Olisi kysymys tielle saabitietäjille. Eli ostin tuossa 6kk sitten -04 sportsedanin ja olen autoon ollut erittäin tyytyväinen so far. Alusta asti autossa on ollut semmoinen "vika", että tyhjäkäynti laskee kierrokset jonnekkin 600 tiettämiin ja alkaa tärisytttämään aika reilusti. Vikaa ei ilmene jos moottori ei ole lämmin. Mietin vaan tuossa, että voiko vika olla viallisessa vastaiskuventtiilissä mikä menee moottorilta jarrutehostimelle vai onko tietoa mistä tämä johtuu. Mikäli vika olisi tuossa venttiilissä niin olettaisi, että matalilla kierroksilla olisi tehot hukassa ja en ole semmoista itse huomannut. En ole venttiiliä vielä purkanut ja ajattelin kysyä täältä ennenkuin alan tuolla kylmässä purkamaan tuota letkua.
Auto on siis -04 sport sedan 2.0T 175hp versio.
-04 9-3 SS tyhjäkäynti
Re: -04 9-3 SS tyhjäkäynti
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: -04 9-3 SS tyhjäkäynti
Sen tyhjäkäynnin kuuluukin laskea. Se on ns. alennettu tyhjäkäynti päästöjen vähentämiseksi. Mutta täristys ei kuulu asiaan. Syystä tai toisesta kierrosluku on hieman liian alhainen. TECH2 laitteella, siis merkkitesterillä pystyy nostamaan tyhjäkäyntikierroksia.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: -04 9-3 SS tyhjäkäynti
Meikäl on tossa toisessa kolkissa lämpimänä tyhjäkäynti suunnilleen 550 kiekkaa minuutissa. Se ei kuiteskaan täristä yhtään, joten en oo nähny tarpeelliseks nostaa tyhjäkäynnin kierroslukua.