6 Vaiht. Automaattin Nykäsy
6 Vaiht. Automaattin Nykäsy
Terve
Tuli hommattua 2007 1.9 tid saab 6v automaatilla.
Olen huomannut että kun auto on seissyt vähän aikaa paikallaan P asennossa. Kun sen jälkeen lähtee liikkeele ja vaihtaa D menee muutama sekuntti ennen kun auto nytkähtää eteenpäin.
Tämä tapahtuu usein kun auto on seissyt yön yli tai pidempi aika parkissa olleessaan.
Pakki vaihteessa ei ole viivettä ja normaalissa liikenteessä ei oikeen tule tilannetta missä tämä toistuu.
Onko kenelläkään ollu vastaavaa oiretta?
Tuli hommattua 2007 1.9 tid saab 6v automaatilla.
Olen huomannut että kun auto on seissyt vähän aikaa paikallaan P asennossa. Kun sen jälkeen lähtee liikkeele ja vaihtaa D menee muutama sekuntti ennen kun auto nytkähtää eteenpäin.
Tämä tapahtuu usein kun auto on seissyt yön yli tai pidempi aika parkissa olleessaan.
Pakki vaihteessa ei ole viivettä ja normaalissa liikenteessä ei oikeen tule tilannetta missä tämä toistuu.
Onko kenelläkään ollu vastaavaa oiretta?
Viimeksi muokannut TeamEetu, Pe Syys 27, 2013 18:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 6V Automaattin Nykäsy
Lootan venttiilikoneistossa kulumaa tai likaa, tai kaipaa softapäivitystä. Öljynvaihdostakin saattaa olla iloa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 6V Automaattin Nykäsy
Osaatteko suositella tampereen seudulla saab huoltoa joka osaa nämä laatikko ja muutkin huollot tehdä.
Metro autoa en haluaisi alkaa käyttää. Perheessä on yksi gm tuote ollu johon on metrolta hankittu palveluja.
Jakohihnan vaihto olisi nyt tämän syksyn ohjelmassa ja laatikko öljyn vaihto kilometrien mukaan.
Metro autoa en haluaisi alkaa käyttää. Perheessä on yksi gm tuote ollu johon on metrolta hankittu palveluja.
Jakohihnan vaihto olisi nyt tämän syksyn ohjelmassa ja laatikko öljyn vaihto kilometrien mukaan.
Re: 6V Automaattin Nykäsy
Takala Nokialla jos on vielä toiminnassa.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: 6V Automaattin Nykäsy
Kiitos vinkistä
Re: 6V Automaattin Nykäsy
Öljyt vaihdettu ja puhdistus aine laitettu öljyn mukaan. Laatikon käytös muuttui pehmeäksi. Tämä on tehty jo aikoja sitten autoon. Jäin miettimään laatikon venttiilien vaihtoa. Pitääkö koko laatikko avata että nämä saa näkyviin vai onko pohjankautta vaihdettavissa kuten takavetolaatikoissa? Olen jo tottunut valoista lähtiessä ennakoimaan hidasta laatikkoa. Ajovaihteen päälle kytkeminen on välillä sekunnin tai kahden viive kun jarrun päästää. Vauhdissa toimii siis normaalisti.
Re: 6V Automaattin Nykäsy
TeamEetu: mitä puhdistusainetta sinne laitettiin öljyn mukana ja laitettiinko vanhoihin öljyihin ja sitte hetken päästä uudet öljyt tilalle? Oletan, että itse laatikkoöljy oli sitä mitä joka paikassa suositellaan... joku Mobil ATF?!
Re: 6V Automaattin Nykäsy
En muista mitä se aine oli mutta uusiin öljyihin se laitettiin. RVS siellä oli hyllyssä kun pajalla kävin. Fortesta kuitenkin muistasin puhuneeni korjaamon kaverin kanssa. Useampi taksari oli sitä kokeillu ja toimivaksi todennu. Metroauton kanssa tekee yhteistyötä ja sieltä oli varmistanut öljyn.
Re: 6 Vaiht. Automaattin Nykäsy
Ei kestänyt forten vaikutus kuin 3000km. Taas alko tahmeet liikkeelle lähdöt. Pääseekö venttiilipöytään käsiksi ilman laatikon irrotusta?
Re: 6V Automaattin Nykäsy
Muistatko paljonko maksoi Takalalla?TeamEetu kirjoitti:En muista mitä se aine oli mutta uusiin öljyihin se laitettiin. RVS siellä oli hyllyssä kun pajalla kävin. Fortesta kuitenkin muistasin puhuneeni korjaamon kaverin kanssa. Useampi taksari oli sitä kokeillu ja toimivaksi todennu. Metroauton kanssa tekee yhteistyötä ja sieltä oli varmistanut öljyn.
Audi A5 3.0 S-line. Ex: Saab 9-3 SS -05 BioPower
Re: 6 Vaiht. Automaattin Nykäsy
En tiedä mitä maksaa takalalla en käytä kyseistä firmaa. Oli perlinen ja orivesi kun teki mulle koko homman moottori ja laatikkoöljyt + forte n.200-300€ en muista enää tarkkaan ja kuitti on nyt jo arkistossa. Kai tommosen hommaan osaa takalakin tehdä mutta metro-auto voi olla halvempi.
Re: 6 Vaiht. Automaattin Nykäsy
Kesällä Metro-autolla ei onnistuttu tekemään huuhtelemalla öljyjenvaihtoa ollenkaan. Ensin heiteltiin epämääräisiä aikamääreitä, jotka venyivät ja venyivät, ja sitten jossain vaiheessa kerrottiin että ei onnistu huuhteleminen. Hyvä saavutus 2,5 tuntiin Onneksi sentäs muutaman litran onnistuivat vaihtamaan.TeamEetu kirjoitti:En tiedä mitä maksaa takalalla en käytä kyseistä firmaa. Oli perlinen ja orivesi kun teki mulle koko homman moottori ja laatikkoöljyt + forte n.200-300€ en muista enää tarkkaan ja kuitti on nyt jo arkistossa. Kai tommosen hommaan osaa takalakin tehdä mutta metro-auto voi olla halvempi.
EDIT: Itsellä siis 5-vaihteinen loota.
Viimeksi muokannut TomiK, To Tammi 02, 2014 13:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Audi A5 3.0 S-line. Ex: Saab 9-3 SS -05 BioPower
Re: 6 Vaiht. Automaattin Nykäsy
Kyllä venttiilikoneistoon pääsee käsiksi ilman laatikon irrotusta http://www.youtube.com/watch?v=UeYAnF2KGYw
Senverran pitää ottaa komentoa takaisin että tuo linkki 5-pykäläiselle automaatille.
Senverran pitää ottaa komentoa takaisin että tuo linkki 5-pykäläiselle automaatille.
Re: 6 Vaiht. Automaattin Nykäsy
Katselin kyllä tuota vaihteistoa sillä silmällä että siihen pässee käsiksi kohtalaisen hyvin. Mutta en sen sisälle ole vielä aikasemmin nähnyt. Hyvä tietää että saa auki paikallaan ollessa. Kiitos ella
Laatikon öljyt vaihdetaan samaan tapaan kuulema kun volkkareissa. Näin mulle kerrottiin eli pohjaropusta. Uudet sieltä samasta sisään kun ropussa oleva holkki on paikallaan. Voin olla ymmärtänyt väärin.
Laatikon öljyt vaihdetaan samaan tapaan kuulema kun volkkareissa. Näin mulle kerrottiin eli pohjaropusta. Uudet sieltä samasta sisään kun ropussa oleva holkki on paikallaan. Voin olla ymmärtänyt väärin.
Re: 6 Vaiht. Automaattin Nykäsy
Noinhan ne öljyt varmaan ohjeen mukaan vaihdetaan. Öljyn vaihtuminen onkin sitten jo kyseenalaista. Juoksutustekniikalla saadaan kaikki öljy vaihdettua ja se tapahtuu lauhduttimen putkiston kautta. Vähän enemmän vie aikaa, mutta tunnin työn veloituksella siitäkin selviää. Itse öljy kustantaa selvästi suurimman osan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)