:lla ajellessa kulutus kasvaa jonkin verran.jann3 kirjoitti: Nottatuota lisäbuustia vähän miettinyt, ilmeisesti polttoainekulutus ei kasva sen myötä?
Re: Ostin 9-3:sen, nyt muutamia kysymyksiä..
Tuo oma yksilö täristää ilman jarruakin, tuntuu selkeästi ratin ja penkin välityksellä.apu,apupoika kirjoitti:Ei sen kyllä pitäs täristä tyhjäkäynnillä.
Onko automaatti??
Liian pienillä kierroksilla täristää "jarrua vasten" ja tyhjäkäyntiähän voi pienin pykälin nostaaniin että tärinä loppuu.
Kun lähtee ajamaan, tärinä loppuu heti. Minkälainen operaatio tuo tyhjäkäynnin kierrosten nostaminen on?
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Ostin 9-3:sen, nyt muutamia kysymyksiä..
Tech2 osaajan luo ja säädetään tyhjäkäyntiä ekana vaikka 30r/min isommalle ja sitä rataa kokeilemalla. Jos siis vika pelkästään siinä että tyhjäkäynti on liian alhainen.
(Automaatissa liian voimakas vetokin jarrua vasten aiheuttaa värinöitä.)
(Automaatissa liian voimakas vetokin jarrua vasten aiheuttaa värinöitä.)
Re: Ostin 9-3:sen, nyt muutamia kysymyksiä..
Vielä kysymystä liittyen softaukseen;
Jos tuohon nyt ottaa sen stage1 ohjelman 150->180hp, kestääkö kytkin?
2.0t on sama kone ja 175hp, mutta onko kytkin sama kuin 1.8t:ssä? Asiasta varsin ristiriitaista tietoa liikkeellä.
Ts. paljonko 1.8t:n kytkin kestää vääntöä, onko tuolla stage1 ohjelmalla alkanut kytkin luistamaan?
Jos tuohon nyt ottaa sen stage1 ohjelman 150->180hp, kestääkö kytkin?
2.0t on sama kone ja 175hp, mutta onko kytkin sama kuin 1.8t:ssä? Asiasta varsin ristiriitaista tietoa liikkeellä.
Ts. paljonko 1.8t:n kytkin kestää vääntöä, onko tuolla stage1 ohjelmalla alkanut kytkin luistamaan?
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
Re: Ostin 9-3:sen, nyt muutamia kysymyksiä..
Pari raporttia on tullut meikälle asti tähän mennessä 1.8t 5v-manuaalin kytkimen luistamisesta stage 1-softalla ja molemmat on ollut RE85-käytöllä siinä vaiheessa. Osalla luistaa, osalla ei.. riippunee jonkin verran edellisistä käyttäjistä ja ajetuista kilometreistä.
Re: Ostin 9-3:sen, nyt muutamia kysymyksiä..
1,8t ja 2,0t on sama kytkin. 5-vaihteisessa etenkin heikko. Stage1:lla kyllä irtoaa enemmän kuin 180hv, reilut 200hv. Teho ei saa kytkintä luistamaan, mutta vääntö kyllä jos sitä ei rajoita. Yksilöitä nuo kytkimet on hyvin pitkälti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ostin 9-3:sen, nyt muutamia kysymyksiä..
Mun 2006-mallisen 150k ajettu 1.8t kytkin luisti heti tuolla stage 1 biopower softalla. Kannattaa varautua kytkimen vaihtoon...jann3 kirjoitti:Ts. paljonko 1.8t:n kytkin kestää vääntöä, onko tuolla stage1 ohjelmalla alkanut kytkin luistamaan?
Saab 9-3 SportCombi Aero XWD 2.0T 2009
Re: Ostin 9-3:sen, nyt muutamia kysymyksiä..
Eikä sinne kannata vakiokytkintä sitten enää laittaa, järkevin varmaan on 9-5 aeron kytkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com