Huomasin esimiehen autosivuilla. Kävin kyselemässä vähän mitä hän touhuaa (teitittelin). Kertoi katsovansa uutta autoa.
Vinkkasin uuden Saab 9-3 hintojen alkavan 2:lla v.2011. Hän kiinnostui välittömästi. Alkoi tulemaan glooory days tarinoita 96 ja 99 Saabismista. Kuulemma vahvoja pelejä ja hyviä kulkemaan.
Nyt vaan kirosi sitä, että "joutuuko hän nyt siirtämään auton vaihtoa eteenpäin?" On meinaat nyt kaupoilla, sanoin että kannattaa odottaa tuota autoa... Hän ei uskonut että Saabia sais alta 30k€... Toivotaan nyt että oikeasti saataisiin toi ttid siihen, muuten multa menee maine!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Kuulin tuossa juuri kaveriltani, että kyllä Saab todella on kiinnostava ja ajo-ominaisuuksilla itseään myyvä edelleen.
Kaverini Etelä-Suomen suuresta kaupungista oli saanut ystävänsä, vannoutuneen Subaru-miehen, koeajamaan 9-3 mallin Saabin. Ystävänsä perui tilaamansa Subarun ja tilasi uuden 9-3:n.
Näin se menee, Saabia vaan ajamaan, niin se silloin itsensä myy!
ristos kirjoitti:
Näin se menee, Saabia vaan ajamaan, niin se silloin itsensä myy!
Terveisin Risto Suikkari
Hei Risto taisit ostaa ilman koeajoa tämän sinun uusimman.
Toden totta, näin kävi muttei ekaa kertaa! Olen ostanut useamman Saabin ilman koeajoa. Liekö isän perintöä? Isä osti kaikki taksiautonsa ilman koeajoa vuosien 1960-1990 välillä.
Tätä viimeistä ostaessani kerroin myyjälle kyllä kaikki hinnat ja toimistusketjun kulun, koska tiesin koko jutun ennen häntä. Matti totes, ettei hän tälläista kauppaa ole vielä tehnytkään, että asiakas kertoo myyjälle kuvion kulun auton hintoineen päivineen. Näinkin voi käydä!!!!
Halvattu jos alle 30 kympin menee saattaa olla että joutuu harkitsemaan.
Sittenhän ei olis enää muuta takinkääntöä kuin että ottasin automaatti vaihteisen auton
Sen jälkeen pääsis keukoamaan että menee kone tukkoon, kun en aja normi viikossa kuin muutaman kilometrin päivässä.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
ristos kirjoitti:Kalle37!
Käännä kaikki takit ja ota automaatti ja nauti Saab-autolla ajosta!
Terveisin Risto Suikkari
Kyllä näillä näkymin seuraavakin auto on saab, mutta se on nelivetoinen manuaalilaatikolla ja voimakkaamalla mootorilla kun nykyinen
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
ristos kirjoitti:Kalle37!
Käännä kaikki takit ja ota automaatti ja nauti Saab-autolla ajosta!
Terveisin Risto Suikkari
Kyllä näillä näkymin seuraavakin auto on saab, mutta se on nelivetoinen manuaalilaatikolla ja voimakkaamalla mootorilla kun nykyinen
Hienoa Kalle37!
Kannustan silti sinua, sillä tehokkaammalla koneella kokeilemaan automaattia! Ole varuillas, sillä se voi viedä koko sielun! Niinkuin huomaat, olen aina ollut automaattimies, nautiskelija.
apu,apupoika kirjoitti:
Tuo uusi 220hp kone on aika passeli uuteen 9-3:een, ei mikään tykki vielä, mutta hyvä kilpailija pikku Volvoille. Ja tosiaan nelivetona.
Menee muuten hiukan OT:ksi, joten mainittakoon että olen itse aina pitänyt tuon ng9-3:n ulkonäöstä (etenkin sedan-aeron, jossa uudempi keula).
Mutta jos siinä kolkissa kerran on sähköisesti ohjattu neliveto, niin mahtaisikohan sitä olla mahdollista ohjelmoida niin että se toimisi normaalitilassa AINA takavetona, ja pidon puutteessa osaisi ohjata maks 35% vedosta etupyörille?
Jos sen saisi toimimaan noin järkevästi niin tuollainen kolkki alkaisi kuulostamaan aikas mielenkiintoiselta ostokselta (käytettynä tietenkin, kuinkas muuten ).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
apu,apupoika kirjoitti:
Tuo uusi 220hp kone on aika passeli uuteen 9-3:een, ei mikään tykki vielä, mutta hyvä kilpailija pikku Volvoille. Ja tosiaan nelivetona.
Menee muuten hiukan OT:ksi, joten mainittakoon että olen itse aina pitänyt tuon ng9-3:n ulkonäöstä (etenkin sedan-aeron, jossa uudempi keula).
Mutta jos siinä kolkissa kerran on sähköisesti ohjattu neliveto, niin mahtaisikohan sitä olla mahdollista ohjelmoida niin että se toimisi normaalitilassa AINA takavetona, ja pidon puutteessa osaisi ohjata maks 35% vedosta etupyörille?
Jos sen saisi toimimaan noin järkevästi niin tuollainen kolkki alkaisi kuulostamaan aikas mielenkiintoiselta ostokselta (käytettynä tietenkin, kuinkas muuten ).
ng900aero kirjoitti:
Mutta jos siinä kolkissa kerran on sähköisesti ohjattu neliveto, niin mahtaisikohan sitä olla mahdollista ohjelmoida niin että se toimisi normaalitilassa AINA takavetona, ja pidon puutteessa osaisi ohjata maks 35% vedosta etupyörille?
Ei oikein, kun tuolloin pitäisi saada katkaistua veto etuakselilta. Ylipäätään haldexeissa ja ainakin pääosin muissakin henkilöautojen automaattisesti kytkeytyvissä nelivedoissa etuveto on jatkumo ja vetoa pätkitään taka-akselilla (missä se on helpompaa - etuakselille on tila hiukan hakusassaan). Saabin tapauksessa tämä korostuu, kun ainakin nimenomaan 9-3:ssa se haldex -tekniikka on taka-akselin luona. Saabissa sentään välitysjuttuja on pohdittu niin pitkälle, että niiden avulla taka-akselille saadaan haluttaessa n. 90% voimasta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
ng900aero kirjoitti:
Mutta jos siinä kolkissa kerran on sähköisesti ohjattu neliveto, niin mahtaisikohan sitä olla mahdollista ohjelmoida niin että se toimisi normaalitilassa AINA takavetona, ja pidon puutteessa osaisi ohjata maks 35% vedosta etupyörille?
Ei oikein, kun tuolloin pitäisi saada katkaistua veto etuakselilta. Ylipäätään haldexeissa ja ainakin pääosin muissakin henkilöautojen automaattisesti kytkeytyvissä nelivedoissa etuveto on jatkumo ja vetoa pätkitään taka-akselilla (missä se on helpompaa - etuakselille on tila hiukan hakusassaan). Saabin tapauksessa tämä korostuu, kun ainakin nimenomaan 9-3:ssa se haldex -tekniikka on taka-akselin luona. Saabissa sentään välitysjuttuja on pohdittu niin pitkälle, että niiden avulla taka-akselille saadaan haluttaessa n. 90% voimasta.
Jossain olikin hieno videon pätkä, missä oli pientä driftausta SC:llä, josta oli koko etuakseliston vetopuoli tiputettu pois pelistä.
apu,apupoika kirjoitti:jossain olikin hieno videon pätkä, missä oli pientä driftausta SC:llä, josta oli koko etuakseliston vetopuoli tiputettu pois pelistä.
Muistan kyseisen pätkän. Juu, siinä oli auto tyystin konvertoitu takavedoksi. En tiedä, puuttuiko autosta vaan etuvetarit (jolloin tietokone luulee keulan sutivan koko ajan ja siirtää voimaa taakse) vai oliko haldex (ja mahdollisesti takaperä?) lukittu jotenkin mekaanisemmin keinoin. Vaan tuo (koko etuakselin vedon disablointi) on varmasti huomattavasti helpommin tehty kuin kytkeytyvä etuveto.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
ng900aero kirjoitti:jos siinä kolkissa kerran on sähköisesti ohjattu neliveto, niin mahtaisikohan sitä olla mahdollista ohjelmoida niin että se toimisi normaalitilassa AINA takavetona, ja pidon puutteessa osaisi ohjata maks 35% vedosta etupyörille?
Toivottavasti tuo oli vitsi? Mulle oli jo aika tiukka paikka kun alkoivat myydä malleja dieselkoneella, mutta tuo olis kyllä jo liikaa.