bsr
Re: bsr
Kaiken pystyy tekemään itse. Ensi kytkennällä maptuner sanoo että otetaan originaali ohjelma talteen(seuraa ruudulla näkyviä ohjeita, press ok yms). Sen jälkeen pystyy ajamaan uuden softan sisään. Myös virisofta on maptuner laitteessa tallella jonka pystyy lataamaan autoon kuinka monta tahansa. Ainoa asia mistä pitää huolehtia on ettei virrat katkea autosta ohjelmoinnin aikana, eikä saa katkoa sytytysvirtaa kesken ohjelmoinnin vaikka valot vilkkuisi taulussa, se kuuluu asiaan. Itse kun hommasin softan, niin ensiasennus kuului hintaan Tampereella.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: bsr
minkä liittimen kautta ohjelmointi tapahtuu?Pakari kirjoitti:Kaiken pystyy tekemään itse. Ensi kytkennällä maptuner sanoo että otetaan originaali ohjelma talteen(seuraa ruudulla näkyviä ohjeita, press ok yms). Sen jälkeen pystyy ajamaan uuden softan sisään. Myös virisofta on maptuner laitteessa tallella jonka pystyy lataamaan autoon kuinka monta tahansa. Ainoa asia mistä pitää huolehtia on ettei virrat katkea autosta ohjelmoinnin aikana, eikä saa katkoa sytytysvirtaa kesken ohjelmoinnin vaikka valot vilkkuisi taulussa, se kuuluu asiaan. Itse kun hommasin softan, niin ensiasennus kuului hintaan Tampereella.
Re: bsr
OBD portin kautta. Maptunilta saa myös ohjelman tietokoneelle. Se ladataan maptunin sivuilta. Tällöin jatkoviritys, tai ohjelmapäivitykset saa ladattua maptuneriin itse tunnusten avulla(en ole koittanut itse, joten en tiedä tarkemmin asiasta). Maptuner yhdistetään tietokoneesen ethernet kaapelilla. Tarvittavat kaapelit tulevat laitteiston mukana, mukaanlukien ethernet kaapeli.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke Tammi 30, 2008 22:32
- Paikkakunta: Helsinki
Re: bsr
Minulla on ollut huhtikuusta 2010 alkaen bsr stage 1 kiinni 9-3 Saabissani, SC 2,0 tA MY 2008. Autolla on ajettu tänä aikana n. 20 tkm. Mitään murheita ei viristä ole ollut, päinvastoin. Ohituskiihtyvyyys on merkittävästi parempi kuin vakiolla. Luvatut 220 hp ja 340 nm voivat persdynon perusteella siis hyvinkin löytyä. Paikaltaan lähtö ei tosin ole aivan niin ripeä kuin toivoisi, johtunee automaatin luistosta.
Re: bsr
Omasta 1.8t 9-3:sta on penkitetty Motorbitillä 221/340 tulos BSR steg 1 softalla. Ei ole vielä ongelmia ollut ja auton luonne on kyllä aivan erilainen kuin vakiona. Pitää vain muistaa käyttää 98 bensaa että tehot pysyy, 95 käyttämällä pudottaa tehot lähes vakioksi. Tämä lienee vain uudemman moottorisoftan (2007 ->) ominaisuus.
9³ 1,8t SC BSR
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: bsr
Onko ihan pakko urheilla 95:lla ??pebe kirjoitti:Omasta 1.8t 9-3:sta on penkitetty Motorbitillä 221/340 tulos BSR steg 1 softalla. Ei ole vielä ongelmia ollut ja auton luonne on kyllä aivan erilainen kuin vakiona. Pitää vain muistaa käyttää 98 bensaa että tehot pysyy, 95 käyttämällä pudottaa tehot lähes vakioksi. Tämä lienee vain uudemman moottorisoftan (2007 ->) ominaisuus.
Re: bsr
Jos haluat autoasi virittää ja saada lisää tehoja niin miksi pitää pilata se käyttämällä 95sta?! 95sta ainakin BSR:kin ilmoittaa, että ei anna luvattuja tehoja ja voi aiheuttaa herkemmin nakutusta!! Mielestäni ihmeellistä touhua, että ostetaan viriä autoon ja sit haukutaan virin valmistaja pystyyn kun se on niin paska ja loppujen lopuksi (ei aina) syy on käyttäjässä, kun ei usko, että 98okt antaa luvatut tehot ja on suunniteltu toimimaan sillä. VOI käyttää 95sta, mutta silloin EI tule (välttämättä) ilmoitettuja tehoja ja on nakutukselle herkempi. Aika selkeästi ilmoitetaan ettei viri toimi 95lla oikein ja ongelmia voi esiintyä.
Aivan väärä paikka säästää!
Minulla ei ole ollut enää mitään ongelmia BSR:n virin kanssa ja olen käyttänyt 98okt bensaa. Ja tämä yksi ongelma ei ollut BSR:n moka.
BSR:n virin tulleen päivityksen myötä tuli aikaisemmin ongelmia, mutta tämäkin johtui Saabin omasta softasta, jossa oli jokin pieni "bugi". Saabilta uusi softa autoon ja sen jälkeen siihen versioon sopiva BSR:n versio ja huolet poissa. Tämä samankaltainen ongelma, mikä minulla ilmeni oli jo -03 Aeroissa ja softan päivityksellä poistui. Eli perus softassa tehojen nosto aiheutti jonkin raja-arvon ylityksen silloin tällöin ja laittoi auton "limp home" tilaan.
Tai no, anteeksi, nyt puhuin vähän ohi suuni...on ongelmia BSR:n virin kanssa...
Kytkin alkaa mahdollisesti antaa periksi kun luistaa silloin tällöin (pieni luisto hyvästäkin niin säästää laatikkoa)
T: ainakin yksi tyytyväinen bsr:n asiakas
Aivan väärä paikka säästää!
Minulla ei ole ollut enää mitään ongelmia BSR:n virin kanssa ja olen käyttänyt 98okt bensaa. Ja tämä yksi ongelma ei ollut BSR:n moka.
BSR:n virin tulleen päivityksen myötä tuli aikaisemmin ongelmia, mutta tämäkin johtui Saabin omasta softasta, jossa oli jokin pieni "bugi". Saabilta uusi softa autoon ja sen jälkeen siihen versioon sopiva BSR:n versio ja huolet poissa. Tämä samankaltainen ongelma, mikä minulla ilmeni oli jo -03 Aeroissa ja softan päivityksellä poistui. Eli perus softassa tehojen nosto aiheutti jonkin raja-arvon ylityksen silloin tällöin ja laittoi auton "limp home" tilaan.
Tai no, anteeksi, nyt puhuin vähän ohi suuni...on ongelmia BSR:n virin kanssa...
Kytkin alkaa mahdollisesti antaa periksi kun luistaa silloin tällöin (pieni luisto hyvästäkin niin säästää laatikkoa)
T: ainakin yksi tyytyväinen bsr:n asiakas
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: bsr
Kyllä toimii, ja tehojakin on jollaintapaa, mutta 98:lla huomaa eron. En käyttäisiä 95:sta. Omani ainakin kuluttaa huomattavasti vähemmän 98sia kun 95:sta. Ero on jopa 0,5l-1,0l/100km. Miksi siis ajaa 95:lla ?jeremy kirjoitti:toimiikos toi maptune 95 bensalla?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ke Huhti 01, 2009 06:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: bsr
Sama homma vakio Aerolla. 98:lla kulutus tippui vähintään tuon 0,5l/100km, ja alaväännöt paranivat selvästi.
Saab 9-3 Aero 2.0T MY2004
Saab 9-3 1.9 Tid MY2005
Saab 9-3 1.9 Tid MY2005
Re: bsr
Kokeilin vime syksynä BSR:ää n. tunnin verran ja ikävä kyllä on pakko myöntää, että en huomannut mitään eroa vakioon, vaikka n. 50 hevosta ja 30% enemän vääntöä pitäisi löytyä, tankissa oli tosin 95, mutta silti...
BSR ongelma on, että niillä ei ole mitään mittalaitteita jolla todentaa tehot/viat/ongelmat.
Koeajon jälkee totesin, että ei ole hintansa väärtti, joten alkuperäinen softa palautettiin takaisin samoin tein.
BSR kaveri väitti, että autossa on vikaa, mutta huollon yhteydessä eivät löytänee mitään, vaikka annoin ymmärtää että BSR:ää on kokeiltu.
Vähän jäi sellainen olo, että tekisi mieli kokeilla, vaikka sitten Maptunia... saas nähdä kun talvirengaskelit loppuu.
Tosta Hirschistä vielä; Virossa ja Ruotsissa ei puhuta mitään jarrulevyjen vaihdosta.
BSR ongelma on, että niillä ei ole mitään mittalaitteita jolla todentaa tehot/viat/ongelmat.
Koeajon jälkee totesin, että ei ole hintansa väärtti, joten alkuperäinen softa palautettiin takaisin samoin tein.
BSR kaveri väitti, että autossa on vikaa, mutta huollon yhteydessä eivät löytänee mitään, vaikka annoin ymmärtää että BSR:ää on kokeiltu.
Vähän jäi sellainen olo, että tekisi mieli kokeilla, vaikka sitten Maptunia... saas nähdä kun talvirengaskelit loppuu.
Tosta Hirschistä vielä; Virossa ja Ruotsissa ei puhuta mitään jarrulevyjen vaihdosta.
Saab 9-3 1.8t SS 2007
BMW 325 Xi (Vaimon)
BMW 325 Xi (Vaimon)
Re: bsr
Ensinnäkin nuo sun kertomat teho/ vääntö lukemat eivät ole siellä seinälläkään mitä on Bsr ilmoittanutRio kirjoitti:Kokeilin vime syksynä BSR:ää n. tunnin verran ja ikävä kyllä on pakko myöntää, että en huomannut mitään eroa vakioon, vaikka n. 50 hevosta ja 30% enemän vääntöä pitäisi löytyä, tankissa oli tosin 95, mutta silti...
BSR ongelma on, että niillä ei ole mitään mittalaitteita jolla todentaa tehot/viat/ongelmat.
Koeajon jälkee totesin, että ei ole hintansa väärtti, joten alkuperäinen softa palautettiin takaisin samoin tein.
BSR kaveri väitti, että autossa on vikaa, mutta huollon yhteydessä eivät löytänee mitään, vaikka annoin ymmärtää että BSR:ää on kokeiltu.
Vähän jäi sellainen olo, että tekisi mieli kokeilla, vaikka sitten Maptunia... saas nähdä kun talvirengaskelit loppuu.
Tosta Hirschistä vielä; Virossa ja Ruotsissa ei puhuta mitään jarrulevyjen vaihdosta.
Ja jos kaikki on alunperin kunnossa ei muutos jää huomaamatta .
Ja hirsch softaa ei saa missään 1.8t ilman jarru päivitystä.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: bsr
Kyllä oma 1.8t ainakin tuntui täysin eri autolta kun softa lyötiin sisään. 98 bensaa piti olla tankissa ja kierrossa että tehot pysyivät ja ovat pysyneet edelleenkin. Jotain häikkää on kyllä jossain ollut jos ei BSR mitään tuntuvaa muutosta autoon tehnyt.
9³ 1,8t SC BSR