100 kyssäriä virisatsista (Hirsch)

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
JiiEe
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 12:15

Viesti Kirjoittaja JiiEe »

Marko A kirjoitti:
Sitä kun ei pitäis 1.8t:ä onnistua ihan helpolla muutoskatsatamaan.
Sama kysymys herää kuin Marko A:lla. Ja jos joku ylipäänsä saa 1.8 t:n muutoskatsastettua ilman jarrujen päivittämistä, niin kiinnostaa todella. Tämänhän ei pitäisi olla mahdollista. Ja hinnan luulisi siinä tapauksessa olevan ihan jotain muuta kuin 1.300. Vai onko niin, että Bugracerilla on Aero?
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tätä minäkin pohdiskelin. Juuri auton hankkineena on tullut keskusteltua aiheesta Saab huoltohenkilökunnan kanssa ja siihen tulokseen kyllä tultiin ettei muutoskatsastus käytännössä onnistu. Ja suoraan rekisteröintiä viritetylle ei voi tehdä, koska tyyppihyväksyntä puuttuu. Tarkoitan siis, ettei voi asentaa viriä ennen rekisteröintiä ja suoraan rekisteröidä Hirschin teholukemaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
JiiEe
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 12:15

Viesti Kirjoittaja JiiEe »

Marko A kirjoitti:...ettei muutoskatsastus käytännössä onnistu. Ja suoraan rekisteröintiä viritetylle ei voi tehdä, koska tyyppihyväksyntä puuttuu.
Tämä on vastaus jonka itsekin olen joka suunnasta saanut. Jos siis jossain on muuta tietoa, niin vinkatkaa.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Marko A kirjoitti:
Bugracer kirjoitti:Sen verran että omaan Hirsch maksoi 1.600 EUR. Sisältää asennuksen ja muutoskatsastuksen.
Kerro heti mikä liike tuohon hintaan KOKO HOMMAN hoitaa, nimenomaan katsastuksineen. Sitä kun ei pitäis 1.8t:ä onnistua ihan helpolla muutoskatsatamaan. 1340€ on "yleinen" tarjoushinta pelkälle virille asennettuna/koestettuna puhelinkierroksen perusteella.
1364eur on ollut ainakin aiemmin maahantuojan listahinta ko viritykselle. Tai oikeastaan kaikille Hirschin virityksille, joissa on vain softa eikä mitään muita muutoksia.

Ettei vain olisi joku muu malli kuin 1.8t kyseessä? Esim Tidiin ja Aeroon tuohon hintaan voisi saadakin ohjelma, asennus ja muutoskatsastus, kun näissä malleissa ei vaadi muutoskatsastuksessa muutoksia jarruihin/alustaan.
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Voi olla että joudun peruuttamaan hieman...

Kyseessä siis on 1.8t, ja sovimme erikseen että auto tulee Hirschista riippumatta katsastettuna.

Se, onko jotain erikoista tehty (i.e. jarrut) ei ole tiedossa. Odottelen mielenkiinnolla joulukuuta, katsellaan sitten kun saan auton. Muutenhan en oikein jaksa ottaa asiasta suurempaa stressiä.

Pahimmassa tapauksessa olen maksanut 1.600 ekua tuotteesta jonka jotkut ovat saaneet 1.300'lla. Kokonaishinta ratkaisi, joten tällä nyt ei ole suurempaa väliä.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Bugracer kirjoitti:Voi olla että joudun peruuttamaan hieman...

Kyseessä siis on 1.8t, ja sovimme erikseen että auto tulee Hirschista riippumatta katsastettuna.

Se, onko jotain erikoista tehty (i.e. jarrut) ei ole tiedossa. Odottelen mielenkiinnolla joulukuuta, katsellaan sitten kun saan auton. Muutenhan en oikein jaksa ottaa asiasta suurempaa stressiä.

Pahimmassa tapauksessa olen maksanut 1.600 ekua tuotteesta jonka jotkut ovat saaneet 1.300'lla. Kokonaishinta ratkaisi, joten tällä nyt ei ole suurempaa väliä.
Tuo mainitsemani ohjehinta on siis pelkälle softalle. Tämän päälle tulee tietysti asennus, joka voi koeajoineen olla kaksikin tuntia a 85€ (pk-seudulla) ja ollaan jo aika lähellä 1600€:tä. Missä liikkeessä tuo on luvattu muutoskatsastettuna tuohon hintaan, jos saa udella? Ja onko lupaajana ollut automyyjä? Tai todennäköisesti, mutta ihan aina nuo automyyjät eivät välttämättä tiedä mitä lupaavat... Kaikella kunnioituksella.
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

Bob kirjoitti:
julle05 kirjoitti:saattaa mennä hiukka sivuun mutta...

kertokaas enemmän asiaan perehtyneet, että onko totta kun olen kuulut huhuja että saabin tehdastakuu säilyisi joissain maissa myös bsrrän ppcllä?
Ruotsissa on ainakin joku max. 3 v lisäturva tms. eli ei aivan ilmainen.

OT. Sulla oli SS:ssä takavaimennin vaihdettu eikös niin, eli oliko se Saabin originaali vai joku muu, mikä?
se oli saabin orkkis... minusta antoi ihan tarpeeksi pörinää :) oli silloin muistaakseni tarjouksessa 250 ja sain siitä vielä 6o alennusta :P
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Hei, miltä tuo kuulostaa (no joo, helppo kuvailla..)? Listahinta taitaa olla yli 300€ ja siihenhän tarvitaan ilmeisesti takapuskuriin lovi + reunus á 40€?
Kiinnostais tuommonen hommata. Jostain syystä ei välttämättä aftermarket osat nyt innosta, mutta alkuperäinen Saab-Sport vaimennin kylläkin.
Mistä ostit?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

Marko A kirjoitti:Hei, miltä tuo kuulostaa (no joo, helppo kuvailla..)? Listahinta taitaa olla yli 300€ ja siihenhän tarvitaan ilmeisesti takapuskuriin lovi + reunus á 40€?
Kiinnostais tuommonen hommata. Jostain syystä ei välttämättä aftermarket osat nyt innosta, mutta alkuperäinen Saab-Sport vaimennin kylläkin.
Mistä ostit?
ostin kouvolan laakkoselta. mutta nuo alennukset oli tietty työntekiä etuja...
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

uusi93 kirjoitti:
Bugracer kirjoitti: Missä liikkeessä tuo on luvattu muutoskatsastettuna tuohon hintaan, jos saa udella? Ja onko lupaajana ollut automyyjä? Tai todennäköisesti, mutta ihan aina nuo automyyjät eivät välttämättä tiedä mitä lupaavat... Kaikella kunnioituksella.
:evil:
Joo, en tiedä muuta kun että kun hommasin BSR-softan niin pysyivät saab-liikkeiden penseät myyjät kaukana :twisted:
Ei tietenkään joka saab-liikkeessä, koskapa H-linnan Länsiautossa
myyjät olivat hyvin asiallisia ja sieltähän sitten v.2005 ostinkin
uuden äs ässän. :wink:
Lisäksi, kun hommaa BSR:n ei tarvi murehtia katsastuksista:
10 min ja koneessa alkuperäis softa.
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

10 min ja koneessa alkuperäis softa.
Katsastuksesta ei kannata muutenkaan kantaa huolta, koska Suomessa ei dynoteta autoja katsastuksen aikana. Eikä varmaan missään muuallakaan.

Sen sijaan takuukysymykset ovat eri asia. Kuka voi olla niin naiivi, että kuvittelee ettei Saab ole kuullut BSR:stä tai muista virisoftista. Takuuasioissa (samoin kuin vakuutusasioissa) yleensä maksajan puoli on kaivanut kaikki porsaanreiät esiin, jotta maksusta vältyttäisiin.

Mutta jokaiselle tyylinsä mukaan. Omilla rahoillahan tässä ollaan liikkeellä.

Edellisessä viestissä se muuten oli 10 sek ja alkuperäissofta. Mistä nyt tuo 60-kertainen ajanpidennys? ;)
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Oma auto tulee Vantaan Länsi autosta, jossa suhtautuminen Hirschiin ainakin oman myyjäni kohdalta on ollut tosi asiallista. Hirsch oli ainut vaihtoehto juuri takuun vuoksi.

Sen verran vielä että katsastuspuoli voi olla omaa väärinkäsitystä. Leasingsopimus sanoo että sisältää katsastuksen, mutta soppari on aika standardi.

Työsuhdeautossa takuu oli se juttu.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Näistä tehoista ei kannata kaikille kateellisille naapureille huudella, kun suomalaisethan tunnetusti on kateellista kansaa. Eikä etenkään katsastuskonttorilla kannata mainita auton tehoista mitään.
Muistuu mieleen muutamakin tapaus edellisessä työpaikassa, jossa oli asiakkaille tullut ongelmia katsastuksessa, kun oli elvistellyt että tässä autossa on sitten 200 heppaa jne. ja katsastussetä siihen sitten tyynesti ettei mene leimasta läpi ennenkuin on muutoskatsastettu niille tehoille...
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Marko A kirjoitti:Hei, miltä tuo kuulostaa (no joo, helppo kuvailla..)? Listahinta taitaa olla yli 300€ ja siihenhän tarvitaan ilmeisesti takapuskuriin lovi + reunus á 40€?
Kiinnostais tuommonen hommata. Jostain syystä ei välttämättä aftermarket osat nyt innosta, mutta alkuperäinen Saab-Sport vaimennin kylläkin.
Mistä ostit?
Mun ymmärtääkseni 9-3SC:hen ei ole saatavilla noita samoja orggistakapönttöjä kuin SS:ään. On takapuskuri erilainen niin ei ainakaan sama reunus sovi. Yritin tätä selvitellä oman SC:n kohdalta, mutta ei ikinä selvinnyt että onnistuuko. Olisi varmasti saanut tehtyä, mutta jos tuo reunus ei sovi niin kolous olisi ollut (todennäköisesti) aika roisin näköinen. SS:ssä mulla oli kans toi tuplaulostulo takapönttö ja oli mielestäni ihan hyvän näköinen ja kuulostikin sporttiselta. Tosin hintakin on ihan kohdillaan.
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Ainakin BSR'n sivuilla on myös 4 sylinterisille tuplaputkia - myös SportCombiin. En tiedä saako Doc powerin kautta.

http://www.bsrab.se/products/n354/a292/

Ainakin tuossa SS'ss'ä on todella hyvän näköinen. Tuo SC'n kuva on hieman huono, mutta ei kyllä näytä putket aivan yhtä hyviltä.

Hintaakin on kyllä enemmän 650 Ekua.

Itse ottaisin hieman muunnellun yksiputkisen, ei menisi överiksi.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Vastaa Viestiin