TTiD
Re: TTiD
EGR ei jäänyt toimimaan normaalisti, vaan softa ohjaa sitä jatkuvasti kiinni eikä tee vikakoodia (kuten vakio) siitä että se ei virtaa lainkaan.
Kuitenkin toimivuudeltaan tuo vena on onneton eli saattaa hyvinkin lepatella auki vaikka sitä ohjataan täysin kiinni. Vakiosoftakin ohjaa venan täysin kiinni kovemmassa kiihdytyksessä mutta siitä huolimatta se usein vuotaa ja aiheuttaa oireita. Softauksen suurin etu on siis se, että EGR:n voi fyysisesti tulpata ilman vikatiloja jolloin kaikki oireet poistuu riippumatta venan tiiveydestä.
Kuitenkin toimivuudeltaan tuo vena on onneton eli saattaa hyvinkin lepatella auki vaikka sitä ohjataan täysin kiinni. Vakiosoftakin ohjaa venan täysin kiinni kovemmassa kiihdytyksessä mutta siitä huolimatta se usein vuotaa ja aiheuttaa oireita. Softauksen suurin etu on siis se, että EGR:n voi fyysisesti tulpata ilman vikatiloja jolloin kaikki oireet poistuu riippumatta venan tiiveydestä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: TTiD
Missä kohtaa ahtoilma on lähellä jäähdytysnestettä? Kulkeeko ilma lämmönvaihtimen kautta? Ilmeisesti Ooppelissa on samassa koneessa ilmasta veteen -tyyppinen toinen välijäähdytin. Kysyn, koska turha siitä on jatkaa vianetsintää, jos sitä ei ole. Paisuntasäiliön reilu kupliminen ja puuttuva ahtopaine löytyisi kertaheitolla.
Re: TTiD
Ahtoilma ja jäähdytysneste ovat ainakin imusarjassa lähellä toisiaan.
Siitä päästäänkin seuraavaan kysymykseen - onko imusarjan läpillä oikeasti merkitystä? Neljästä läpästä on kolme lähtenyt reissuun. Revinkö nyt viimeisenkin irti vai ostanko uuden imusarjan? Uuden laittamalla tietysti säästyisi vanhan puhtaaksi kaapimiselta... Toisaalta rahaa palaa uuteen ahtimeen (ainakin pienemmässä pakosiipi saanut kipeää). Ja toisaalta hieman askarruttaa onko venttiileissä vaurioita. Itse päättelen, että ei koska auto käy normaalisti ja isomman ahtimen alueella vetoja riittää normaalisti.
Siitä päästäänkin seuraavaan kysymykseen - onko imusarjan läpillä oikeasti merkitystä? Neljästä läpästä on kolme lähtenyt reissuun. Revinkö nyt viimeisenkin irti vai ostanko uuden imusarjan? Uuden laittamalla tietysti säästyisi vanhan puhtaaksi kaapimiselta... Toisaalta rahaa palaa uuteen ahtimeen (ainakin pienemmässä pakosiipi saanut kipeää). Ja toisaalta hieman askarruttaa onko venttiileissä vaurioita. Itse päättelen, että ei koska auto käy normaalisti ja isomman ahtimen alueella vetoja riittää normaalisti.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: TTiD
Homma selvä. Uusi sarja tilaukseen. Ilmankos alakierroksilla veto olikin hukassa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: TTiD
Mitäs mahtaa tämä ahdinpuoli kustantaa tuohon TTid:hen?
Jossain oli reilut 2900$ koko paketti.
Jossain oli reilut 2900$ koko paketti.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: TTiD
Ei ole nyt tarvetta, tuli vaan tutkailtua joskus noita hintoja kun dieseli oli harkinnassa.sisor123 kirjoitti:Jos on tarvetta, niin multa löytyisi käytetty tuplaturbo.apu,apupoika kirjoitti:Mitäs mahtaa tämä ahdinpuoli kustantaa tuohon TTid:hen?
Jossain oli reilut 2900$ koko paketti.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: TTiD
Eipä ole vielä parin viikon jälkeen EGR:n laippa tullut, mutta jotenkin alkaa toi kaksoismassa epäilyttämään entistä enemmän, täristää nimittäin lähes aina kun kaasua painaa..
Kun kytkin on pohjassa tyhjäkäynnillä, niin käy täysin normaalisti. Kun kytkintä nostaa, niin pari kertaa "hörähtää" siinä kohtaa kun kytkin ottaisi kiinni.
Kun kytkin on kokonaan ylhäällä, niin tyhjäkäyntiä säestää hento metallinen rohina.
Onko tämä täysin normaalia?
Kun kytkin on pohjassa tyhjäkäynnillä, niin käy täysin normaalisti. Kun kytkintä nostaa, niin pari kertaa "hörähtää" siinä kohtaa kun kytkin ottaisi kiinni.
Kun kytkin on kokonaan ylhäällä, niin tyhjäkäyntiä säestää hento metallinen rohina.
Onko tämä täysin normaalia?
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe Kesä 28, 2013 20:15
Re: TTiD
Ebaystä löytyy ahtoputki hintaan 95€ toimitettuna, vuoden takuu ja täysin vastaava kuin alkuperäinen...
t:juuri sellaisen tilannut...
ebay.fi .... maailmanlaajuinen haku pälle ja hakusanalla: gm 12777281
t:juuri sellaisen tilannut...
ebay.fi .... maailmanlaajuinen haku pälle ja hakusanalla: gm 12777281
TTiD
Re: TTiD
Eipä tuo EGR venttiilin tulppaus kovin kauaa vievä homma ollut. Puoli toista vuotta sitten aloitin ja nyt sain valmiiksi.
Hiukan se on tainnut jo vuotaa vaikka softalla ohitettuna se on ollut kohta 40tkm. Sen verran oli kökköä putkissa että en usko sen tulleen 30tkm aikana. Mutta eipä vuoda enään kun on maalipurkin kansi välissä.
Niin ja aikaa operaatioon meni puoli tuntia. Suunnitteluun yli vuosi.
Hiukan se on tainnut jo vuotaa vaikka softalla ohitettuna se on ollut kohta 40tkm. Sen verran oli kökköä putkissa että en usko sen tulleen 30tkm aikana. Mutta eipä vuoda enään kun on maalipurkin kansi välissä.
Niin ja aikaa operaatioon meni puoli tuntia. Suunnitteluun yli vuosi.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: TTiD
Olen laittanut kahdesta 1.9 tid koneesta läpät jatkuvasti auki kun olen pudistanut imusarjan.
omassa jossa tein myös kansirempan huomasin että vetää myös alhaalta kun kannen kanava on myös puhdas karstasta.läppien juuressa jos ja kun on väljää voi alkuun päästä ilmaa mutta menee karstalla umpeeen hetkessä.(kanavat pysyy varmasti paremmin puhtaana kun virtaukset vapaampia).
jos paisarissa on painetta vielä kylmänä ajon jälkeen on kannessa tiiviste vika.
menee helposti rikki jos hiukannen tukeutuu tai imusarjasta lähtee iso karstan palanen.ventiilin ja kannen välissä vain noin 1-1.2 milliä.kansi jos koneistetaan pitää ventiilit iroittaa ovat kannen tasossa.
autoni on 1.9 tid.muuten sama mutta vain yhdellä ahtimella.
omassa jossa tein myös kansirempan huomasin että vetää myös alhaalta kun kannen kanava on myös puhdas karstasta.läppien juuressa jos ja kun on väljää voi alkuun päästä ilmaa mutta menee karstalla umpeeen hetkessä.(kanavat pysyy varmasti paremmin puhtaana kun virtaukset vapaampia).
jos paisarissa on painetta vielä kylmänä ajon jälkeen on kannessa tiiviste vika.
menee helposti rikki jos hiukannen tukeutuu tai imusarjasta lähtee iso karstan palanen.ventiilin ja kannen välissä vain noin 1-1.2 milliä.kansi jos koneistetaan pitää ventiilit iroittaa ovat kannen tasossa.
autoni on 1.9 tid.muuten sama mutta vain yhdellä ahtimella.