SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Baabel
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 17:27

Re: SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin

Viesti Kirjoittaja Baabel »

tarviiko olla canbus tekniikalla olevat ballastit? vai kelpaako normi ballasti?
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3098
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

käytä ohjelmoimassa uec:lle xenon asetus!
silloin pelaa ihan tavallinen ballasti!
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Lapasorsa
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2012 13:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin

Viesti Kirjoittaja Lapasorsa »

Riippuu ballastista. Itselläni heittelee tällähetkellä pitkissä tuota vikailmoitusta sidiin, mutta ballastien vaihdolla se hävisi. Vaihdoin siis vain väliaikaisesti lyhyiden ballastit pitkiin ja vikailmoitus hävisi ja siirtyi lyhkäsiin.
Saab 9-3 SS Aero -04
Baabel
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 17:27

Re: SS:ään jälkiasennus xenonit pitkiin

Viesti Kirjoittaja Baabel »

TÄÄLLÄ KYSYMYS!

Koitin eilen asentaa auton omiin pitkiin H7 sarjaa , onnistuen saamaan palamaan ne ja lisäpitkät samaan aikaan... Ongelmana on , että kytkin xenonit suoraan polttimon kantaan ja siitä suoraan vanhan metallialustan kanssa umpioon... No kaikki toimi hyvin , muuten mutta auton sidiin tuli valitus valoista... tämäkään ei vielä haitannut , vaan kun xenonit sammutetaan viiksestä.. ja koko auto sammutetaan , jää ballastit tikittämään kuin kellot.
Samalla jos lisäpitkien katkasija on konepellin alla auki asennossa , niin niitten rele naksuu koko aika vaikka autosta on ollut virta 20minuuttia siitä kun avain on otettu pois lukosta. Mikä voisi olla vika kirjoitan ALLE selkeämmän selityksen kytkennästä.

Aloitetaan lisäpitkistä ennen H7 xenonien asennusta omiin Umpioihin.

-Keulalta (lisäpitkiltä) tulee releen napaan 87 piuhat
-sitten tulee virta akulta sulakkeen napaan 30
-maapiuha tuli 86:n
- heräte tulee oikean puolisesta pitkien johdosta varastamalla...

toimi niin kauan hyvin kunnes , vaihettiin xenonit omiin umpioihin , jonka kytkennän kerron tässä alempana.

- Puretaan h7 halogen valo pois , kantoineen.. kanta laitetaan xenon polttimon kantaan.
- laitetaan polttimo paikalleen
- piuhat vanhan polttimon kantaan , ja toinen ballastin kantaa , josta tulee 3 johtoa lampulle...
-lisävaloille ryöstö on edelleen ennen polttimon vanhaa kantaa.

Pitäisikö väliin lyödä releitä , jotta saisi toimimaan kyseisen virityksen. Käsittääkseni ballastiin jää virta , ja se sykyttää virtaa sykkimällä lisävalojen releelle joka napsuu..

Jos joku viisas osaa neuvoa mikä on pielessä niin mukava olisi :)
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Vastaa Viestiin