bsr

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: bsr

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kaiken pystyy tekemään itse. Ensi kytkennällä maptuner sanoo että otetaan originaali ohjelma talteen(seuraa ruudulla näkyviä ohjeita, press ok yms). Sen jälkeen pystyy ajamaan uuden softan sisään. Myös virisofta on maptuner laitteessa tallella jonka pystyy lataamaan autoon kuinka monta tahansa. Ainoa asia mistä pitää huolehtia on ettei virrat katkea autosta ohjelmoinnin aikana, eikä saa katkoa sytytysvirtaa kesken ohjelmoinnin vaikka valot vilkkuisi taulussa, se kuuluu asiaan. Itse kun hommasin softan, niin ensiasennus kuului hintaan Tampereella.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
jeremy
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Loka 21, 2010 20:59

Re: bsr

Viesti Kirjoittaja jeremy »

Pakari kirjoitti:Kaiken pystyy tekemään itse. Ensi kytkennällä maptuner sanoo että otetaan originaali ohjelma talteen(seuraa ruudulla näkyviä ohjeita, press ok yms). Sen jälkeen pystyy ajamaan uuden softan sisään. Myös virisofta on maptuner laitteessa tallella jonka pystyy lataamaan autoon kuinka monta tahansa. Ainoa asia mistä pitää huolehtia on ettei virrat katkea autosta ohjelmoinnin aikana, eikä saa katkoa sytytysvirtaa kesken ohjelmoinnin vaikka valot vilkkuisi taulussa, se kuuluu asiaan. Itse kun hommasin softan, niin ensiasennus kuului hintaan Tampereella.
minkä liittimen kautta ohjelmointi tapahtuu?
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: bsr

Viesti Kirjoittaja Pakari »

OBD portin kautta. Maptunilta saa myös ohjelman tietokoneelle. Se ladataan maptunin sivuilta. Tällöin jatkoviritys, tai ohjelmapäivitykset saa ladattua maptuneriin itse tunnusten avulla(en ole koittanut itse, joten en tiedä tarkemmin asiasta). Maptuner yhdistetään tietokoneesen ethernet kaapelilla. Tarvittavat kaapelit tulevat laitteiston mukana, mukaanlukien ethernet kaapeli.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Stadin daiju
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Tammi 30, 2008 22:32
Paikkakunta: Helsinki

Re: bsr

Viesti Kirjoittaja Stadin daiju »

Minulla on ollut huhtikuusta 2010 alkaen bsr stage 1 kiinni 9-3 Saabissani, SC 2,0 tA MY 2008. Autolla on ajettu tänä aikana n. 20 tkm. Mitään murheita ei viristä ole ollut, päinvastoin. Ohituskiihtyvyyys on merkittävästi parempi kuin vakiolla. Luvatut 220 hp ja 340 nm voivat persdynon perusteella siis hyvinkin löytyä. Paikaltaan lähtö ei tosin ole aivan niin ripeä kuin toivoisi, johtunee automaatin luistosta.
pebe
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ke Huhti 07, 2010 15:25

Re: bsr

Viesti Kirjoittaja pebe »

Omasta 1.8t 9-3:sta on penkitetty Motorbitillä 221/340 tulos BSR steg 1 softalla. Ei ole vielä ongelmia ollut ja auton luonne on kyllä aivan erilainen kuin vakiona. Pitää vain muistaa käyttää 98 bensaa että tehot pysyy, 95 käyttämällä pudottaa tehot lähes vakioksi. Tämä lienee vain uudemman moottorisoftan (2007 ->) ominaisuus.
9³ 1,8t SC BSR
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: bsr

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

pebe kirjoitti:Omasta 1.8t 9-3:sta on penkitetty Motorbitillä 221/340 tulos BSR steg 1 softalla. Ei ole vielä ongelmia ollut ja auton luonne on kyllä aivan erilainen kuin vakiona. Pitää vain muistaa käyttää 98 bensaa että tehot pysyy, 95 käyttämällä pudottaa tehot lähes vakioksi. Tämä lienee vain uudemman moottorisoftan (2007 ->) ominaisuus.
Onko ihan pakko urheilla 95:lla ?? 8O
jeremy
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Loka 21, 2010 20:59

Re: bsr

Viesti Kirjoittaja jeremy »

toimiikos toi maptune 95 bensalla?
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: bsr

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Varmaankin yhtä "hyvin" kuin BSR. Mikset tankkaisi 98 tai jopa 99+?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: bsr

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Jos haluat autoasi virittää ja saada lisää tehoja niin miksi pitää pilata se käyttämällä 95sta?! 95sta ainakin BSR:kin ilmoittaa, että ei anna luvattuja tehoja ja voi aiheuttaa herkemmin nakutusta!! Mielestäni ihmeellistä touhua, että ostetaan viriä autoon ja sit haukutaan virin valmistaja pystyyn kun se on niin paska ja loppujen lopuksi (ei aina) syy on käyttäjässä, kun ei usko, että 98okt antaa luvatut tehot ja on suunniteltu toimimaan sillä. VOI käyttää 95sta, mutta silloin EI tule (välttämättä) ilmoitettuja tehoja ja on nakutukselle herkempi. Aika selkeästi ilmoitetaan ettei viri toimi 95lla oikein ja ongelmia voi esiintyä.

Aivan väärä paikka säästää! 8O

Minulla ei ole ollut enää mitään ongelmia BSR:n virin kanssa ja olen käyttänyt 98okt bensaa. Ja tämä yksi ongelma ei ollut BSR:n moka.
BSR:n virin tulleen päivityksen myötä tuli aikaisemmin ongelmia, mutta tämäkin johtui Saabin omasta softasta, jossa oli jokin pieni "bugi". Saabilta uusi softa autoon ja sen jälkeen siihen versioon sopiva BSR:n versio ja huolet poissa. Tämä samankaltainen ongelma, mikä minulla ilmeni oli jo -03 Aeroissa ja softan päivityksellä poistui. Eli perus softassa tehojen nosto aiheutti jonkin raja-arvon ylityksen silloin tällöin ja laittoi auton "limp home" tilaan.

Tai no, anteeksi, nyt puhuin vähän ohi suuni...on ongelmia BSR:n virin kanssa...
Kytkin alkaa mahdollisesti antaa periksi kun luistaa silloin tällöin :lol: (pieni luisto hyvästäkin niin säästää laatikkoa)

T: ainakin yksi tyytyväinen bsr:n asiakas
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: bsr

Viesti Kirjoittaja Pakari »

jeremy kirjoitti:toimiikos toi maptune 95 bensalla?
Kyllä toimii, ja tehojakin on jollaintapaa, mutta 98:lla huomaa eron. En käyttäisiä 95:sta. Omani ainakin kuluttaa huomattavasti vähemmän 98sia kun 95:sta. Ero on jopa 0,5l-1,0l/100km. Miksi siis ajaa 95:lla ?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Tunkki 9-3 Aero
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Huhti 01, 2009 06:41
Paikkakunta: Oulu

Re: bsr

Viesti Kirjoittaja Tunkki 9-3 Aero »

Sama homma vakio Aerolla. 98:lla kulutus tippui vähintään tuon 0,5l/100km, ja alaväännöt paranivat selvästi.
Saab 9-3 Aero 2.0T MY2004
Saab 9-3 1.9 Tid MY2005
jeremy
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Loka 21, 2010 20:59

Re: bsr

Viesti Kirjoittaja jeremy »

no niin maptune steg 1 tilattu..pakettia odotellessa.
Rio
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Elo 20, 2007 21:00
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Re: bsr

Viesti Kirjoittaja Rio »

Kokeilin vime syksynä BSR:ää n. tunnin verran ja ikävä kyllä on pakko myöntää, että en huomannut mitään eroa vakioon, vaikka n. 50 hevosta ja 30% enemän vääntöä pitäisi löytyä, tankissa oli tosin 95, mutta silti... :?:
BSR ongelma on, että niillä ei ole mitään mittalaitteita jolla todentaa tehot/viat/ongelmat.
Koeajon jälkee totesin, että ei ole hintansa väärtti, joten alkuperäinen softa palautettiin takaisin samoin tein.
BSR kaveri väitti, että autossa on vikaa, mutta huollon yhteydessä eivät löytänee mitään, vaikka annoin ymmärtää että BSR:ää on kokeiltu.
Vähän jäi sellainen olo, että tekisi mieli kokeilla, vaikka sitten Maptunia... saas nähdä kun talvirengaskelit loppuu.
Tosta Hirschistä vielä; Virossa ja Ruotsissa ei puhuta mitään jarrulevyjen vaihdosta.
Saab 9-3 1.8t SS 2007
BMW 325 Xi (Vaimon)
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: bsr

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Rio kirjoitti:Kokeilin vime syksynä BSR:ää n. tunnin verran ja ikävä kyllä on pakko myöntää, että en huomannut mitään eroa vakioon, vaikka n. 50 hevosta ja 30% enemän vääntöä pitäisi löytyä, tankissa oli tosin 95, mutta silti... :?:
BSR ongelma on, että niillä ei ole mitään mittalaitteita jolla todentaa tehot/viat/ongelmat.
Koeajon jälkee totesin, että ei ole hintansa väärtti, joten alkuperäinen softa palautettiin takaisin samoin tein.
BSR kaveri väitti, että autossa on vikaa, mutta huollon yhteydessä eivät löytänee mitään, vaikka annoin ymmärtää että BSR:ää on kokeiltu.
Vähän jäi sellainen olo, että tekisi mieli kokeilla, vaikka sitten Maptunia... saas nähdä kun talvirengaskelit loppuu.
Tosta Hirschistä vielä; Virossa ja Ruotsissa ei puhuta mitään jarrulevyjen vaihdosta.
Ensinnäkin nuo sun kertomat teho/ vääntö lukemat eivät ole siellä seinälläkään mitä on Bsr ilmoittanut :)

Ja jos kaikki on alunperin kunnossa ei muutos jää huomaamatta .

Ja hirsch softaa ei saa missään 1.8t ilman jarru päivitystä.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
pebe
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ke Huhti 07, 2010 15:25

Re: bsr

Viesti Kirjoittaja pebe »

Kyllä oma 1.8t ainakin tuntui täysin eri autolta kun softa lyötiin sisään. 98 bensaa piti olla tankissa ja kierrossa että tehot pysyivät ja ovat pysyneet edelleenkin. Jotain häikkää on kyllä jossain ollut jos ei BSR mitään tuntuvaa muutosta autoon tehnyt.
9³ 1,8t SC BSR
Vastaa Viestiin