SID 1 ja SID 2

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vector
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 08:10

Viesti Kirjoittaja Vector »

Turbo Sensonic kirjoitti:9-3 SS:n SIDien välillä ei ole mitään fyysistä eroavaisuutta. Ainoastaan piirilevyllä oleva softa on erilainen, ihan kuten 9-3 1.8t:n ja 2.0t:n välillä ei ole muita eroavaisuuksia kuin moottoriohjainyksikön softa ja 2.0t:ssä on turbomittari kojelaudassa.
Niinpä. Tämä on kyllä ollut selvää. Tarkoituksena oli tiedustella, mitä oikeaa hyötyä tuosta päivittämisestä olisi? Luin tuolta, että tulee lisää toimintoja, mutta mitä? Omaa autoa hankkiessani ei ollut mitään puhetta kahdesta eri SIDistä...
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Vector kirjoitti:Varmaan vähän tyhmä kysymys, mutta mitä eroa SID1 ja SID2 välillä on?
Joitakin hatustamuistettuja eroja on että siihen tulee lisäominaisuutena mm. välimatkamittaus=kauanko kestää pisteestä A pisteeseen B ja jos olet jossain siinä välillä niin kauanko ajallisesti vielä kestää pisteeseen B sen hetkisellä ajonopeudella.

Tais olla vielä nopeusvaroitin, eli jos asetat siihen vaikka 120km/h niin se varoittaa sinun lähestyessäsi tätä vauhtia,= ei pääse vahingossa nopeus kasvamaan liian hurjiin sakkonopeuksiin.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Vector
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 08:10

Viesti Kirjoittaja Vector »

[quote="Saabanan]Joitakin hatustamuistettuja eroja on että siihen tulee lisäominaisuutena mm. välimatkamittaus=kauanko kestää pisteestä A pisteeseen B ja jos olet jossain siinä välillä niin kauanko ajallisesti vielä kestää pisteeseen B sen hetkisellä ajonopeudella.

Tais olla vielä nopeusvaroitin, eli jos asetat siihen vaikka 120km/h niin se varoittaa sinun lähestyessäsi tätä vauhtia,= ei pääse vahingossa nopeus kasvamaan liian hurjiin sakkonopeuksiin.[/quote]

No hyvä. Omasta siis taitaakin löytyä jos SID2 :mrgreen:
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

SID päivitys on autooni nyt tänään suoritettu techillä, ei ollut mitään ongelmia kun oli osaava huoltohenkilökunta.

Aikaa siinä meni noin puolituntia ja hinta 45euroa.

Kotimatka huollosta menikin nopiaa kun tutustui SID:iin tulleisiin lisäominaisuuksiin :D
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saabanan kirjoitti:SID päivitys on autooni nyt tänään suoritettu techillä, ei ollut mitään ongelmia kun oli osaava huoltohenkilökunta.

Aikaa siinä meni noin puolituntia ja hinta 45euroa.

Kotimatka huollosta menikin nopiaa kun tutustui SID:iin tulleisiin lisäominaisuuksiin :D
Missäs päivitit? Vien autoon takuukorjaukseen Variston Länsiautoon keskiviikkona 3.11. Saas nähdä, haluavatko päivittää tuon ajotietokoneen, vai pitääkö lähteä päivittämään sitä Tampereen Metro-Autoon :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Missäs päivitit? Vien autoon takuukorjaukseen Variston Länsiautoon keskiviikkona 3.11. Saas nähdä, haluavatko päivittää tuon ajotietokoneen, vai pitääkö lähteä päivittämään sitä Tampereen Metro-Autoon :wink:
Jouduin kans lähtiä omalta paikkakunnaltani Seinäjoelle SID päivitykseen missä on erinomainen Saab huolto = hyvä palvelu ja osaava henkilökunta.
Matkaa tuli 300km, mutta kokemukseni oman paikkakunnan Saab huollosta on valitettavasti aika huono, esim: SID asiasta heillä ei ollut minkäänlaista kiinnostusta, kuittasivat vaan että pitää vaihtaa suurinpiirtein kaikki osat ja maksaa vi#u¤ti. Ajan tästedes mielellään 150km mennentullen Seinäjoelle ihan palvelun vuoksi.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Meikäläisen auto on tällä hetkellä (3.11.2004 klo. 8.30-17.30) takuukorjauksessa. Samalla päivitetään SID1 :arrow: SID2. Päivitys maksaa kuulemma 50 euroa. Kumma juttu, että Länsiauto nyt sitten suostui tekemään tuon päivityksen, vaikka väittivät aikaisemmin kivenkovaan, että SIDiä ei pysty päivittämään. Ääni muuttui "kellossa" vasta, kun uhkasin viedä auton Tampereen Metro-Autoon SID -päivitykseen :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Turbo Sensonic kirjoitti:Meikäläisen auto on tällä hetkellä (3.11.2004 klo. 8.30-17.30) takuukorjauksessa.
Kerro ihmeessä mitä autossasi takuukorjataan :?: Eikai vaan kone leikannu kiinni :mrgreen:
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saabanan kirjoitti:Kerro ihmeessä mitä autossasi takuukorjataan :?: Eikai vaan kone leikannu kiinni :mrgreen:
Takuukorjauksia:

1. Ovikaiuttimet (molemmat) resonoi. Vasemmanpuolisesta kaiuttimesta tulee aika ajoin metallista särinää resonointiäänenä. Haluan, että ne korjataan takuuseen.
2. Vasemman A -pilarin kohdasta kuuluu välillä sirittävää ääntä, joka on erittäin epämiellyttävää. Korjaukseen.
3. Kun hain auton ja katsoin sitä ekan kerran kotipihalla, huomasin, että kuskin oven yläpuolella olevan kattotelineen kiinnikkeen peitemuovissa (se musta osa) on naarmu. Korjaukseen.
4. Pelkääjänpaikan penkin istuinosassa on uurre. Korjaukseen.
5. Autossa on paikkaussetti ja kompura varapyörän sijasta. Vaadin varapyörää, koska kukaan ei ole minulle aikaisemmin maininnut ko. asiasta, että voiko 9-3SS:ään valita joko varapyörän tai paikkaussetin auton tilauksen yhteydessä.
6. Autossa on HF -valmius, mutta mukana ei tullut minkäänlaisia ohjeita, kuinka kiinnittää HF -sarja auton piuhoihin (mikä piuha on mikäkin). Vaadin ohjeet.
7. Nyt on mennyt lähes kolme viikkoa siitä, kun olen hakenut tuon auton, ja vieläkään Länsiauto ei ole toimittanut minulle autooni tilaamaa CD -Smartslottia. Vaadin, että Smartslot toimitetaan minulle kahden päivän sisällä (aika, jonka menee tilatessa varaosia Saabin varaosakeskuksesta Ruotsista).

Eiköhän ne olleet siinä. Pikkujuttuja, mutta jos on maksanut autosta 30000 € (vaikkakin ne eivät ole mun rahojani, vaan firman), niin sillä hinnalla pitäisi saada nuo hommat korjattua.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Saabanan kirjoitti:Kerro ihmeessä mitä autossasi takuukorjataan :?: Eikai vaan kone leikannu kiinni :mrgreen:
Autossa on HF -valmius, mutta mukana ei tullut minkäänlaisia ohjeita, kuinka kiinnittää HF -sarja auton piuhoihin (mikä piuha on mikäkin). Vaadin ohjeet.
Jos saat tämän tiedon niin ainakin minä olisin kiitollinen jos laitat sen jakoon, en huomannut aikanaan kysellä moista tietoa vaikka HF-valmius laitettiin, viime aikoina on mielessä käynyt HF:n asennus (Bluetooth).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

SportSedan kirjoitti:Jos saat tämän tiedon niin ainakin minä olisin kiitollinen jos laitat sen jakoon, en huomannut aikanaan kysellä moista tietoa vaikka HF-valmius laitettiin, viime aikoina on mielessä käynyt HF:n asennus (Bluetooth).
OK, pistetään asian "korvan taakse". Palaan asiaan, jos/kun saan nuo ohjeet Länsiautosta. Olisi paljon helpompi asentaa tuo HF -setti, jos olisi ohjeet sitä varten. Olen asentanut samanlaisen HF -setin NG900:een, mutta siinä ei ollut HF -valmiutta, kuten tuossa 9-3 SS:ssa on.

HF -valmiudesta: myyjä väitti, että HF -valmiudessa tulevat mukana:
-valmiiksi vedetty piuha katolla olevalta haineväantennilta auton kojelaudan keskikonsoliin,
-kaiutinpiuha radion kaiuttimiin,
-mikrofonipiuha sisävalokytkimen vieressä olevalle sisäänrakennetulle mikrofonille.
-virtapiuhat (ei muka tarvitsisi "ryöstää" virtaa esim. radiolta).

Sitten täytyisi vielä nähdä, millaiset nuo Saabin piuhat ovat ja kuinka ne ovat yhteensopivat meikäläisen puhelimen (Panasonic GD87) HF -setin kanssa. Pahimmassa tapauksessa joutuu virittelemään nuo piuhat kiinni toisiinsa "abiko" -liittimillä / "sokerinpaloilla". No saas nähdä...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9-5T kirjoitti:Todennäk. sama juttu kuin 9-5 eli joudut ostamaan puhelimen hf-sarjan ja Saabilta kaapelin pätkän ohjeella joka kytketään kaikissa autoissa(hf valmiudessa enemmän piuhoja +/- kaikissa) olevaan liittimeen, kaapelista tulevat johdot liität puhelimen +/- , mute, kaiutin ja mikki lähtöihin. Joskus oli olemassa nokia/Ericsson piuhoja mutta liittämällä johdot hf-sarjan mukana tuleviin liittimiin molemmat käy.
HF -sarja on asennettu ja mielestäni onnistuin sen asentamisessa, enkä ryssinyt sitä (huh, varmaan eka kerta, kun ajattelen noin jonkun roinan asentamisesta autooni :wink: ). HF -sarjan ohjeetkin on jaettu niitä tarvitseville.

Vähän "sylettää" tuo auton "HF-valmius". Vaikka autossa on HF -valmius, niin silti pitää ostaa tuo lähes 30 euron liitosjohto (ei sisälly HF -valmiuden hintaan). Aika rahastuksen makua, mutta pakkohan tuo liitosjohto oli ostaa, jotta sai HF -setin pelittämään.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

Turbo Sensonic kirjoitti:HF -sarja on asennettu ja mielestäni onnistuin sen asentamisessa, enkä ryssinyt sitä (huh, varmaan eka kerta, kun ajattelen noin jonkun roinan asentamisesta autooni :wink: ). HF -sarjan ohjeetkin on jaettu niitä tarvitseville.

Vähän "sylettää" tuo auton "HF-valmius". Vaikka autossa on HF -valmius, niin silti pitää ostaa tuo lähes 30 euron liitosjohto (ei sisälly HF -valmiuden hintaan). Aika rahastuksen makua, mutta pakkohan tuo liitosjohto oli ostaa, jotta sai HF -setin pelittämään.
Kiitos muuten ohjeista, asennus onnistui hyvin.
Tuon liitosjohdon piti olla Nokia:n HF-sarjoihin, varmaan se joihinkin sarjoihin sopiikin mutta tähän jonka minä hankin se ei sopinut (tietenkään) heittämällä .
Onneksi HF-sarjassa oli mukana kytkentäkaavio jonka perusteella kytkentä onnistui (abikoilla) liittimen ja HF-sarjan kesken. :)

Ilman liitosjohtoa homma olisi luultavasti mahdoton toteuttaa tai ainakin vaativa.
Vastaa Viestiin