Sama kysymys herää kuin Marko A:lla. Ja jos joku ylipäänsä saa 1.8 t:n muutoskatsastettua ilman jarrujen päivittämistä, niin kiinnostaa todella. Tämänhän ei pitäisi olla mahdollista. Ja hinnan luulisi siinä tapauksessa olevan ihan jotain muuta kuin 1.300. Vai onko niin, että Bugracerilla on Aero?Marko A kirjoitti:
Sitä kun ei pitäis 1.8t:ä onnistua ihan helpolla muutoskatsatamaan.
100 kyssäriä virisatsista (Hirsch)
Tätä minäkin pohdiskelin. Juuri auton hankkineena on tullut keskusteltua aiheesta Saab huoltohenkilökunnan kanssa ja siihen tulokseen kyllä tultiin ettei muutoskatsastus käytännössä onnistu. Ja suoraan rekisteröintiä viritetylle ei voi tehdä, koska tyyppihyväksyntä puuttuu. Tarkoitan siis, ettei voi asentaa viriä ennen rekisteröintiä ja suoraan rekisteröidä Hirschin teholukemaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
1364eur on ollut ainakin aiemmin maahantuojan listahinta ko viritykselle. Tai oikeastaan kaikille Hirschin virityksille, joissa on vain softa eikä mitään muita muutoksia.Marko A kirjoitti:Kerro heti mikä liike tuohon hintaan KOKO HOMMAN hoitaa, nimenomaan katsastuksineen. Sitä kun ei pitäis 1.8t:ä onnistua ihan helpolla muutoskatsatamaan. 1340€ on "yleinen" tarjoushinta pelkälle virille asennettuna/koestettuna puhelinkierroksen perusteella.Bugracer kirjoitti:Sen verran että omaan Hirsch maksoi 1.600 EUR. Sisältää asennuksen ja muutoskatsastuksen.
Ettei vain olisi joku muu malli kuin 1.8t kyseessä? Esim Tidiin ja Aeroon tuohon hintaan voisi saadakin ohjelma, asennus ja muutoskatsastus, kun näissä malleissa ei vaadi muutoskatsastuksessa muutoksia jarruihin/alustaan.
Voi olla että joudun peruuttamaan hieman...
Kyseessä siis on 1.8t, ja sovimme erikseen että auto tulee Hirschista riippumatta katsastettuna.
Se, onko jotain erikoista tehty (i.e. jarrut) ei ole tiedossa. Odottelen mielenkiinnolla joulukuuta, katsellaan sitten kun saan auton. Muutenhan en oikein jaksa ottaa asiasta suurempaa stressiä.
Pahimmassa tapauksessa olen maksanut 1.600 ekua tuotteesta jonka jotkut ovat saaneet 1.300'lla. Kokonaishinta ratkaisi, joten tällä nyt ei ole suurempaa väliä.
Kyseessä siis on 1.8t, ja sovimme erikseen että auto tulee Hirschista riippumatta katsastettuna.
Se, onko jotain erikoista tehty (i.e. jarrut) ei ole tiedossa. Odottelen mielenkiinnolla joulukuuta, katsellaan sitten kun saan auton. Muutenhan en oikein jaksa ottaa asiasta suurempaa stressiä.
Pahimmassa tapauksessa olen maksanut 1.600 ekua tuotteesta jonka jotkut ovat saaneet 1.300'lla. Kokonaishinta ratkaisi, joten tällä nyt ei ole suurempaa väliä.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Tuo mainitsemani ohjehinta on siis pelkälle softalle. Tämän päälle tulee tietysti asennus, joka voi koeajoineen olla kaksikin tuntia a 85€ (pk-seudulla) ja ollaan jo aika lähellä 1600€:tä. Missä liikkeessä tuo on luvattu muutoskatsastettuna tuohon hintaan, jos saa udella? Ja onko lupaajana ollut automyyjä? Tai todennäköisesti, mutta ihan aina nuo automyyjät eivät välttämättä tiedä mitä lupaavat... Kaikella kunnioituksella.Bugracer kirjoitti:Voi olla että joudun peruuttamaan hieman...
Kyseessä siis on 1.8t, ja sovimme erikseen että auto tulee Hirschista riippumatta katsastettuna.
Se, onko jotain erikoista tehty (i.e. jarrut) ei ole tiedossa. Odottelen mielenkiinnolla joulukuuta, katsellaan sitten kun saan auton. Muutenhan en oikein jaksa ottaa asiasta suurempaa stressiä.
Pahimmassa tapauksessa olen maksanut 1.600 ekua tuotteesta jonka jotkut ovat saaneet 1.300'lla. Kokonaishinta ratkaisi, joten tällä nyt ei ole suurempaa väliä.
se oli saabin orkkis... minusta antoi ihan tarpeeksi pörinää oli silloin muistaakseni tarjouksessa 250 ja sain siitä vielä 6o alennustaBob kirjoitti:Ruotsissa on ainakin joku max. 3 v lisäturva tms. eli ei aivan ilmainen.julle05 kirjoitti:saattaa mennä hiukka sivuun mutta...
kertokaas enemmän asiaan perehtyneet, että onko totta kun olen kuulut huhuja että saabin tehdastakuu säilyisi joissain maissa myös bsrrän ppcllä?
OT. Sulla oli SS:ssä takavaimennin vaihdettu eikös niin, eli oliko se Saabin originaali vai joku muu, mikä?
Hei, miltä tuo kuulostaa (no joo, helppo kuvailla..)? Listahinta taitaa olla yli 300€ ja siihenhän tarvitaan ilmeisesti takapuskuriin lovi + reunus á 40€?
Kiinnostais tuommonen hommata. Jostain syystä ei välttämättä aftermarket osat nyt innosta, mutta alkuperäinen Saab-Sport vaimennin kylläkin.
Mistä ostit?
Kiinnostais tuommonen hommata. Jostain syystä ei välttämättä aftermarket osat nyt innosta, mutta alkuperäinen Saab-Sport vaimennin kylläkin.
Mistä ostit?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
ostin kouvolan laakkoselta. mutta nuo alennukset oli tietty työntekiä etuja...Marko A kirjoitti:Hei, miltä tuo kuulostaa (no joo, helppo kuvailla..)? Listahinta taitaa olla yli 300€ ja siihenhän tarvitaan ilmeisesti takapuskuriin lovi + reunus á 40€?
Kiinnostais tuommonen hommata. Jostain syystä ei välttämättä aftermarket osat nyt innosta, mutta alkuperäinen Saab-Sport vaimennin kylläkin.
Mistä ostit?
uusi93 kirjoitti:Bugracer kirjoitti: Missä liikkeessä tuo on luvattu muutoskatsastettuna tuohon hintaan, jos saa udella? Ja onko lupaajana ollut automyyjä? Tai todennäköisesti, mutta ihan aina nuo automyyjät eivät välttämättä tiedä mitä lupaavat... Kaikella kunnioituksella.
Joo, en tiedä muuta kun että kun hommasin BSR-softan niin pysyivät saab-liikkeiden penseät myyjät kaukana
Ei tietenkään joka saab-liikkeessä, koskapa H-linnan Länsiautossa
myyjät olivat hyvin asiallisia ja sieltähän sitten v.2005 ostinkin
uuden äs ässän.
Lisäksi, kun hommaa BSR:n ei tarvi murehtia katsastuksista:
10 min ja koneessa alkuperäis softa.
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Katsastuksesta ei kannata muutenkaan kantaa huolta, koska Suomessa ei dynoteta autoja katsastuksen aikana. Eikä varmaan missään muuallakaan.10 min ja koneessa alkuperäis softa.
Sen sijaan takuukysymykset ovat eri asia. Kuka voi olla niin naiivi, että kuvittelee ettei Saab ole kuullut BSR:stä tai muista virisoftista. Takuuasioissa (samoin kuin vakuutusasioissa) yleensä maksajan puoli on kaivanut kaikki porsaanreiät esiin, jotta maksusta vältyttäisiin.
Mutta jokaiselle tyylinsä mukaan. Omilla rahoillahan tässä ollaan liikkeellä.
Edellisessä viestissä se muuten oli 10 sek ja alkuperäissofta. Mistä nyt tuo 60-kertainen ajanpidennys?
Oma auto tulee Vantaan Länsi autosta, jossa suhtautuminen Hirschiin ainakin oman myyjäni kohdalta on ollut tosi asiallista. Hirsch oli ainut vaihtoehto juuri takuun vuoksi.
Sen verran vielä että katsastuspuoli voi olla omaa väärinkäsitystä. Leasingsopimus sanoo että sisältää katsastuksen, mutta soppari on aika standardi.
Työsuhdeautossa takuu oli se juttu.
Sen verran vielä että katsastuspuoli voi olla omaa väärinkäsitystä. Leasingsopimus sanoo että sisältää katsastuksen, mutta soppari on aika standardi.
Työsuhdeautossa takuu oli se juttu.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Näistä tehoista ei kannata kaikille kateellisille naapureille huudella, kun suomalaisethan tunnetusti on kateellista kansaa. Eikä etenkään katsastuskonttorilla kannata mainita auton tehoista mitään.
Muistuu mieleen muutamakin tapaus edellisessä työpaikassa, jossa oli asiakkaille tullut ongelmia katsastuksessa, kun oli elvistellyt että tässä autossa on sitten 200 heppaa jne. ja katsastussetä siihen sitten tyynesti ettei mene leimasta läpi ennenkuin on muutoskatsastettu niille tehoille...
Muistuu mieleen muutamakin tapaus edellisessä työpaikassa, jossa oli asiakkaille tullut ongelmia katsastuksessa, kun oli elvistellyt että tässä autossa on sitten 200 heppaa jne. ja katsastussetä siihen sitten tyynesti ettei mene leimasta läpi ennenkuin on muutoskatsastettu niille tehoille...
Mun ymmärtääkseni 9-3SC:hen ei ole saatavilla noita samoja orggistakapönttöjä kuin SS:ään. On takapuskuri erilainen niin ei ainakaan sama reunus sovi. Yritin tätä selvitellä oman SC:n kohdalta, mutta ei ikinä selvinnyt että onnistuuko. Olisi varmasti saanut tehtyä, mutta jos tuo reunus ei sovi niin kolous olisi ollut (todennäköisesti) aika roisin näköinen. SS:ssä mulla oli kans toi tuplaulostulo takapönttö ja oli mielestäni ihan hyvän näköinen ja kuulostikin sporttiselta. Tosin hintakin on ihan kohdillaan.Marko A kirjoitti:Hei, miltä tuo kuulostaa (no joo, helppo kuvailla..)? Listahinta taitaa olla yli 300€ ja siihenhän tarvitaan ilmeisesti takapuskuriin lovi + reunus á 40€?
Kiinnostais tuommonen hommata. Jostain syystä ei välttämättä aftermarket osat nyt innosta, mutta alkuperäinen Saab-Sport vaimennin kylläkin.
Mistä ostit?
Ainakin BSR'n sivuilla on myös 4 sylinterisille tuplaputkia - myös SportCombiin. En tiedä saako Doc powerin kautta.
http://www.bsrab.se/products/n354/a292/
Ainakin tuossa SS'ss'ä on todella hyvän näköinen. Tuo SC'n kuva on hieman huono, mutta ei kyllä näytä putket aivan yhtä hyviltä.
Hintaakin on kyllä enemmän 650 Ekua.
Itse ottaisin hieman muunnellun yksiputkisen, ei menisi överiksi.
http://www.bsrab.se/products/n354/a292/
Ainakin tuossa SS'ss'ä on todella hyvän näköinen. Tuo SC'n kuva on hieman huono, mutta ei kyllä näytä putket aivan yhtä hyviltä.
Hintaakin on kyllä enemmän 650 Ekua.
Itse ottaisin hieman muunnellun yksiputkisen, ei menisi överiksi.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **