![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Autolla ajettaessa 1. ja 2. toimivat moitteettomasti, kunnes 3. vaihde vaihtuu niin veto loppuu siihen. 3. vaihde on kuin vapaalla kierrättelisi. Koitin myös 4. ja 5. vaihdetta jotka toimivat normaalisti. Huoltoliikkeessä kertoivat käyneensä koeajolla heti huollon jälkeen, jolloin 3. vaihde oli luistanut huomattavasti etenkin reippaammissa kiihdytyksissä. Kun itse hain auton paria tuntia myöhemmin, ei 3. vaihteella saanut vetoa aikaiseksi ollenkaan.
Vastaavanlaisia tapauksia löysin muutamia muilta foorumeilta, joissa syynä oli ollut öljyn lisääminen väärästä reiästä, joka aiheuttaa 3-vaihteen toimimattomuuden, mutta huoltoliikkeen mukaan öljyt on vaihdettu oikealla tavalla mittatikun reiästä. Vaihdon yhteydessä vanhat öljyt olivat haisseet palaneelle ja muutenkin olivat heikohkossa kondiksessa. Liikkeen mukaan uudet öljyt voivat korostaa jo aiemmin ollutta piilevää vikaa (2.->3. vaihteelle luistaminen), jonka takia 3-vaihde ei enää toimi lainkaan.
Huoltoliike oli vaihtanut öljyt tyylillä proppu irti ja valutetaan tyhjäksi ja uudet öljyt tilalle. Olisiko tässä syy laatikon toimimattomuuteen? eli olisiko öljyt kuulunut vaihtaa kierrättämällä? ja jos olisi niin auttaakohan öljyjen uudelleen vaihto kierrättämällä asiaan näin jälkikäteen?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Entä tuleeko mieleen mitään muita syitä tämän tyyliseen vikaan? Itse en tosiaan ole mikään automekaanikko ja automaattilaatikoista ymmärrystä löytyy vielä huomattavasti vähemmän.
Hyvät neuvot tulevat tarpeeseen sillä isompi vaihdelaatikkoremontti tai uuden vaihtaminen hirvittää jo tässä vaiheessa!
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)