Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?
Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?
Katso kaupan pihassa heti, että saat sopivan mittaisia kiinnikkeitä. On ollut liian lyhyitä paketissa. Liian pitkiä voi myös askarrella lyhyemmiksi. Materiaali on sikäli heppoista, että suosittelen lisäaskartelua, jos tuon Tammersuojan maskin ostat..
Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?
En nyt halua kritisoida tuota Tammersuojan maskisuojaa, mutta 55 (tai nyt tarjouksesta 43) euroa solumuovin palasta ja neljästä kiinnikkeestä tuntuu aika kalliilta. Tietysti köyhälle kaikki on kallista, mutta silti
Helppohan tuo on tietysti kiinnittää ja irrottaa, mutta tyylikkyydestä nyt ei mielestäni voi puhua (rumempiakin toteutuksia kyllä on, kun katsoo esim. audi A1:n, chrysler 300C:n tai A-mersun kuvia maskinsuojan kanssa).
Varsinkin jos tuo suoja vaatii vielä jonkunlaista lisäaskartelua, niin melkein samalla vaivalla kyhäilee itse paremman. Mutta jokainen tekee tietysti niinkuin itse tykkää
Helppohan tuo on tietysti kiinnittää ja irrottaa, mutta tyylikkyydestä nyt ei mielestäni voi puhua (rumempiakin toteutuksia kyllä on, kun katsoo esim. audi A1:n, chrysler 300C:n tai A-mersun kuvia maskinsuojan kanssa).
Varsinkin jos tuo suoja vaatii vielä jonkunlaista lisäaskartelua, niin melkein samalla vaivalla kyhäilee itse paremman. Mutta jokainen tekee tietysti niinkuin itse tykkää
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?
Samaa mieltä.Timon kirjoitti:En nyt halua kritisoida tuota Tammersuojan maskisuojaa, mutta 55 (tai nyt tarjouksesta 43) euroa solumuovin palasta ja neljästä kiinnikkeestä tuntuu aika kalliilta. Tietysti köyhälle kaikki on kallista, mutta silti
Helppohan tuo on tietysti kiinnittää ja irrottaa, mutta tyylikkyydestä nyt ei mielestäni voi puhua (rumempiakin toteutuksia kyllä on, kun katsoo esim. audi A1:n, chrysler 300C:n tai A-mersun kuvia maskinsuojan kanssa).
Varsinkin jos tuo suoja vaatii vielä jonkunlaista lisäaskartelua, niin melkein samalla vaivalla kyhäilee itse paremman. Mutta jokainen tekee tietysti niinkuin itse tykkää
Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?
Samma på svenska... ei kovin suuria riemunkiljahuksia tuote aiheuttanut...Rusakko__ kirjoitti:Samaa mieltä.Timon kirjoitti:En nyt halua kritisoida tuota Tammersuojan maskisuojaa, mutta 55 (tai nyt tarjouksesta 43) euroa solumuovin palasta ja neljästä kiinnikkeestä tuntuu aika kalliilta. Tietysti köyhälle kaikki on kallista, mutta silti
Helppohan tuo on tietysti kiinnittää ja irrottaa, mutta tyylikkyydestä nyt ei mielestäni voi puhua (rumempiakin toteutuksia kyllä on, kun katsoo esim. audi A1:n, chrysler 300C:n tai A-mersun kuvia maskinsuojan kanssa).
Varsinkin jos tuo suoja vaatii vielä jonkunlaista lisäaskartelua, niin melkein samalla vaivalla kyhäilee itse paremman. Mutta jokainen tekee tietysti niinkuin itse tykkää
9-3 1.8i Linear Vm.04
9-5 2.3t Wagon Vm.05
9-5 2.3t Wagon Vm.05
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: To Kesä 28, 2012 14:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?
Arvokashan tuo on, mutta ei tuota ainakaan allekirjoittaneen tarvinnut askarrella, vaan meni helposti paikalleen.Timon kirjoitti:En nyt halua kritisoida tuota Tammersuojan maskisuojaa, mutta 55 (tai nyt tarjouksesta 43) euroa solumuovin palasta ja neljästä kiinnikkeestä tuntuu aika kalliilta. Tietysti köyhälle kaikki on kallista, mutta silti
Helppohan tuo on tietysti kiinnittää ja irrottaa, mutta tyylikkyydestä nyt ei mielestäni voi puhua (rumempiakin toteutuksia kyllä on, kun katsoo esim. audi A1:n, chrysler 300C:n tai A-mersun kuvia maskinsuojan kanssa).
Varsinkin jos tuo suoja vaatii vielä jonkunlaista lisäaskartelua, niin melkein samalla vaivalla kyhäilee itse paremman. Mutta jokainen tekee tietysti niinkuin itse tykkää
Saab 9-3SC 1.9TiD -09
Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?
Nappasin omasta alaosan tukkeen irti. Ainakin näillä suojakeleillä oli hyväksi, 85 tuntumassa pysyy nyt lämmöt. Huomenna taas alle -10, täytyy katsoa laitanko takas.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?
Nollakelejä, koko maski tukossa. Liikkeellelähtö lämmöt 82 astetta, imuilma 48. Eli hetken seissyt lämmin auto.
Kilsa taajamaa ja reipas kiihdytys motarille, jota 15 km tasan satkua. Lämmöt max 97, josta tippui 92 een ja nousi 96:een ja taas 92, 96 jne. Alta puolen minuutin sykliä.
Koitin saada tuosta lämpöjä dippaamaan kuumentamalla kabiinia, pakko oli lopettaa kun yuli hiton kuuma, vaan lämpöihin ei vaikutusta.
Imuilma jäähtyi noin 30 asteeseen aika nopeasti.
TTiD ottaa 1,55 ahtopaineen vajaassa kahdessa sekunnissa, kutosella 90 km/h.
Kilsa taajamaa ja reipas kiihdytys motarille, jota 15 km tasan satkua. Lämmöt max 97, josta tippui 92 een ja nousi 96:een ja taas 92, 96 jne. Alta puolen minuutin sykliä.
Koitin saada tuosta lämpöjä dippaamaan kuumentamalla kabiinia, pakko oli lopettaa kun yuli hiton kuuma, vaan lämpöihin ei vaikutusta.
Imuilma jäähtyi noin 30 asteeseen aika nopeasti.
TTiD ottaa 1,55 ahtopaineen vajaassa kahdessa sekunnissa, kutosella 90 km/h.
Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?
Testailin myös, alaosa peitettynä. Pihasta n. 4 kilsaa motarille, yhdet valot ja 60 rajoitus. Rampilta kiihdytettäessa meni 80 astetta rikki. Noin 5km ajon jälkeen 85-86. Poistuttaessa laski 80 ja takaisin päin ajettaessa nousi tuohon samaan. Löysin vanhoja lokeja viime talvelta ja -15 pakkasella jäi normiajolla alle 80 asteen. Käyköhän tuo liian kylmänä (= termari finaalissa)??
93SC TTiD
Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?
Mulla on toi kiinamallin Bluetooth-OBD palikka ja puhelimessa OBD autodoctor. Saako tolla logattua dataa?
Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?
Ainakin tietokoneelle varmaan löytyy softa jolla loggaus onnistuu. Eli läppäri jossa bluetooth jne. Ei ole itsellä tullut tutkittua kun OP-Comilla tuon livedatan kerääminen onnistuu vähän laajemmin.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?
Kyllä noita voi suoraankin tilata Tammer-Suojasta. Siis pyytää että tekevät. Kaha ne myy mutta suoraan voi pyytää valmistajalta mallia tehtäväksi.
-------------------------------
Jo autokoulussa Saabeihin hurahtanut
Jo autokoulussa Saabeihin hurahtanut
Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?
Uutta testidataa, nokka tukossa (auton) ja lähtiessä -25, lämpimästä tallista matkaan ilman Eberiä. 20 km lämmöt normaaliin 83 asteeseen ja auton sisätilan lämmettyä tasoksi vakiintuu 92-96 (97 max). Tauolla maskin yläosa pois, pakkasta enää -10 ja lämmöt 83-86. Voinee sanoa, että yläosa vaikuttaa sen 10 astetta.Ristom kirjoitti:Nollakelejä, koko maski tukossa. Liikkeellelähtö lämmöt 82 astetta, imuilma 48. Eli hetken seissyt lämmin auto.
Kilsa taajamaa ja reipas kiihdytys motarille, jota 15 km tasan satkua. Lämmöt max 97, josta tippui 92 een ja nousi 96:een ja taas 92, 96 jne. Alta puolen minuutin sykliä.
Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?
Näkyykö mistään miten usein flekti tulee mukaan? Minulla keula ei ollut täysin tukossa talvella (ylhäällä musta muoviteippi tukki täysin, alhaalla kärpäsverkko reunoista n. 10 cm auki). Silti kotiin tullessa, autotallin ovea avatessa pörähti flekti käyntiin. Viimeiset 2-3km tullaan 30-40km/h. Ei ollut silloin enään niitä kauheimpia pakkasia, mutta kuitenkin siinä 10 asteen paikkeilla.Ristom kirjoitti:Uutta testidataa, nokka tukossa (auton) ja lähtiessä -25, lämpimästä tallista matkaan ilman Eberiä. 20 km lämmöt normaaliin 83 asteeseen ja auton sisätilan lämmettyä tasoksi vakiintuu 92-96 (97 max). Tauolla maskin yläosa pois, pakkasta enää -10 ja lämmöt 83-86. Voinee sanoa, että yläosa vaikuttaa sen 10 astetta.
Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?
Flektiä kun ei ainakaan ajossa huomaa mitenkään, niin en osaa sanoa. Itse en ole huomannut flektiä tulevan mukaan missään vaiheessa.
Nyt olen ajanut alamaskilla ja päivisin ulkolämpötila on jo kivunnut + viiteen, ei vaikuta koneen käyntilämpötilaan pidemmällä aikavälillä. Käy samoissa 87 asteen lämmöissä. (Koskee tietysti vain tätä yksilöä.) Auttaa varmaan lämpiämisnopeuteen, mutta ei siis vaikuta loppulämpöihin vielä.
Koko tukkimisen ja alamaskin eroksi on selvinnyt loppulämmöissä n. 10 astetta, se kai voitanee todeta.
Jatkanen seurantaa kelien lämmetessä.
Nyt olen ajanut alamaskilla ja päivisin ulkolämpötila on jo kivunnut + viiteen, ei vaikuta koneen käyntilämpötilaan pidemmällä aikavälillä. Käy samoissa 87 asteen lämmöissä. (Koskee tietysti vain tätä yksilöä.) Auttaa varmaan lämpiämisnopeuteen, mutta ei siis vaikuta loppulämpöihin vielä.
Koko tukkimisen ja alamaskin eroksi on selvinnyt loppulämmöissä n. 10 astetta, se kai voitanee todeta.
Jatkanen seurantaa kelien lämmetessä.
Re: Oletko kiinnostunut mallikohtaisesta maskisuojasta?
Termostaatin aukeaminen laskee tietysti lämmön heti, kun syyläri on kylmä, ja siitä tulee tuo tasainen vaihteluväli.
Mietimpä vaan, että onko Eberin lämpö liian korkealla, kun pitää flektiäkin pakkasella pyörittää. Eihän se kyllä kauaa pyöri, kun on kylmää ilmaa tarjolla. Auto on 2008 Tids automaatti.
(Minulla oli joskus aikoinaan mielenkiinnosta sellainen merkkilamppu kytkettynä flektiin, niin näki kuinka usein se kävi. Hauska yksityiskohta oli, kun flekti alkoi tuottaa virtaa yli 100 vauhdissa, silloin alkoi lampunlanka hehkua.)
Mietimpä vaan, että onko Eberin lämpö liian korkealla, kun pitää flektiäkin pakkasella pyörittää. Eihän se kyllä kauaa pyöri, kun on kylmää ilmaa tarjolla. Auto on 2008 Tids automaatti.
(Minulla oli joskus aikoinaan mielenkiinnosta sellainen merkkilamppu kytkettynä flektiin, niin näki kuinka usein se kävi. Hauska yksityiskohta oli, kun flekti alkoi tuottaa virtaa yli 100 vauhdissa, silloin alkoi lampunlanka hehkua.)