ABS, TCS, Ajonvakaus failure, Kuinka korjasin se

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
patis
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2009 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: ABS, TCS, Ajonvakaus failure, Kuinka korjasin se

Viesti Kirjoittaja patis »

Laitetaanpa päivitystä.

Eli paskat anturi mitään rikki oli. Lopputulos oli, että ajoin auton TI-halliin nosturille ja olin korjannut rikkinäisen johdon 50minuutissa ja eikun reklamaatiota korjaamolle.

Viallinen johto löytyi muuten jakorasian ja rungon väliseltä pätkältä. Ei siis jakorasian ja pyörän väliltä mikä vaikeutti vian löytämistä yleismittarilla. Pätkä oli kyllä ihan silmäänpistävästi vioittunut kun se sattui ottamaan suojaputken sisältä. Poikkesi vielä käsiin lopullisesti.

Toimimista kesti arviolta vajaa pari kuukautta kun sama vaiva palasi. Arvelin, että tekemäni liitos varmaan prakasi mutta op-com diagnostiikka kertoi, että vika onkin nyt toisella (vasemmalla) puolella. Tällä kertaa vika löytyi varsin helposti lähellä pyörää olevalta pätkältä. Johto oli hypännyt ulos suojakuoresta lyhyeltä pätkältä ja kummassakin johdossa oli selkeä litistymä.

Vaan vikapa ei poistunut. Op-com osoittautui taas hintansa väärtiksi kapineeksi ja vika oli uusiutunut oikealla puolella. Löytyi helposti läheltä pyörää tismalleen samasta paikasta kuin vasemmalta puolelta.

Eli olen korjannut kyseisen vian nyt 3kk aikana 3 kertaa ja joka kerta eri paikasta...

Vinkkinä voin kertoa, että jos ei nosturipaikkaa ole niin kannattaa vain vetää tunkilla auto ylös ja takaregas irti. Johdon saa aika hyvin tarkistettua ainakin renkaan päästä näin. Lisäksi deal extremestä saa halvalla op-com diagnostiikan ja kutistesukkaa.

Tiedoksi muuten, että niin kauan kun vikakoodit ovat päällä niin integroitu navi ei toimi. Saa kyllä GPS signaalin mutta auto ei "lukitu" tiehen.
KARI.KUIVALAINEN
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Joulu 10, 2009 14:12

Re: ABS, TCS, Ajonvakaus failure, Kuinka korjasin se

Viesti Kirjoittaja KARI.KUIVALAINEN »

itse korjasin myös vasemman puolen piuhan ihan siitä renkaan vierestä ja ei mennyt aikaa kun 10 minuuttia ja tinasin jopa liitoksen ja kutistesukka päälle.
ei tarvinnu edes testeriä kun vikailmoitukset poistui itsestään.
Vastaa Viestiin