Älä ota tätä loukkauksena, mutta et saa tuota TTiD millään konstilla kiihtymään hyvin
Hyvin kiihtyviä autoja on todella harvassa.
Silloin kiihtyvyys on hyvä kun varttimaili menee alle kympin ja loppunopeus on yli 200kmh
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
TTiD kirjoitti:Buenos stardes!
Laturi uusittu puolen vuoden välein? ilmeisesti kulutusosa tässä mallissa?
Tammikuussa viimeksi 4500€ remontti, jossa uusittiin kaikenlaista, joita en ehdi nyt luettelemaan/pääse/muista.
Akku myöskin kulutusosa, 3. tai 4. akku menossa tällä hetkellä.
Auto toimi ensimmäiset puolivuotta hyvin, kunnes alkoi latureitten vaihtokierteellä edeten kaikkeen muuhun...
Missäs tuota autoas on oikein korjattu ja millä osilla? Myös varaosilla on kyllä takuu olemassa ja jos laturi sippaa puolen vuoden päästä niin pitäisi sen kyllä mennä takuuseen. Ja akuillakin on takuu. Autosi on TTiD eli ei vielä voi olla edes neljää vuotta vanha, joten ei noista kaikista kyllä pitäisi kaiken järjen mukaan joutua maksumieheksi.
Tietenkään takuuseen vaihdettu osa ei jatka takuuta, mutta jotain outoa tässä kuiten on. Alkuperäisosien takuu on muistaakseni 2 vuotta.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Tänään sitten meikäläisen TTiD päätti järjestää juhannusyllätyksen ja matkalla Kokkolasta Joensuuhun heitti Limited performance- tekstin ruutuun ja samalla tehot hävisivät. Sammutin auton ja odottelin jonkin aikaa ennen matkan jatkamista mutta loppumatka mentiin sitten puolitehoilla. Nyt illan aikana kun olen ajellut niin joka käynnistyksen yhteydessä tuo herjaa sitä Limited performance- varoitusta mutta tehot tuntuvat palautuneen ennalleen.
Niin ja autohan on peräti 6 kk "vanha" ja mittarissakin jo 20 tkm. Eli näin pitkään selvittiin ilman ongelmia...
Hyvin on sielläki kilometrejä kertynyt.
Oma alkaa pian olla 3 kk iässä ja 7000km tuli pari päivää sitten täyteen.
Ensi viikolla ajattelin hakea öljyt valmiiksi 10tkm vaihtoa varten.
Minkäslainen suodatin tässä oikein on? Peltipönttö vai pelkkä paperi patruuna.
Äsken katselin muuten tikkuakin, niin nafta sinne näyttää sekaan menevän, kun oli pinta noussut hivenen max merkin päälle.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Huvittavaa, että se oli Arton autossa yhtä kauan kuin mulla oli sieltä ostettu Subaru. Loppujen lopuksi molemmat, mun Subaru ja tämä Aero pudottivat hintaansa saman verran kuluneena kahtena vuonna sillä erotuksella että Sube oli koko ajan ajossa (n. 60tkm) ja Aero seisoi pääasiassa siellä hallissa.
Sehän selkis mulle pikkuhiljaa oston jälkeen miksi auto todennäköisesti oli vaihdettu pikapuoliin oston jälkeen pois... Pakoputkessa oli alkuperäinen tiiviste tehtaalla asennettu väärin ja jokaisella PDF:n puhdistuksella tuli pakokaasun hajua sisään. Kuitenkin niin satunnaisesti, että asiaan on varmaan ollut vaikea saada selkoa. Puhdistus kun tapahtuu satunnaisen epäsäännöllisesti sekalaisessa ajossa. Ja jos ei ole pikkurahan puutetta, niin ei muuta kuin auto vaihtoon ja pääsee hajuista eroon.
Mun tapauksessa sitä ihmeteltiin pariinkin otteeseen merkkiliikkeen toimesta kunnes lopullinen syy löytyi. Arton Autolle 10 pistettä asian hoidosta. Sanansa mittainen mies ja loistava palvelu.
pekkatyn kirjoitti:Tänään sitten meikäläisen TTiD päätti järjestää juhannusyllätyksen ja matkalla Kokkolasta Joensuuhun heitti Limited performance- tekstin ruutuun ja samalla tehot hävisivät. Sammutin auton ja odottelin jonkin aikaa ennen matkan jatkamista mutta loppumatka mentiin sitten puolitehoilla. Nyt illan aikana kun olen ajellut niin joka käynnistyksen yhteydessä tuo herjaa sitä Limited performance- varoitusta mutta tehot tuntuvat palautuneen ennalleen.
Niin ja autohan on peräti 6 kk "vanha" ja mittarissakin jo 20 tkm. Eli näin pitkään selvittiin ilman ongelmia...
Tuohon ylläolevaan liittyen kävin aamulla huollossa luetuttamassa vikakoodit. Syynä ongelmiin oli kuulemma tukkeutunut hiukkassuodatin! Vähän ihmettelin asiaa koska kyseessä on näinkin uusi auto ja ajoni on 99 % pitkää ja melko reipasta maantieajoa. Sitä paitsi olen olettanut että auto tekee omia aikojaan hiukkassuodattimen regeneroinnin ajon aikana. Tämän olen päätellyt D.T.E.-lukeman tilapäisistä laskuista (about parinsadan kilometrin alenema lukemassa joka sitten palautuu 10-20 min kuluttua) tasaisessa ajossa. Olen ajatellut että regeneroinnin aikana polttoainetta kuluu enemmän mikä aiheuttaa vähäksi aikaa tuon D.T.E.- lukeman laskun.
Mutta mikä näistä tietää. Seurataan tilannetta ja odotellaan seuraavaa vikailmoitusta...
pekkatyn kirjoitti:Sitä paitsi olen olettanut että auto tekee omia aikojaan hiukkassuodattimen regeneroinnin ajon aikana.
Samaa olen olettanut minäkin. Itselläni on tullut kaksi kertaa ilmoitus kesken ajon suunnilleen tähän tyyliin: "partikkelinpoltto meneillään, lue manuaalista miten toimia tmstms...".
En enää muista mitä se ilmoitteli, mutta manuaalissa luki jotain sen suuntasta että matkaa piti jatkaa tietylla nopeudella tietty aika jnejne.
Pitäisikö tuosta tulla jotain ilmoitusta näyttöön, kun poltto menossa?
Tänään nimittäin valahti DTE lukema 1100km tuonne 550km tienoille. Samalla keskikulutus nousi puolisen litraa. Kokeilin vähän polkaistakkin siinä, kun lukemat vaelteli, mutta eipä tullut minkäänlaista savumerkkiä.
Hyvin pian lukemat alkoi normalisoitua ja 300 km jälkeen taulussa oli 4,8/100km ja parhaimmillaan väitti tankillisella pääsevän melkein 1550km. (ajettu 200km ja DTE 1350km).
Tästä suurin osa kylläkin jonossa ajelua rekan perässä. Toki tilaisuuden tullen mentiin ohi kahden puhaltimen voimalla.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77