Virtalukon fiksaus -03 1.8t
Virtalukon fiksaus -03 1.8t
Ongelmana on rattilukon ajoittainen(jatkuva) toimimattomuus.Epäilen kuitenkin ,että vika juontaa juurensa virtalukosta,mutta miten sen saa irti ja kontaktipinnat elvytettyä?Vaihdekepin juuresta sain peitelevyn irti,miten siitä eteenpäin?
Re: Virtalukon fiksaus -03 1.8t
On toi lontoonkieli vähän epävarmalla pohjalla ja jäi vähän epäselväksi,että tarviiko tech2 apuja käynnistykseen ton jälkeen?
Re: Virtalukon fiksaus -03 1.8t
Ei tarvitse techiä.
Virheet kirjoitettu tabletilla
Virheet kirjoitettu tabletilla
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Re: Virtalukon fiksaus -03 1.8t
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Virtalukon fiksaus -03 1.8t
Muistaakseni oli ihan mekaanista sisustuselementtien purkamista sieltä ja täältä ympäri keskikonsolin. Ruuvit talteen ja katot mistä minkäki otit. Virtalukkomöykky tais tulla alakautta jommalle kummalle puolen etujalkatilaa... virtajohto vaan irti ja uutta tilalle.
Virtalukkoja saa netista alle satasen, jopa uusia. Korjaamisesta en tiedä...
(Jos virtalukon vaihto ei auta, kannattanee vaihtaa rattilukko. Se on ehkä vielä vähän helpompi työnä, mutta vaatii Techin. Tech-harrastajat lienee pätevä apu tässä. Näitä saa kansa reippaasti alle satasen).
Mitkä mahtaa olla oireet?
Omat arvailut: Jos avain takertelee, eikä käänny virtalukossa tms, lienee syypää itse virtalukko ja sen kuluneisuus (tai CIM-moduuli). Jos rattilukko ei napsahda, syy lienee lukon karan/solenoidin (??) jumitus/takertelu, joka siis mekaanisesti kulunut. Rattilukko vaihtoon. Napsahtamattomuus voinee johtua myös CIM-moduulin oireesta (sähkövikaa).
Mulla loppui avaimen takertelu virtalukon vaihdolla ja rattilukon naksahtamisen epämääräisyys rattilukon vaihdolla![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Virtalukkoja saa netista alle satasen, jopa uusia. Korjaamisesta en tiedä...
(Jos virtalukon vaihto ei auta, kannattanee vaihtaa rattilukko. Se on ehkä vielä vähän helpompi työnä, mutta vaatii Techin. Tech-harrastajat lienee pätevä apu tässä. Näitä saa kansa reippaasti alle satasen).
Mitkä mahtaa olla oireet?
Omat arvailut: Jos avain takertelee, eikä käänny virtalukossa tms, lienee syypää itse virtalukko ja sen kuluneisuus (tai CIM-moduuli). Jos rattilukko ei napsahda, syy lienee lukon karan/solenoidin (??) jumitus/takertelu, joka siis mekaanisesti kulunut. Rattilukko vaihtoon. Napsahtamattomuus voinee johtua myös CIM-moduulin oireesta (sähkövikaa).
Mulla loppui avaimen takertelu virtalukon vaihdolla ja rattilukon naksahtamisen epämääräisyys rattilukon vaihdolla
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Virtalukon fiksaus -03 1.8t
Rattilukon vapauttamiseen ei käytetä virtalukon kontaktipintoja.
Ainoastaan yhtä kontaktia tarvitaan rattilukon kannalta antamaan heräte CIM:lle, kun virtalukkoon työnnetään avain. Tämä toiminto käynnistää avaimen tarkistuksen ja edelleen virta- ja rattilukon vapautuksen. Ja tämän virtalukon herätekontaktin voi testata vaikka työntämällä sormen lukkoon. Tulee sidiin "key not accepted" tjsp herja.
Ainoastaan yhtä kontaktia tarvitaan rattilukon kannalta antamaan heräte CIM:lle, kun virtalukkoon työnnetään avain. Tämä toiminto käynnistää avaimen tarkistuksen ja edelleen virta- ja rattilukon vapautuksen. Ja tämän virtalukon herätekontaktin voi testata vaikka työntämällä sormen lukkoon. Tulee sidiin "key not accepted" tjsp herja.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Virtalukon fiksaus -03 1.8t
Ei auttanut virtalukon avaus ja kontaktipintojen kiillotus.Ja konsolin muovithan ei nouse noilla ohjeilla. Ihan tuntui ,kuin jotain olis jäänyt korjausoppaasta pois.
Re: Virtalukon fiksaus -03 1.8t
Pitäisikö sen toimia noin? Kun minulla ei ainakaan tapahdu yhtään mitään tuolla konstilla.petrisa kirjoitti:Ja tämän virtalukon herätekontaktin voi testata vaikka työntämällä sormen lukkoon. Tulee sidiin "key not accepted" tjsp herja.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Virtalukon fiksaus -03 1.8t
Kyllä se mulla ainakin noin toimii.
Sormen työntämällä virtalukkoon painuu läppä sivuun ja samalla tuo virtalukko-CIM herää. Alkaa avaimen tunnistus ja kun siellä ei ole oikeaa avainta (sormi), niin avainta ei tunnisteta ja SID:iin tulee virheilmoitus (tarkkaa sanamuotoa en muista).
Kokeiltu on useasti tätä.
On tullut myös kokeiltua sitä, että pitääkin avainta vain lähellä virtalukkoa samalla kun työntää sormen virtalukkoon. Ja kas, avain tunnistetaan. Rattilukko napsahtaa pois päältä. En kuitenkaan alkanut kokeilemaan sormella vääntää virtoja päälle ja edelleen autoa käyntiin. Olisi kai sekin onnistunut.
Jos sen sijaan pitää vain virta-avainta lähellä virtalukkoa, ei tietenkään mitään tapahdu. Tuota mainitsemaani herätekontaktia, mikä on siinä läpässä, pitää myös aktivoida.
Ihmettelen kyllä suuresti Pakari, jos sulla SID:iin ei tule mitään ilmoitusta, kun "härnäät" virtalukkoa
. Oletko varmasti nyt työntänyt tarpeeksi syvälle
. Voit kokeilla vaikka jollain kynällä tmv.
Sormen työntämällä virtalukkoon painuu läppä sivuun ja samalla tuo virtalukko-CIM herää. Alkaa avaimen tunnistus ja kun siellä ei ole oikeaa avainta (sormi), niin avainta ei tunnisteta ja SID:iin tulee virheilmoitus (tarkkaa sanamuotoa en muista).
Kokeiltu on useasti tätä.
On tullut myös kokeiltua sitä, että pitääkin avainta vain lähellä virtalukkoa samalla kun työntää sormen virtalukkoon. Ja kas, avain tunnistetaan. Rattilukko napsahtaa pois päältä. En kuitenkaan alkanut kokeilemaan sormella vääntää virtoja päälle ja edelleen autoa käyntiin. Olisi kai sekin onnistunut.
Jos sen sijaan pitää vain virta-avainta lähellä virtalukkoa, ei tietenkään mitään tapahdu. Tuota mainitsemaani herätekontaktia, mikä on siinä läpässä, pitää myös aktivoida.
Ihmettelen kyllä suuresti Pakari, jos sulla SID:iin ei tule mitään ilmoitusta, kun "härnäät" virtalukkoa
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Virtalukon fiksaus -03 1.8t
Niin, noh en tiedä kauanko sitä lätkää pitää siellä pohjassa pitää mutta ainakaan 5 sekuntin pohjassa pitäminen ei tuota minkäänlaista liikehdintää missään (verrattuna siihen että lukko napsahtaa heti auki kun avaimen työntää lukkoon). Joten lopetin. Ei myöskään vaikka pitäisi avainta kiinni virtalukossa. Tulin juuri testaamasta. Enivei, parempi näin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Virtalukon fiksaus -03 1.8t
Kyllä mulla tulee heja sidiin, kun sormen tunkee virtalukkoon!
Avainta ei ole hyväksytty.
Avainta ei ole hyväksytty.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Virtalukon fiksaus -03 1.8t
Onko autossa muita vikoja? Itsellä pyörän nopeustiedon puuttuminen (ABS) aiheuttaa virtaulkon toimimattomuuden, tämä lukee myös WIS:ssä.
EX: 9³SS BioPower
Re: Virtalukon fiksaus -03 1.8t
Ei ole vikoja. Rattilukko toimii normaalisti avainta käyttämällä niinkuin kuuluukin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Virtalukon fiksaus -03 1.8t
Edit: siis rattilukko ei toimi minulla ABS-vian takia.
EX: 9³SS BioPower