B207 koneen äärirajat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
avaittinen
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
Paikkakunta: Lahti

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja avaittinen »

19T for Saab 9-3 SS ported turbine and harder wastegate bolton.18T 6495: -16T 5495: -Write a comment what size you needNB. Replacement turbo sent within 10 days.
Mitä sanotte ton hinnasta sitten?
Ja kyllä väittää että on bolton. Toki dp menee vaihtoon ja 875cc suuttimet tulee. Likimain noilla meinasin päästä suht lähelle ainakin. Ampukaa jos olen väärässä ;)
9-3 Tids -08
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Todennäköisesti takaisin lähetettävän ahtimen pitää olla samaa mallliperhettä, kuin ostetun ahtimen. Kannattaa varmistaa asia putiikista. Jos korvausahdinta ei ole, siitä on yleensä selvinnyt puhtaalla rahalla, riippuu tietysti firman vaatimuksista.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja core2 »

Kysymykseen hinnasta voin sano vitut siitä, koska rele joka on bolton on wastegate bolton.18T.
En kyllä tajua tästäsen enempää kuin viis vuotias, skit resten använd 18 T det är tillräcklicg för dig.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
avaittinen
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
Paikkakunta: Lahti

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja avaittinen »

Kovasti väitti että pakosarjaan ei tarvitse tehdä muutoksia.
Tiedä sitten.
9-3 Tids -08
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja core2 »

avaittinen kirjoitti:Kovasti väitti että pakosarjaan ei tarvitse tehdä muutoksia.
Tiedä sitten.
itselläni on myös käsitys jotta muuta ei tarvita kuin vispilän muutos.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Mitenhän Volvon TD04HL-16T sopisi, jos nappaan mitsun ahtimesta pakopesän, joka sovitetaan Volvon runkoon. Pääsiskö tuolla ahtimella alhaalta heräävään, mutta n.300hp vetävään moottoriin? Rajoittavatko nuo B207L koneen nokat jo menoa?
EX: 9³SS BioPower
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja Pakari »

http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=1

Ei ainakaan tuon tuning päkin mukaan nokat rajottais ainakaan, mutta tiedä sitten. Ko. paketissa on juurikin 16T ahdin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Aivan, mites nuo mäntien ja kiertokankien kestot? +300hp vissiin jo Wössnerin männät, mutta mitä veivit kestävät?

Riittääkö Aeron nokissa nosto esim. 350hp asti ja miten ahdistavan nokat käyttäytyvät?
EX: 9³SS BioPower
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja hasha »

http://www.garaget.org/?car=292076

Tuossa on eväät 375hv/480Nm

Tämä auto oli myynnissä 83.000kr syksyllä. Enpä ehtinyt ajoissa kaupoille kun myyjä oli ehtinyt jo sopia aerofemmaan vaihdosta :cry:

Tuossa ilmeisesti nuo dekat pohjaa ja lisää olisi ollut otettavissa, mutta tiedä sitten. Maptun meinaa, että tuo xt-ahdin riittäisi 340hv. Tässä autossa hieman modattu xt-ahdin ja portattu pakosarja.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Sori ot. Mikä on saabin paras vapari kansi? Missä on paras virtaus?
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Eipä juuri ole myynnissä takoveivejä tähän B207 koneeseen, vain mäntiä. Olisi kiva kuulla mihin noilla vakioveiveillä pääsee väännön suhteen.
EX: 9³SS BioPower
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Mitä, ei veivejä ECOtecciin? Ei ehkä "takoveivejä", mutta H-profiili tuotteita kyllä, konehan on GM:n konsernituote ja laajalti käytetty. Lukaise vaikka tämä läpi ja jatka siitä, kyllä niitä kankia pitäisi löytyä. Googlessa kannattaa hakea ECOtec-sanalla, siihenhän moottori perustuu.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Kiitos linkistä!

Näinköhän vaan Saabi on käyttänyt yhtään omaa osaa tässä koneessa? " Keep in mind that SAAB uses their own “upgraded” internals so presumably our engines are good for a bit more before the rods die. "

Olisi kuulemma oma kansikin B207:ssa.
EX: 9³SS BioPower
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Joo, siis on Saab tuohon pistänyt paljon omaa osaamistaan, mikä on sitten konsernin sisällä jaettu muidenkin merkkien käyttöön. Ehkä myös siksi näitä osia on helppo etsiä muualtakin. Toivottavasti kaipaamasi osat löytyvät sopivaan hintaan.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Vaikea kyllä uskoa että eroja löytyisi Opelin, Cadillacin ja Saabin välillä 207E/L:n ollessa kyseessä. Luulisi olevan aika raskas ratkaisu noin kustannuksia ajatellen jos ei pystyttäisi samalla linjalla, tai samoilla osilla kasaamaan motteja tiuhaan tahtiin.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Vastaa Viestiin