Asia selvä. Kiitos tiedosta.Mimmi kirjoitti:Välihuollossa ei resetoida öljylaskuria.
TTiD
Re: TTiD
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: TTiD
Yksilömme sai 2009 ilmestyneen DPF-päivityksen softaan, koska oireet olivat kohtalaisen selvät, huolto-% sakkasi puolessa vuodessa ja ilmeisesti öljyäkin kertyi kesken jääneiden polttojen ja pätkäajon takia. No, jäädään seurailemaan..
Tampereen Metro-autolle pisteet päivitystapahtuman goodwillistä, samalla teetettiin ylimääräinen öljynvaihto ja yllättäen päivityksen osuus laskusta oli varsin sopiva..
Tampereen Metro-autolle pisteet päivitystapahtuman goodwillistä, samalla teetettiin ylimääräinen öljynvaihto ja yllättäen päivityksen osuus laskusta oli varsin sopiva..
Re: TTiD
No nyt voi käydä koeajamassa TDI+DSG+Haldex. Vain yksi T jää puuttumaan turbon speksistä... .Ristom kirjoitti:Puhdas tuplakytkinvaihteisto olisi parasta mitä Saabiin voisi nyt uutena tulla. Nelivetoakin moni on kaivannut, mutta on eri asia kuinka moni sen lopulta ottaisi.
TTiD+DSG+XWD olisi silti varmasti kiinnostava paketti monelle.
Skodamiehet kutsui koeajelulle... Liekö tuo nyt joku uutuuspaketti?
Sininen Saab 9-3, '99
Re: TTiD
Ei kiinnosta VAG diesel, eikä VAG DSG.VKe kirjoitti:No nyt voi käydä koeajamassa TDI+DSG+Haldex. Vain yksi T jää puuttumaan turbon speksistä... .Ristom kirjoitti:Puhdas tuplakytkinvaihteisto olisi parasta mitä Saabiin voisi nyt uutena tulla. Nelivetoakin moni on kaivannut, mutta on eri asia kuinka moni sen lopulta ottaisi.
TTiD+DSG+XWD olisi silti varmasti kiinnostava paketti monelle.
Skodamiehet kutsui koeajelulle... Liekö tuo nyt joku uutuuspaketti?
Lisäyksenä todettakoon, että on se kuitenkin melkoinen kilpailuetu merkilleen..
Re: TTiD
Juu, itse vaan tulee seurailtua joskus muidenkin merkkien tarjontaa eli sillä tapaa kiinnostaa mitä muilla on tarjota.Ristom kirjoitti:Ei kiinnosta VAG diesel, eikä VAG DSG.
Lisäyksenä todettakoon, että on se kuitenkin melkoinen kilpailuetu merkilleen..
Ja tuo Haldex+DSG kiinnostaa kyllä.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: TTiD
muuten mutta tuo DSG kun ei kestä...VKe kirjoitti:Juu, itse vaan tulee seurailtua joskus muidenkin merkkien tarjontaa eli sillä tapaa kiinnostaa mitä muilla on tarjota.Ristom kirjoitti:Ei kiinnosta VAG diesel, eikä VAG DSG.
Lisäyksenä todettakoon, että on se kuitenkin melkoinen kilpailuetu merkilleen..
Ja tuo Haldex+DSG kiinnostaa kyllä.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: TTiD
VAG dieselistä ei ole pahaa sanottavaa.
Ainakin tuossa Dodge Avengerissa liikuttaa autoa ihan kiitettävästi. Jos jotain huonoa pitää keksiä, niin öljyä taitaa syödä vähän "normaalia" enemmän.
Saabin dieseliin pääsen tutustumaan paremmin maaliskuun lopussa. 9-3 TTiD on tilauksessa...
Ainakin tuossa Dodge Avengerissa liikuttaa autoa ihan kiitettävästi. Jos jotain huonoa pitää keksiä, niin öljyä taitaa syödä vähän "normaalia" enemmän.
Saabin dieseliin pääsen tutustumaan paremmin maaliskuun lopussa. 9-3 TTiD on tilauksessa...
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: TTiD
DSG yleistyy koko ajan, myös muissa merkeissä eri nimellä ja kestävyys ei ole enään ongelma. Tuo kestämättömyyden maine on paljon perua ns ensimmäisen polven versioista, etupäässä kytkinyksiköitä on jouduttu vaihtamaan. Volkkari tuon otti ensimmäisenä käyttöön ja se muistetaan. Nyt onkin mielenkiintoista nähdä kumpi tulee olemaan parempi ja enemmän käytetympi tulevaisuudessa moottoreissa joissa on paljon vääntömomenttia alhaalta asti, DSG vai perinteinen momentinmuunnin vaihteisto, sekin on kehittynyt huimasti, kun vertaa kulutulukemia vanhoissa ja uusissa vaihteistoissa (bmw 8 lovinen). Toki välityksetön remmivaihtoisto on vielä se kolmas vaihtoehto vai pysyvätkö kaikki kuvioissa ja mitä pieni saab tekee, pysyykö aisinissa kun koneita alkaa tulemaan baijerista.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: TTiD
Kannattaa lukea kokemuksia esim. ultimatevw-foorumin ja taksifoorumin(jos on oikeudet) dsg-keskusteluketjuista. Itselle muodostui noita kokemuksia luettuani kyllä sellainen mielipide, että kierrän dsg:t mahdollisimman kaukaa, kun noita kilometrejäkin kertyy reippaasti.joukolainen kirjoitti:DSG yleistyy koko ajan, myös muissa merkeissä eri nimellä ja kestävyys ei ole enään ongelma...
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: TTiD
Tuttu duunissa paikallisessa volkkariliikkeessä ja ainakin siellä on vähentynyt ongelmat paljon, verrattuna alkuaikojen ongelmiin. Suurin ongelma taitaa olla se että varaosia ei saa pikkunippeleinä vaan joudutaan vaihtamaan pienissäkin ongelmissa puoli vaihteistoa, joka maksaa takuun loputtua, mutta sehän on tätä päivää koko autoteollisuudessa. Kyllä noita ongelmia riittää muissakin automaateissa, taksareita kun haastatelee, mersu volvo....uusi ratkaisu aina kirjotuttaa enemmän...Bob kirjoitti:Kannattaa lukea kokemuksia esim. ultimatevw-foorumin ja taksifoorumin(jos on oikeudet) dsg-keskusteluketjuista. Itselle muodostui noita kokemuksia luettuani kyllä sellainen mielipide, että kierrän dsg:t mahdollisimman kaukaa, kun noita kilometrejäkin kertyy reippaasti.joukolainen kirjoitti:DSG yleistyy koko ajan, myös muissa merkeissä eri nimellä ja kestävyys ei ole enään ongelma...
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: TTiD
Ennenkuin alatte kehumaan niitä DSG laatikoita kovin hirveästi, niin käykääpä kokeilemassa peruuttaa sellaista. Mieluusti loivaan ylämäkeen ja hyvin hitaasti. Ihan kuin olisitte ajamassa parkkiin, taikka siirtämässä kärryä pikkutarkkaan paikkaan.
Kun kävin huollattamassa tän oma 9-3:n viimeksi niin ajoin DSG Superbia. Ja kuten olen jo täällä kirjoittanut, se menee hienosti. Erityisesti reippassa ajossa on mahtava kun vaihtoja ei oikeastaan tunne. Mutta nykivä kaupunkiajo taikka mäkiperuutus on myrkkyä. Sanoisimpa jopa niin, että se on mahdotonta kun olosuhteet oikein "osuu kohdalleen".
Kun kävin huollattamassa tän oma 9-3:n viimeksi niin ajoin DSG Superbia. Ja kuten olen jo täällä kirjoittanut, se menee hienosti. Erityisesti reippassa ajossa on mahtava kun vaihtoja ei oikeastaan tunne. Mutta nykivä kaupunkiajo taikka mäkiperuutus on myrkkyä. Sanoisimpa jopa niin, että se on mahdotonta kun olosuhteet oikein "osuu kohdalleen".
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: TTiD
Ei nyt kannata saabi palstalla alkaa pitämään ylistyslaulua tuosta DSG, mutta ajoin itse touranin 2,0 tdi ja kuten kirjoitit nätisti vaihtaa, ja jouduin itse peruuttamaan kahden auton väliin takaisin tullessa ja se onnistui ainakin ihan nätisti. Lähdöissä itsellä häiritsi eniten kun ensiksi ei tapahdu mitään ja sitten ampuu matkaan turhankin kiivaasti, vaikka on tarkoitus lähteä rauhallisesti.Marko A kirjoitti:Ennenkuin alatte kehumaan niitä DSG laatikoita kovin hirveästi, niin käykääpä kokeilemassa peruuttaa sellaista. Mieluusti loivaan ylämäkeen ja hyvin hitaasti. Ihan kuin olisitte ajamassa parkkiin, taikka siirtämässä kärryä pikkutarkkaan paikkaan.
Kun kävin huollattamassa tän oma 9-3:n viimeksi niin ajoin DSG Superbia. Ja kuten olen jo täällä kirjoittanut, se menee hienosti. Erityisesti reippassa ajossa on mahtava kun vaihtoja ei oikeastaan tunne. Mutta nykivä kaupunkiajo taikka mäkiperuutus on myrkkyä. Sanoisimpa jopa niin, että se on mahdotonta kun olosuhteet oikein "osuu kohdalleen".
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: TTiD
Ajatus DSG:n toiminnassahan on hyvä. taloudellinen ja nopea vaihtoinen. Mutta haluttaa kyllä katsoa muutama vuosi kun nuo kehittyy ja ehtii kerätä kilometrejä. Ilmeisesti kuitenkin jotain ongelmaa ollut boksin ja kytkinten kestossa. Ja taas mikä hinta on huoltaa takuun ulkopuolella. Ekalle omistajalle toki auto tehdään.. Voisin itse kyllä kelpuuttaa mainiosti dsg:n.
Re: TTiD
Näin on. Tuohon kun joku hoksii laittaa momentinmuuntimen (tyyliin Subarun CVT vaihteisto) niin pitäis olla ainakin osa sudenkuopista ylitetty. Tosin siitä taloudellisuus hieman heikkenisi, ehkä?Poikarukka kirjoitti:Ajatus DSG:n toiminnassahan on hyvä. taloudellinen ja nopea vaihtoinen.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red